ALPINA E30 B6 vs Mercedes-Benz 190 EVO II vs Nissan Skyline R32

Trīs no pasaulē krāšņākajiem ceļojumu automobiļiem ir radīti no BMW E30 3. sērijas, Mercedes-Benz 190E un Nissan Skyline R32. Visi trīs automobiļi ir krāšņi automobiļi, sporta automobiļi, kuru īpašumā ikviens varētu justies laimīgs. Bet, ja dažas no šo automobiļu stilīgākajām versijām tiktu pārdotas vienlaicīgi, kurš no tiem nopelnītu jūsu grūti nopelnīto naudu?

Tieši šādā sarežģītā situācijā (runājot par šampanieša problēmām) kāds nonāks janvārī, kad Skotsdeilā, Arizonā, notiks RM Sothebys izsole. Šīs izsoles laikā vienlaicīgi tiks pārdoti 1986. gada BMW ALPINA E30 B6, 1990. gada Mercedes-Benz 190 Evo II un 1989. gada Nissan Skyline R32. Tie ir diezgan pārsteidzoši automobiļi, un tie visi ir cienīgi atrasties ikviena garāžā. Kuru no tām jūs izvēlaties?

1986. gada ALPINA E30 B6 2.7 bija viens no ātrākajiem E30 3. sērijas modeļiem. Iespējams, ka uz ielas tas varētu apsteigt E30 M3, pateicoties papildu griezes momentam. Ar 2,7 litru I6 dzinēju, kas tika veidots, pievienojot jaunu vārpstu, Mahle virzuļus, modernizētu aizdedzi un lielāku kompresijas pakāpi, ALPINA B6 attīstīja 210 ZS un 195 ZS. Lai gan mūsdienu VW GTI izspridzinātu šīs ALPINA durvis, savam laikam tas bija ļoti ātrs.

Taču tas arī izskatījās izcili ar savām trakajām zelta svītrām. Un tie riteņi, ugh, tie riteņi. ALPINA izmanto tieši tādu pašu riteņu dizainu jau 40 gadus? Un tam ir iemesls – tie ir krāšņi. Tāpēc šis automobilis ir vilinošs, lai to iegādātos. Bet nedariet to, kamēr neredzēsiet citus.

Nākamais ir Mercedes-Benz 190 EVO II. EVO II ir viens no stilīgākajiem tūrisma automobiļiem, kas jebkad radīti, lai sacenstos ar spēcīgo E30 M3 DTM automobili. Paskatieties tikai uz šīm neprātīgajām riteņu arkām, masīvo spārnu un milzīgo priekšējo lūpu. Tas vienkārši eksplodē ar 80. gadu apvidus automobiļu brīnumainību. Tam ir arī 2,5 litru, 2,5 litru, Cosworth pielāgots četru cilindru dzinējs ar 235 ZS. Tas ir savienots ar piecu pakāpju manuālo pārnesumkārbu ar suņu kāju (es domāju tikai par Džeimsu Meju, kas brauc atpakaļgaitā uz automašīnām), kas tam piešķir papildu autobraucēju kredītu. Šis automobilis ir nedaudz pārveidots, lai būtu īpaši sacīkšu, taču tas joprojām ir iespaidīgi foršs un noteikti ir jūsu dārgo dolāru vērts.

Taču trešais pretendents, kas nāk no Japānas, varētu vienkārši nozagt naudu pārējiem diviem. Šis Nissan Skyline R32 ir neticami rets atradums. R32 ir sasniedzis kulta popularitātes līmeni, un lielākā daļa japāņu automobiļu entuziastu to uzskata par vienu no izcilākajiem automobiļiem vēsturē. Lai gan mēs neiesim tik tālu, tas ir velnišķīgi lielisks auto. Ar smalku, bet foršu izskatu R32 ir viens no visu laiku izteiksmīgākajiem japāņu automobiļiem.

Tam ir arī izcils 2,5 litru turbokompresora sešcilindru dzinējs (lai dzīvo I6!), kas, kā apgalvo Nissan, attīsta 276 ZS. Lai gan saskaņā ar “džentlmeņu vienošanos” ar citiem Japānas autoražotājiem Nissan samazināja tā jaudu, un tā jauda patiešām pārsniedza 300 ZS. Šis lieliskais dzinējs ir savienots ar piecpakāpju manuālo pārnesumkārbu un darbina visus četrus riteņus. Tam bija arī četru riteņu stūres iekārta ar nosaukumu HICAS (High Capacity Actively Controlled Steering). Ļoti forša lieta.

Visas šīs trīs automašīnas ir lieliskas, un to īpašniekam būtu prieks. Kuru no šīm trim automašīnām jūs izvēlētos?

[Avots: Top Gear]

Jānis Liepiņš

Kopš 2012. gada esmu pētījis, tulkojis, apstrādājis un rakstījis rakstus par BMW koncernu, kurā ietilpst BMW, Mini un Rolls-Royce automobiļi. Man patīk BMW un viss, kas ar tiem ir saistīts.

Rate author
BMWBLOG
Pievieno komentāru