Lūk, kas man nepatīk, ja man pieder vecs auto

Mēs, auto entuziasti, bieži vien poētiski izsakāmies par klasiskajiem automobiļiem, to izcilo vadītāju sajūtu, sarežģītu tehnoloģiju trūkumu un saistošajām viscerālajām īpašībām. Viens no vecākiem BMW, kas pastāvīgi tiek aprauts uzslavās, ir E46 3. sērija, kas, iespējams, ir labākais mūsdienu laikmeta mazais premium klases sporta sedans. Tas lielākoties ir pelnījis šo uzslavu, jo arī mūsdienās tas ir izcils mazs automobilis. Tomēr tas joprojām ir vecs automobilis, un kā E46 īpašnieks es varu jums teikt, ka tas nav tikai braukšanas prieks un rožaini skati.

Es nopirku E46 3. sēriju pirms pāris mēnešiem, tāpēc esmu ar to dzīvojis tikai neilgu laiku, bet jau ir lietas, kas mani kaitina, ja man pieder vecāka automašīna. Jāatzīst, ka man personīgi vienmēr ir bijuši vecāki auto, mana sieva saņem jaunas automašīnas, jo bērni, drošība un tamlīdzīgi. Mani apmierina braukšana ar veciem, lētiem bītariem, tāpēc es to arī daru, jo tie ir veci un lēti. Tāpēc, lai gan lielākoties esmu pieradis pie vecāka auto kaitinošajām īpašībām, pēc kāda laika tās mani var pārņemt. Tāpēc es domāju, ka es sastādīšu sarakstu ar lietām, kas mani kaitina vecāka auto īpašumā, kā varbūt brīdinājumu.

Lietu laušana

BMW E39 5 Series photos 11 750x500

Tas var šķist pašsaprotami, taču tas ir visneapmierinošākais aspekts, kas saistīts ar veca automobiļa īpašumtiesībām. Mans E46 3. sērijas automobilis ir pienācīgā stāvoklī, un tā vecumam ir pienācīgs nobraukums (2004. gada izlaidums un 164 000 jūdzes). Arī pēdējais īpašnieks to labi uzturēja, regulāri vedot to pie BMW speciālista uz apkopi un remontu. Tomēr tas joprojām ir vecs automobilis ar daudzām vecām detaļām, un tās galu galā noteikti salūzīs. Kopš man pieder mana automašīna, tikai pāris mēnešus, man jau ir sabojājies O2 sensors un salūzis centrālais krūzes turētājs (bija liela kafijas krūze, un, kad gāju to izvilkt, lai iedzertu, viss krūzes turētāja komplekts nāca kopā ar to).

Lai gan neviena no šīm problēmām nav būtiska; abas ir lētas detaļas un lielākoties tās ir viegli nomainīt pašam; tās joprojām man maksā gan laiku, gan naudu. Un tas, visticamāk, notiks vēl diezgan daudz īpašumtiesību laikā. Tāpēc, lai gan ir forši, ka man pieder E46 ar tā lielisko stūres iekārtu un brīnišķīgo šasijas līdzsvaru, nepārtraukta bojājumu noskaidrošana, detaļu maksāšana un labošana ir nogurdinoša.

Radības ērtību trūkums

BMW 340i F30 vs BMW 323i E36 17 728x484

Jāatzīst, ka esmu mazliet sabojāts, jo šī darba ietvaros braucu ar daudziem pavisam jauniem BMW. Es ar tiem dzīvoju nedēļu, un bieži vien, kad tos atlaižu, man uzreiz nodod cita auto atslēgas. Dažreiz es varu nodzīvot mēnesi, nebraucot ar savu mašīnu. Tāpēc, kad es atgriežos savā E46 un tajā nav apsildāma stūres rata, automātiskās klimata kontroles, divu zonu klimata kontroles, Bluetooth savienojuma, USB pieslēgvietu vai pat nodalījuma telefonam, es uzreiz atceros, cik labi mums ir tagad.

Aizmirstiet par tādām lietām kā iDrive, informācijas un izklaides sistēmas, head-up displeji, balss vadība vai Apple CarPlay. Es vēlos tikai ērtu salonu ar vietu, kur novietot mantas un uzlādēt tālruni. Protams, es varu iegādāties USB adapterus cigarešu aizdedzinātājam (atceraties tos?), un man ir stiprinājums telefonam. Taču ne tas, ne tas nav tik ērti kā neskaitāmās kabīnes un uzlādes punkti modernā automašīnā.

Jaudas trūkums

Cik bieži mēs esam dzirdējuši auto žurnālistus poētiski izsakoties par agrāko BMW rindu sešcilindru dzinēju zīdainību? Tas viss ir taisnība. Pat mans 2,5 litru 2,5 litru rindu sešcilindru dzinējs 164 000 jūdžu nobraukumā iedarbojas un darbojas brīnišķīgi, un sajūta ir tāda, it kā motoreļļas vietā tiktu izmantots putukrējums. Tas ir sensacionāls dzinējs. Tomēr tas ir ārkārtīgi lēns. Labākajā dienā mans E46 325i dod 170 zirgspēkus, taču, salīdzinot ar mūsdienu automobiļiem, šķiet, ka tā jauda ir drīzāk 70 zirgspēki. Teiksim tā: sākumlīmeņa Mazda 3 izsmēķētu manu 3. sēriju dragreisa sacensībās.

Jāatzīst, ka manas automašīnas automātiskā pārnesumkārba situāciju pasliktina. Es vēlētos, lai tam būtu piecu pakāpju manuālā pārnesumkārba, bet sieva nevar braukt ar manuālo pārnesumkārbu, tāpēc uzminiet, kam vairs nevar būt manuālā pārnesumkārba? E46 automātiskā pārnesumkārba patiesībā nav nemaz tik slikta; pārslēgšanās ir vienmērīga un pietiekami ātra, un to var pārslēgt manuāli, pārnesot pārnesumu sviru pa kreisi. Tomēr pārslēgšana nekad nav tik ātra, kā man gribētos, un vienmēr būs tā atslēgšanās, kas mani izrauj no braukšanas pieredzes.

Tas viss kopā veido automobili, kas visu laiku ir sāpīgi lēns. Protams, tiklīdz tas uzņem apgriezienus, es varu novērtēt stūrēšanu un šasiju, tikai vēlos, lai tam būtu par 100 zirgspēkiem vairāk.

Joprojām ir tā vērts

Godīgi sakot, tās patiešām ir manas vienīgās sūdzības. Patiesībā man ļoti patīk, ka man pieder vecas automašīnas, un es esmu pilnīgi gatavs sadzīvot ar šīm iepriekš minētajām kaitinošajām īpašībām, lai to darītu. Manuprāt, vecākas automašīnas, neskatoties uz to trūkumiem, ir daudz patīkamākas braukšanai. Mana E46 3. sērijas automašīna, bez šaubām, ir sāpīga. Bet es to mīlu.

BMWblog
Jānis Liepiņš

Kopš 2012. gada esmu pētījis, tulkojis, apstrādājis un rakstījis rakstus par BMW koncernu, kurā ietilpst BMW, Mini un Rolls-Royce automobiļi. Man patīk BMW un viss, kas ar tiem ir saistīts.

Rate author
BMWBLOG
Pievieno komentāru