2022. gada 2. ceturksnī ASV pārdots vairāk nekā 3. sērijas BMW 4. sērijas automašīnu

Pēc tam, kad atklājām, ka BMW ASV šā gada otrajā ceturksnī kaut kādā veidā piegādāja jaunu i8, nolēmām vēlreiz pārskatīt 2022. gada 2. ceturkšņa pārdošanas grafiku un meklēt citus interesantus faktus. Protams, daži no jums būs pārsteigti, uzzinot, ka 4. sērijas automobiļi aprīlī līdz jūnijam pārspēja 3. sērijas automobiļus. Tā, visticamāk, ir pirmā reize, kad tas ir noticis, un mēs, godīgi sakot, pat nedomājām, ka tas būtu iespējams.

Aplūkojot skaitļus, redzams, ka 2022. gada 2. ceturksnī 4. sērijas automobiļu pārdošanas apjoms bija 6 646, savukārt 3. sērijas automobiļu piegādes sasniedza 6 174. Jāatzīmē, ka mēs runājam par trim dažādiem virsbūves stiliem (kupeja, kabriolets, gran kupeja) pret vienu (sedans), tāpēc varbūt tas nav visprecīzākais salīdzinājums. Protams, mēs pat tagad par to nerunātu, ja BMW būtu nolēmis 3. sērijas modeļu klāstā saglabāt divdurvju modeļus. Runājot par 4. sērijas Gran Coupe, daudzi to ir nodēvējuši par lieku produktu, taču tas noteikti ir svarīgs markas automobilis, ņemot vērā, ka elektriskais i4 ir balstīts uz šūpuļveida liftbacka.

BMW Q2 2022 sales

472 automobiļu pārdošanas apjoma starpība starp abām produktu ģimenēm būtu mazāka, ja 3. sērijas sporta universālis joprojām būtu pieejams, taču BMW ASV nolēma G21 nepiedāvāt. Līdz ar to arī jaunais M3 G81 Touring diemžēl ir tikai aizliegts auglis.

Aplūkojot situāciju kopumā, 3. sērijas sedana pārdošanas apjomi ASV 2022. gada 2. ceturksnī, salīdzinot ar to pašu pagājušā gada ceturksni, samazinājās par 57%. Ne īpaši liels pieprasījums nav arī pēc 4. sērijas modeļa, jo salīdzinājumā ar 2021. gada 1. ceturksni pārdošanas apjomi samazinājās par 14,2 %. Līdz šim gada laikā abu modeļu sērijām ir vienāds pārdošanas apjoms, bet 3er ir nedaudz priekšā – 14 330 pret 14 025. Ja otrais ceturksnis kaut ko liecina, tad 2022. gadā 4er varētu pārspēt 3er.

Tikmēr pārdošanas grafiks liecina, ka 3. sērijas pārdošana no gada līdz gada beigām samazinājās par satraucošajiem 39,7%, savukārt 4. sērijas pārdošanas apjoms palielinājās par 11,9%. Būtu viegli pieņemt, ka BMW, izplatot mikroshēmas šajos automobiļu nozarei nemierīgajos laikos, priekšroku deva dārgākiem 4. sērijas automobiļiem, taču situācija ir daudz sarežģītāka.

Visbeidzot, X7 arī gada otrajā ceturksnī pārspēja 3. sērijas modeli un no gada sākuma pārdošanas apjoma atpaliek tikai par 162 vienībām.

Avots: BMW ASV

BMWblog
Jānis Liepiņš

Kopš 2012. gada esmu pētījis, tulkojis, apstrādājis un rakstījis rakstus par BMW koncernu, kurā ietilpst BMW, Mini un Rolls-Royce automobiļi. Man patīk BMW un viss, kas ar tiem ir saistīts.

Rate author
BMWBLOG
Pievieno komentāru