VĒRTĒJUMS: ALPINA būs labi BMW paspārnē

Kad BMW paziņoja, ka pērk ALPINA, daudziem entuziastiem tā bija drūma diena. Es lasīju neskaitāmus komentārus šajā vietnē no lasītājiem, kuri bija pārliecināti, ka BMW iegāde nozīmē nāvi ALPINA zīmola mantojumam. Mūsu lasītāju vidū sāka izplatīties bailes par ALPINA apdares pakotņu piedāvājumu parastiem Bimmers automobiļiem. Tomēr, ja mans viedoklis vispār kaut ko nozīmē, es domāju, ka ALPINA būs labi.

Lai cik cinisks pēdējā laikā varētu šķist BMW, kas M nodaļas autosporta mantojumu pārvērš par virkni paku un emblēmu garlaicīgiem, mīkstiem automobiļiem, piemēram, M440i Gran Coupe, tomēr bāvieši patiesībā ir diezgan labi, saglabājot uzticību saviem zīmoliem. Piemēram, Rolls-Royce.

2023 Alpina B4 Gran Coupe teaser 830x467

Rolls-Royce ir viens no ikoniskiem automobiļu rūpniecības zīmoliem. Tas ir ražojis greznākos automobiļus uz planētas, pirms radās lielākā daļa pašreizējo zīmolu. Ideja, ka slaveno britu zīmolu nopirks vācieši, tolaik šķita kā katastrofas recepte, taču patiesībā tā izrādījās neticami veiksmīga. Ne tikai peļņas ziņā, bet arī faktiskā zīmola prestiža ziņā. Rolls-Royce vēl nekad nav bijis greznāks un iespaidīgāks, vienlaikus saglabājot uzticību savam mantojumam.

Rullīši joprojām tiek ražoti Anglijā, joprojām tiek montēti ar rokām un pilnībā pielāgoti pēc pasūtījuma. Protams, visos Rolls modeļos tiek izmantota BMW elektronika, taču tā ir maza cena par zīmola panākumiem. Šī elektronika, lai cik ciniska šķistu tās klātbūtne, ļauj Rolls-Royce ieguldīt naudu citur, kas padara tā automobiļus vēl greznākus nekā jebkad agrāk. Tādi automobiļi kā jaunais Phantom, Ghost un gaidāmais Spectre nebūtu iespējami bez BMW līdzdalības.

Alpina B7 1 830x623

BMW ir arī ļoti ilgas un veselīgas attiecības ar Bovenseipenu ģimeni. Tas sākās ar Burkardu 60. un 70. gados, kad viņš sāka tūnēt un sacensties ar BMW, gūstot lielus panākumus. Ar BMW svētību viņš sāka pārdot pēcpārdošanas rezerves daļas vairākiem Bavārijas modeļiem. Drīz vien izveidojās auglīga un pilnvērtīga sadarbība, kuras rezultātā ALPINA no rūpnīcas tūnēja BMW un tos pārdeva. Gadu gaitā abi zīmoli ir kļuvuši arvien tuvāki un tuvāki, un daži ALPINA automobiļi pat tiek pilnībā ražoti BMW rūpnīcās, piemēram, ALPINA XB7 tiek ražots BMW Spartanburgas rūpnīcā Dienvidkarolīnas štatā.

Burkarda dēls un pašreizējais ALPINA vadītājs Andreas Bovenseipens nepārprotami uzticas BMW un otrādi. Abu pušu partnerattiecības ir spēcīgas, un es neredzu, ka Andreas piekristu pārdot, ja viņš uzskatītu, ka BMW kaut kādā veidā sabojās zīmolu. Protams, visticamāk, notiks zināma atšķaidīšana, jo BMW galu galā pārņems visu ALPINA modeļu ražošanu, tomēr tas, visticamāk, nebūs tik lielā mērā, kā baidās fani.

Es saprotu bažas, ka ALPINA kļūs par M Performance stila apdares paketi parastajiem BMW. Tomēr es godīgi sakot, es to neredzu. BMW vadība nepārprotami ciena ALPINA un tās īpašniekus, un Andreas Bovenseipens nepārprotami uzticas BMW. Es domāju, ka ALPINA būs labi. Ja kas, tad tā var kļūt labāka nekā jebkad agrāk, līdzīgi kā Rolls-Royce.

Jānis Liepiņš

Kopš 2012. gada esmu pētījis, tulkojis, apstrādājis un rakstījis rakstus par BMW koncernu, kurā ietilpst BMW, Mini un Rolls-Royce automobiļi. Man patīk BMW un viss, kas ar tiem ir saistīts.

Rate author
BMWBLOG
Pievieno komentāru