BMW S68 Twin-Turbo V8 – M nodaļas dzinējs masām

Lielākoties BMW vienmēr ir izcēlis savus M nodaļas modeļus ar unikāliem dzinējiem, kas bija pieejami tikai īstiem M automobiļiem. Gadu gaitā ir bijuši daži izņēmumi, piemēram, BMW 1M, kas izmantoja N55 dzinēju no Z4, taču parasti M automobiļiem ir M dzinēji. Tomēr šis jaunākais M nodaļas dzinējs, ko dēvē par “S68”, faktiski tiks izmantots ne tikai M automobiļos. Lai gan tas joprojām ir īsts M dzinējs, tas tiks izmantots arī vairākos gaidāmajos M Performance automobiļos.

Nesen notikušajā pasākumā, kurā varēja apskatīt jauno BMW X7 LCI, mēs uzzinājām daudz jauna par jauno S68 dzinēju, par to, ar ko tas atšķiras un kāpēc tas tiek izmantots ne tikai M klases automobiļos.

Kas ir S68 dzinējs?

bmw s68 engine 01 1 830x463

Uz papīra jaunais S68 var nešķist tik ļoti atšķirīgs no vecā S63, kas darbina visus pašreizējos V8 M automobiļus. Tāpat kā vecais S63, arī jaunais S68 ir vēl viens 4,4 litru V8 ar diviem turbomotoriem un karsto motoru. BMW X7 M60i tas dod 530 zirgspēkus, kas ir tikai par septiņiem zirgspēkiem vairāk nekā standarta N63, kas darbināja pirms LCI X7 M50i.

Tomēr no S63 dzinēja uz S68 nav pārnestu burtiski nekādu daļu. Tas ir pilnīgi jauns dzinējs, līdzīgs ir tikai tā darba tilpums un karstā ventilatora konstrukcija.

Ar ko tas atšķiras?

Vispirms S68 burtiski atšķiras no S63, ko tas aizstāj. Tomēr galvenie jauninājumi ir jauna kloķvārpsta, eļļas dzesētājs, eļļas karteris, modernizēti turbokompresori un pat jauna elektriskā VANOS sistēma, kas ir pirmā, jo visas iepriekšējās VANOS sistēmas darbojās no eļļas spiediena.

To vēl vairāk atšķir 48 V vieglais hibrīdsistēma. Tomēr S68 vieglā hibrīda (MHEV) sistēma atšķiras no jebkuras citas BMW MHEV sistēmas. Tā vietā, lai nelielais elektromotors, kas pievienots motora kloķvārpstai, palīdzētu pievienot nedaudz jaudas, lai izlīdzinātu turbo aizkavēšanos, šis jaunais elektromotors faktiski ir iebūvēts transmisijā un var piegādāt savu jaudu tieši spēka pārvadam.

Tā kā šī funkcija ir iebūvēta pašā transmisijā, X7 M60i un visi turpmākie automobiļi ar S68 dzinēju tagad var nedaudz labāk pārvietoties ar automātiskās iedarbināšanas/apstādināšanas funkciju, kā arī labāk atsākt braukšanu pie luksofora. Tas arī izmanto 48 voltu elektromotoru, lai iedarbinātu dzinēju, kad tas ir silts. Joprojām ir 12 voltu akumulators aukstai iedarbināšanai, bet visos citos startēšanas režīmos tiek izmantota 48 voltu sistēma un elektromotors.

Interesanti, ka arī transmisija ir jauna. Tā joprojām ir ZF astoņu pakāpju pārnesumkārba, taču tā ir pilnīgi jauna un paredzēta 48 voltu vieglai hibrīdsistēmai.

Kāpēc M nodaļas dzinējs tiek izmantots citos automobiļos?

2023 bmw x7 m60i 28 830x553

Lūk, atbilde uz lielo jautājumu, ko visi vēlas uzzināt. BMW izmanto šo jauno M nodaļas izstrādāto un uzbūvēto S68 dzinēju tehniski mazāk svarīgos automobiļos divu iemeslu dēļ. Viens ir tas, ka M dzinēja detunings piešķir M Performance automobiļiem lielāku raksturu un lielāku prieku. BMW X7 raksturs mainās, kad jūs pāriet uz M60i un saņemat šo īsto, autosportam radīto dzinēju. Tas pats attieksies arī uz visiem pārējiem M Performance modeļiem ar V8 dzinēju.

Otrs iemesls, kas nav oficiāli paziņots, bet nav grūti noskaidrot, ir emisijas. BMW N63 un tā S63 brālis un māsa kļūst neizmantojami stingrāku Euro 7 emisiju noteikumu dēļ. Tāpēc BMW bija nepieciešams jauns dzinējs šiem automobiļiem, kā arī M automobiļiem. Tā vietā, lai radītu divus pilnīgi jaunus dzinējus, vienu X7 M60i un otru citiem pienācīgiem M nodaļas produktiem nākotnē, ir vienkāršāk un lētāk izstrādāt tikai vienu dzinēju un to detūnēt mazākiem modeļiem.

M dzinējs masām

Tas viss nozīmē, ka mums būs M Performance modeļi, kuros tiks izmantots atbilstošs M nodaļas dzinējs, kas tiem piešķirs daudz patīkamākas īpašības. Vai tas mazina dzinēja un zīmola nozīmi? Saskaņā ar vairāku dažādu BMW pārstāvju teikto, nē, tas nenotiks. M versijas S68 būs nedaudz unikālas; tām būs sava jauda, veiktspēja, tūnings, reakcija un dažos gadījumos, piemēram, BMW XM, pat elektrifikācija.

Neatkarīgi no tā, vai piekrītat BMW vai nē, fakts ir tāds, ka arvien vairāk klientiem būs pieejami oriģināli M nodaļas dzinēji.

BMWblog
Jānis Liepiņš

Kopš 2012. gada esmu pētījis, tulkojis, apstrādājis un rakstījis rakstus par BMW koncernu, kurā ietilpst BMW, Mini un Rolls-Royce automobiļi. Man patīk BMW un viss, kas ar tiem ir saistīts.

Rate author
BMWBLOG
Pievieno komentāru