Nākamās paaudzes BMW X3 – viens no BMW vislabāk pārdotajiem krosoveriem – tiks laists tirgū 2024. gadā. Šī gada vasarā līdzās BMW X4 Sports Active Coupe tika prezentēta arī tā facelift versija. Saskaņā ar avotiem jaunais un uzlabotais BMW X3 tiks ražots ar kodētu nosaukumu G45, un tiek ziņots, ka tā ražošana sāksies 2024. gada vasarā. Protams, arī šis laiks ir diezgan interesants dažādu iemeslu dēļ.
Vispirms BMW plāno 2025. gadā prezentēt pavisam jaunu arhitektūru. Neue Klasse nomainīs modulāro CLAR arhitektūru, un to izmantos elektrificētiem BMW modeļiem. Tāpēc jaunais X3 ir nedaudz iestrēdzis ciklā pirms pārejas uz jauno arhitektūru. Tāpēc nav skaidrs, kā BMW to risinās. Pēc mūsu personīgā viedokļa, ko zīmols nav apstiprinājis, ir pāris variantu, kas ir uz galda.
BMW iX3
BMW varētu turpināt ražot nākamās paaudzes G45 X3, izmantojot elastīgo (un, iespējams, uzlaboto) CLAR arhitektūru, kuras izmantošana 2025. gadā, visticamāk, netiks pārtraukta. BMW bieži ir teicis, ka pilnīga pāreja uz elektrifikāciju nenotiks līdz desmitgades beigām un ka daudzos tirgos joprojām būs liels skaits BMW modeļu ar tradicionālo dzinēju. Taču tajā pašā laikā BMW būs nepieciešams aizstājējs pašreizējam BMW iX3. Lielākajai daļai autoražotāju elektrisko krosoveru premium vidusslodzes segments ir ārkārtīgi svarīgs, tāpēc bavārijas autoražotājiem ir nepieciešams spēcīgs pretendents.
Tas mūs noved pie nākamā punkta. Tā kā pēc 2025. gada klajā nāks jauna automobiļu klase, kurai, kā runā, būs NKxx šasijas apzīmējums, BMW varētu vienkārši izmantot jaunās un elektriskajiem automobiļiem draudzīgākās jeb pirmās platformas priekšrocības, lai radītu atsevišķu iX3 elektrisko produktu. Tas noteikti varētu būt lielisks risinājums zīmolam. No vienas puses, pārdotākais BMW X3 arī turpmāk tiks piedāvāts ar tradicionālajiem spēka agregātiem, bet, no otras puses, jaunais iX3 ar nedaudz atšķirīgu dizainu un labāku iepakojumu nomierinās uz elektrību orientēto klientu loku.
Pastāv arī iespēja, ka BMW uz tās pašas CLAR platformas būvēs nākamās paaudzes iX3, tādējādi vienkāršojot ražošanas plānus un saskaņojot to ar pašreizējo produktu klāstu. Taču, protams, tas nozīmēs, ka X3 elektriskais X3, kas no pašiem pamatiem būvēts uz elektriskās platformas, parādīsies tikai pēc 2030. gada, kas strauji mainīgajā automobiļu pasaulē noteikti šķiet nedaudz par vēlu.
Neatkarīgi no BMW vadītāju izvēlētā varianta – šis lēmums, visticamāk, jau ir pieņemts – viens ir skaidrs: BMW klienti joprojām varēs baudīt populāro X3 ar dažādiem spēka agregātiem: no benzīna un dīzeļdegvielas līdz plug-in hibrīddzinējiem un pilnībā elektriskajiem dzinējiem.