Piecas atziņas no 2017. gada CES

50th CES (agrāk saukta par Consumer Electronics Show) notika no 5. līdz 8. janvārim Lasvegasā, Nevadā. Tā kā autobūves nozare virzās uz autonomām tehnoloģijām un elektromobiļiem, CES ir kļuvusi par nozīmīgu izstādi, kurā uzņēmumi var parādīt savus jaunākos konceptus un prototipus, kā arī izklāstīt nākotnes plānus. CES 2017 piedalījās visi autoražotāji – no BMW un Daimler līdz Nissan un Toyota, kā arī tādi piegādātāji kā Bosch, Bose un Continental, un pēc pāris dienu pavadīšanas šajā pasākumā šeit ir piecas atziņas no izstādes.

Partnerattiecības būs svarīgākais savienoto automobiļu jomā

Pāreja uz jaunākām automobiļu tehnoloģijām notiek tik strauji, ka uzņēmumiem nepietiek resursu, lai visu paveiktu saviem spēkiem.

Savā galvenajā uzrunā Honda norādīja, ka tā ir “atvērta inovatīvām partnerībām” savienoto automobiļu izstrādē, un Renault pat piedāvā atvērtā koda automobili (uz Twizy bāzes), ko var izmantot jaunuzņēmumi un pētnieki, lai radītu “radošas lietotnes” vai elektromobiļu aparatūru.

Izšķiroša nozīme būs ārpakalpojumiem, tāpēc automobiļu ražotāji izmantos Panasonic un LG Chem elektromobiļu akumulatoru jomā, Waymo, Nvidia, Intel, Microsoft un Mobileye autonomo, mākslīgā intelekta un citu automobiļos iebūvēto tehnoloģiju jomā, kā arī HERE un Google karšu jomā.

Pilnībā autonomi automobiļi vēl tikai pēc dažiem gadiem

BMW 5 Series Autonomous Prototype 12 750x421

CES izstādē par pašbraucošiem automobiļiem runāja visi autoražotāji, un tādi uzņēmumi kā BMW un Hyundai pat demonstrēja tiešraides demonstrācijas.

Tomēr šķiet, ka līdz pilnībā autonomiem automobiļiem vēl būs jāpaiet pieciem līdz desmit gadiem. Mercedes apgalvo, ka šī tehnoloģija strauji uzplauks ne ātrāk kā 2020. gadā, un Toyota uzskata, ka neviens uzņēmums nav pat tuvu tam, lai radītu pašbraucošu automobili ar nulles nāves gadījumu skaitu.

“Neviens no mums, kas darbojas automobiļu vai IT nozarē, nav tuvu tam, lai sasniegtu patiesu 5. līmeņa autonomiju,” sacīja Džils Prats, Toyota Pētniecības institūta izpilddirektors. “Lai sasniegtu vajadzīgo pilnību, būs vajadzīgi daudzi mašīnmācīšanās gadi un daudz vairāk nobraukto kilometru, nekā kāds ir nobraucis gan simulācijas, gan reālās pasaules testos.”

Automašīnas darīs daudz vairāk nekā tikai pārvadāšanu

Atklājot Portal Concept, Chrysler runāja par to, ka nākotnē automašīnas kļūs par “trešo telpu” cilvēkiem (pārējās divas ir mājas un biroji).

Jūs tos neizmantosiet, lai vienkārši pārvietotos no punkta A uz punktu B. Drīzāk, ceļojot ar tiem, jūs varēsiet veikt savus darbus un mijiedarboties ar inteliģentu personīgo asistentu, bet, tos neizmantojot, varēsiet darbināt savas mājas vai pelnīt naudu, izmantojot kopbraukšanu.

BMW un Nissan jau runā par Microsoft Cortona integrēšanu savos automobiļos, un Ford ir gatavs kļūt par pirmo uzņēmumu, kas savos automobiļos ievietos Amazon Echo.

Joprojām ir vieta arī pūrisma piekritējiem

Neviens no automobiļu ražotājiem CES izstādē nepaziņoja, ka atcels iespēju autovadītājiem pašiem vadīt automobiļus. Tā vietā, kā BMW un Porsche jau iepriekš ir teikuši, vienprātība ir tāda, ka autonomās funkcijas nodrošinās iespēju ļaut datoriem vadīt automašīnu, ja jūs to nevēlaties.

Jā, skaļie dzinēji un manuālās pārnesumkārbas tiks pakāpeniski izņemtas no aprites, taču vēl paies ļoti, ļoti ilgs laiks, līdz tāda uzņēmuma kā Mercedes-Benz vai Toyota piedāvājumā būs tikai elektromobiļi.

Dažas augsto tehnoloģiju funkcijas patiešām uzlabos jūsu braukšanas pieredzi. Piemēram, tāpat kā G30 5. sērijā, sarežģītā navigācijas sistēma ļauj automašīnai uzzināt par priekšā braucošo ceļu un proaktīvi pielāgot šasiju gaidāmajiem pagriezieniem.

Faraday Future FF91 izskatās interesanti

Faraday Future FF 91 rear 750x442 750x442

Lai gan Faraday Future saskaras ar finansiālām grūtībām un pēdējo mēnešu laikā no uzņēmuma aizgājuši daži vadošie darbinieki, tam izdevās izstādē CES parādīt savu pirmo sērijveida automobili FF91.

Prezentācijas laikā nedarbojās automobiļa autonomās novietošanas funkcija, un komanda pārāk lielu uzsvaru lika uz automobiļa paātrinājuma laiku, taču FF91 specifikāciju lapa izskatās vilinoši. Tas brauks pats, tam būs 130 kWh akumulators, kas nodrošinās 1050 ZS un 378 jūdžu nobraukumu, tas brauks ātrāk nekā Tesla un pat būs aprīkots ar aizmugurējo riteņu stūrēšanu.

Vairāk nekā 60 000 cilvēku ir reģistrējušies, lai iegādātos FF91, un, lai gan tas nav tuvu 400 000 rezervāciju, kas divu nedēļu laikā veiktas Model 3, tas liecina, ka Faraday Future būs tirgus, ja tam izdosies uzsākt FF91 ražošanu.

Jānis Liepiņš

Kopš 2012. gada esmu pētījis, tulkojis, apstrādājis un rakstījis rakstus par BMW koncernu, kurā ietilpst BMW, Mini un Rolls-Royce automobiļi. Man patīk BMW un viss, kas ar tiem ir saistīts.

Rate author
BMWBLOG
Pievieno komentāru