BMW Neue Klasse samazinās akumulatoru izmaksas par 30 y, izmantojot apaļus elementus

Pamazām arvien vairāk elementu kļūst par ļoti daudzsološo Neue Klasse platformu. Pielāgotā elektromobiļa arhitektūra, kas 2025. gadā debitēs ar 3. sērijas izmēra elektromobili, tiks atklāta jaunuzceltajā Debrecenas rūpnīcā Ungārijā, bet ražošana tiks uzsākta 2026. gadā Minhenē. Lai vairāk nekā jebkad agrāk paļautos uz ilgtspējīgi iegūtu tēraudu, pamatnes pamatā tiks likts uzsvars arī uz pārstrādājamību.

Mums ir apsolīts “drosmīgs un nozīmīgs” dizains jaunajā elektromobiļu vilnī, kurā būs arī pilnvērtīgi M automobiļi. Neue Klasse ieviesīs BMW Group sestās paaudzes eDrive, kas vēlāk tiks papildināta ar cietvielu akumulatoru atbalstu. Tikmēr jaunā Automotive News Europe ziņojumā teikts, ka NE palīdzēs Vācijas autoražotājam samazināt akumulatoru izmaksas gandrīz par trešdaļu.

cq5dam.resized.img .1680.large .time1648635919602 830x374

Saskaņā ar ANE sniegto informāciju elektromobilī, kas brauc uz NE platformas, tiks izmantoti apaļi, nevis cilindriski elementi, kā tas ir pašlaik. Izdevums atsaucas uz “cilvēkiem, kas ir pazīstami ar plāniem”, norādot, ka izmaksas, kas saistītas ar baterijām, pieaugs par 30 procentiem. Šos apaļos elementus ražos kāds no uzņēmuma pašreizējiem partneriem, tātad tas var būt tikai viens no šiem partneriem: Samsung SDI, CATL, Eve Energy vai Northvolt.

Interesanti ir tas, ka iekšējās informācijas avoti apgalvo, ka BMW apaļajām baterijām būs vismaz par 10 % lielāks enerģijas blīvums nekā Tesla izmantotajām baterijām. Tas acīmredzot palielinās braukšanas diapazonu, taču pagaidām nekas nav oficiāli zināms, un situācija var mainīties, ņemot vērā, ka Neue Klasse nav gaidāms vēl aptuveni trīs gadus.

Lai gan sagaidāms, ka pirmais NE bāzes modelis būs 3. sērijas sedans, uzņēmuma piedāvājumā jau ir elektriskais 3er. Šī gada sākumā BMW iepazīstināja ar i3 eDrive35L, kas ir 3. sērijas sedana ar garo riteņu bāzi elektriskā versija. Uz CLAR balstītais elektriskais sedans tiks ražots Ķīnā, sākot ar šī gada beigām.

Tāpat kā Ķīnā ražotais iX3, arī i3 Sedans ir pieejams tikai ar aizmugurējo riteņu piedziņu un aizmugurē uzstādītu elektromotoru, kas attīsta 282 ZS (210 kW) un 400 Nm (295 ZS). Tas ir pirmais 3. sērijas automobilis, kam ir pneimatiskā balstiekārta, un tas sēž par 44 mm (1,73 collas) zemāk salīdzinājumā ar parasto dzinēju aprīkoto modeli.

BMW neplāno pārdot i3 ārpus Ķīnas, kad jūlijā beigsies tāda paša nosaukuma hečbeka ražošana.

Avots: Automotive News Europe

BMWblog
Jānis Liepiņš

Kopš 2012. gada esmu pētījis, tulkojis, apstrādājis un rakstījis rakstus par BMW koncernu, kurā ietilpst BMW, Mini un Rolls-Royce automobiļi. Man patīk BMW un viss, kas ar tiem ir saistīts.

Rate author
BMWBLOG
Pievieno komentāru