BMW Amelijas salā piedāvā aizraujošu automobiļu klāstu

Šonedēļ Amēlijas salā oficiāli sākas BMW 50. dzimšanas diena. Ikoniskajā automobiļu izstādē BMW prezentēs atjauninātos BMW M8 un 8. sērijas facelift modeļus. Turklāt pirmo reizi 50 automobiļu, kas aptver BMW M 50 gadu vēsturi, būs apskatāmi publikai laukumā pirms BMW stenda sestdien, automobiļu izstādes Cars & Caffeine laikā. Šajā grupā būs iekļauti transportlīdzekļi, kurus uz izstādi atveduši BMW Car Club of America biedri no visas valsts, kā arī daži īpaši eksemplāri no BMW of North America klasiskās kolekcijas.

E31 M8 prototips

BMW M8 E31 prototype 04 830x553

Auto izstādē atgriežas arī vienreizējais BMW E31 M8 prototips. Leģenda par M8 vienreizējo prototipu ir stāstīta jau vairākkārt, bet šeit ir tās kopsavilkums. Pagājušā gadsimta 90. gados dziļi BMW iekšienēs tika īstenots skunku darbnīcas projekts. Bavāri izstrādāja superauto slepkavu, kuram būtu vairāk zirgspēku un lielāks maksimālais ātrums nekā jebkuram tā laika Porsche vai Ferrari modelim. Tas bija BMW M8 – tik slepens un ekstrēms automobilis, ka gan plašsaziņas līdzekļi, gan sabiedrība nezināja par tā eksistenci līdz pat desmit gadus pēc tā likvidēšanas. M8 nomira prototipa izstrādes stadijā, jo BMW vadība uzskatīja, ka tas ir pārāk dārgs un nespēj nest peļņu.

Tiklīdz debitēja pirmās paaudzes BMW 8. sērija, BMW Autosporta nodaļas darbinieki nekavējoties sāka domāt, kā to padarīt par īstu M superauto. Pauls Rosche izstrādāja 6,1 litra V12 motoru ar dabisko izplūdes gāzi, ko nodēvēja par S70, un tas tajā laikā būtu apkaunojis jebkuru Ferrari dzinēju. Varenais V12 attīstīja 549 ZS un 368 ZS griezes momentu, turklāt 90 procenti no griezes momenta bija pieejami jau pie 2000, kas ir iespaidīgi dabiski iesmidzinātam motoram.

BMW Group Classic restaurēts 1980 BMW M1

bmw m1 supercar 05 830x553 Attēls – BMW USA

Tie nebūtu M svētki bez pirmā un vienīgā BMW M superauto – M1. BMW Group Classic prezentēs svaigi restaurētu 1980. gada BMW M1, ko pasūtījis kāds ASV kolekcionārs. Amēlijā izstādītais M1 tika nogādāts BMW Group Classic Minhenē, lai veiktu pamatīgu mehānisko remontu, kā arī vairākus koriģējošus pasākumus. BMW Group Classic darbnīcā tika veikta pilnīga dzinēja un balstiekārtas pārbūve, kā arī visaptveroša virsbūves un motora nodalījuma detalizācija, katrai detaļai atjaunojot līdzīgu stāvokli kā jaunai.

Tika veikti rekonstrukcijas darbi, lai novērstu rūsu zonā starp tērauda durvju nesēju un stikla šķiedras durvju apšuvumu. Pēc tam, kad šie darbi bija pabeigti, M1 tika nokrāsots oriģinālajā sarkanajā krāsā, ko veica neviens cits kā Valters Maurers, leģendārais mākslinieks, kurš bija atbildīgs par mākslinieku Aleksandra Kaldera, Frenka Stellas un Roja Lihtenšteina dizainu uz agrīnajiem BMW mākslas automobiļiem.

1999 BMW V12 LMR

Arī BMW Motorsport daļa būs labi pārstāvēta. Tāpēc leģendārais V12 LMR sacīkšu prototips priecēs mūs ar savu klātbūtni Amēlijas zālienā. BMW V12 LMR, kas tika izstrādāts kopā ar Formula 1 partneri WilliamsF1, tika radīts, lai 1999. gadā sacenstos 24 stundu Le Mans sacīkstēs un American Le Mans Series (ALMS). V12 LMR debitēja Sebringas 12 stundu sacīkstēs 1999. gada martā.

BMW iX M60

Protams, 2022. gads ir saistīts arī ar elektromobilitāti, tāpēc BMW iepazīstinās sabiedrību arī ar M-tuned iX M60. Šis elektriskais krosovers oficiāli debitēja CES 2022 izstādē Lasvegasā, bet tagad tas dosies arī uz Floridu. BMW iX M60 pievienosies Taking Charge parādei svētdien Concours d’Elegance laikā, kurā vairāki elektriskie transportlīdzekļi dosies garām apskates stendam.

Amēlija ir viens no pasaules pirmizrādes elegances svētkiem, un tas notiks no 3. līdz 6. martam Ritz-Carlton, Amēlijas salā Floridas ziemeļaustrumos.

Jānis Liepiņš

Kopš 2012. gada esmu pētījis, tulkojis, apstrādājis un rakstījis rakstus par BMW koncernu, kurā ietilpst BMW, Mini un Rolls-Royce automobiļi. Man patīk BMW un viss, kas ar tiem ir saistīts.

Rate author
BMWBLOG
Pievieno komentāru