BMW Group pārdošanas apjomi pasaulē 2022. gada pirmajā pusgadā samazinājās par 13,3%

BMW grupai šī gada pirmā puse ir bijusi rūgta un salda. No vienas puses, tīri elektrisko transportlīdzekļu pārdošanas apjomi vairāk nekā divkāršojās, jo līdz jūnijam BMW un MINI piegādāja 75 891 elektromobili jeb par 110,3% vairāk nekā 2021. gada pirmajā pusgadā. Pievienojot hibrīdautomobiļus, kas pievienojami no elektrotīkla, elektrificēto transportlīdzekļu piegādes palielinājās par 20,4% – līdz 184 553 vienībām. Turklāt Rolls-Royce 2022. gada pirmajos sešos mēnešos guva 6,8 ostu lielu pārdošanas apjomu.

No otras puses, BMW Group piedzīvoja 13,3 % lejupslīdi piegādēs – 2022. gada 1. pusgadā klientiem tika piegādātas 1 160 443 vienības. Galvenā BMW zīmola pārdošanas apjomi samazinājās par 13,7% līdz 1 016 541 automašīnai, savukārt MINI pārdošanas apjomi samazinājās par 10,9% līdz 140 711 automašīnām. Runājot par M nodaļu, kurā ņemti vērā arī M Performance automobiļu pārdošanas apjomi, tā piegādāja 81 198 automobiļus jeb par 2,6% mazāk nekā tajā pašā periodā pērn. BMW Motorrad gandrīz nemainījās, proti, pieaugums bija -0,1 % līdz 107 555 motocikliem.

2021 bmw m550i lci facelift 10 830x467

BMW vēlas uzsvērt, ka, neraugoties uz šo divciparu kritumu, tas joprojām ir vislabāk pārdoto automobiļu ražotājs premium segmentā. Aplūkojot, kā koncernam veicās dažādos pasaules reģionos, vislielākais kritums bija vērojams Ķīnā, kur piegādes samazinājās par 18,9%, kam seko Āzija (-14,7%) un Eiropa (-13,9%). Provizoriskie dati liecina, ka Vācijā piegādes samazinājās par 12,4 % līdz 124 350 vienībām.

Šos zemākos rādītājus nosaka ne tikai vājāks pieprasījums. Piegādes trūkums joprojām ietekmē BMW Group ikdienas darbību, un tas ietekmē gaidīšanas laiku. Daži klienti vienkārši nevēlas tik ilgi gaidīt jaunu automašīnu un nolemj pāriet pie cita zīmola, kas var piegādāt automašīnu ātrāk.

Prioritātes piešķiršana lielāku un dārgāku transportlīdzekļu pārdošanai ar lielāku peļņas normu nozīmē, ka autoražotājs galu galā pārdod mazāk automobiļu, bet joprojām pelna labu naudu. Šajos pārdošanas rādītājos ir kas vairāk nekā tikai neapstrādāti skaitļi, jo īpaši šajos drudžainajos laikos, kad uzņēmumi dara visu iespējamo, lai piegādātu pēc iespējas vairāk transportlīdzekļu. Jo dārgāki būs šie automobiļi, jo labāk finanšu pārskati izskatīsies finanšu gada beigās.

Avots: BMW

BMWblog
Jānis Liepiņš

Kopš 2012. gada esmu pētījis, tulkojis, apstrādājis un rakstījis rakstus par BMW koncernu, kurā ietilpst BMW, Mini un Rolls-Royce automobiļi. Man patīk BMW un viss, kas ar tiem ir saistīts.

Rate author
BMWBLOG
Pievieno komentāru