BMW X3 xDrive30e cīnīsies ar Mazda CX-60 PHEV

Mazda ir skaidri norādījusi, ka vēlas kļūt par leģitīmu luksusa zīmolu, kas varētu konkurēt ar BMW. Lai sasniegtu savu mērķi, japāņu marka ir izstrādājusi jaunu aizmugures piedziņas platformu. Jā, jūs pareizi izlasījāt – RWD. Turklāt ir izstrādāti jauni rindu sešcilindru benzīna un dīzeļdzinēji, kas papildināti ar vieglo hibrīda tehnoloģiju.

Pirmais produkts, kas saņems jauno pamatni, ir CX-60, kas paredzēts Eiropai, Japānai un citiem tirgiem. Arī Amerikas Savienotās Valstis to saņems, taču kā platas virsbūves versiju ar nosaukumu CX-70. Tas ir izskatīgs SUV, kas skaidri parāda, ka tas ir veidots tā, lai tajā varētu uzstādīt gareniski novietotus dzinējus. Uz RWD balstītā platforma ir radīta, domājot par elektrifikāciju, jo transportlīdzeklis var lepoties ar plug-in hibrīdiekārtu. Faktiski tas ir Mazda pirmais PHEV.

Mazda CX-60 ir 4745 mm (186,8 collas), 1890 mm (74,4 collas) plata un 1675 mm (66 collas) augsta, tātad Mazda CX-60 ir par 37 mm garāka nekā X3, bet platums un augstums ir praktiski vienāds. Tās garenbāze ir 2870 mm (113 collas), kas ir tikai par 6 mm (0,2 collas) garāka nekā BMW. Tā kā mēs runājam par plug-in hibrīddzinēju, tas cīnīsies ar X3 xDrive30e.

2023 Mazda CX 60 PHEV 7 830x505

Mazda pievēršas luksusa nozarei

Lai gan sākumā pieminējām sešcilindru motorus, šim CX-60 PHEV tie vēl nav pieejami. Tā vietā tas paļaujas uz 2,5 litru darba tilpuma 2,5 litru motora četru cilindru motoru, kas darbojas kopā ar elektromotoru. Mazda apgalvo, ka abi šie dzinēji kopā attīsta 323 ZS un 500 Nm (369 ZS). Tas ir par 35 ZS un 80 Nm (59 ZS) vairāk nekā X3 xDrive30e.

Mazda pārdos CX-60 tikai ar AWD un astoņu pakāpju automātisko transmisiju, līdzīgi kā X3 xDrive30e. Šim PHEV modelim ir 17,8 kWh akumulators, kas ir lielāks nekā BMW 12 kWh akumulators. Tajā uzkrājas pietiekami daudz enerģijas, lai WLTP elektriskais diapazons būtu 63 kilometri (39 jūdzes), kas ir nedaudz vairāk nekā bavāru konkurentam.

CX-60 ir līdz šim jaudīgākais Mazda apvidus automobilis, kas līdz 62 mph (100 km/h) sprinta ātruma sasniegšanai paātrinās 5,8 sekundēs, t. i., par 0,3 sekundēm ātrāk nekā X3 xDrive30e. Tam ir elektronisks maksimālā ātruma ierobežotājs, kas ieslēdzas pie 124 mph (200 km/h), kamēr BMW ir par 6 mph (100 km/h) ātrāks.

CX-60 iekšpusē skaidri redzamas augstākās klases automobiļa ambīcijas. Lai gan eksterjers ir smalka evolūcija, salons šķiet augstāka līmeņa un atbilst zīmolam, kas vēlas cīnīties ar vācu trijnieku. Pat bāzes modelis ir labi aprīkots ar 12 collu skārienjūtīgo ekrānu, divu zonu gaisa kondicionētāju, kruīza kontroli un bezvadu Apple CarPlay un Android Auto.

Cik maksā CX-60 PHEV? No 47 390 eiro Vācijā, kur BMW par X3 xDrive30e pirms papildaprīkojuma vēlas 60 300 eiro.

2023 Mazda CX 60 PHEV 16

BMWblog
Jānis Liepiņš

Kopš 2012. gada esmu pētījis, tulkojis, apstrādājis un rakstījis rakstus par BMW koncernu, kurā ietilpst BMW, Mini un Rolls-Royce automobiļi. Man patīk BMW un viss, kas ar tiem ir saistīts.

Rate author
BMWBLOG
Pievieno komentāru