Mēs visi esam piedzīvojuši šādu situāciju – kādreiz esam iegādājušies lietotu BMW, un tā remonts izmaksāja daudz dārgāk nekā jebkuras pieejamākas un uzticamākas markas automašīnas remonts. Piemēram, lietotā 3. sērijas automašīna remonta izmaksas būs lielākas nekā tā paša gada Camry vai Accord ar līdzīgu nobraukumu. Un tomēr tie ir vienāda izmēra, tajos ir tikpat daudz vietas, un galu galā tie dara to pašu. BMW, kas ir dārgi un sarežģīti vācu automobiļi, bieži vien ir dārgi un sarežģīti remontējami. Tad kāpēc mēs turpinām to darīt?
Mums, BMW entuziastiem, kas nevaram atļauties jaunas automašīnas ar modernām garantijām, tas ir tāpēc, ka mums nav citas izvēles, vai ne? Protams, mēs varam nopirkt Camry par daudz mazāku naudu nekā līdzīga gadagājuma 3. sērijas automašīnu, un Toyota būs daudz uzticamāka tajā pašā īpašumtiesību periodā. Turklāt jebkurš remonts vidēji izmaksās daudz lētāk, pateicoties lētākām detaļu cenām un mazāk sarežģītām remonta procedūrām. Bet vai šie automobiļi piepildītu mūsu iedzimto vajadzību braukt ar kaut ko īpašu? Iespējams, ka nē.
Ar Camry nav nekā slikta. Vai Honda Accord, Hyundai Sonata vai jebkurš cits vidēja izmēra sedans par pieņemamu cenu. Tie visi ir lieliski automobiļi, kas ilgus gadus nodrošinās ērtu braukšanu bez problēmām. Bet tiem nebūs tā īpašā azarta, vai ne? Accord, jāatzīst, parasti ir diezgan jautri braukt, bet tas nav 3. sērijas automobilis. Un es izmantoju 3. sēriju tikai kā piemēru, jo tas ir populārākais BMW lietoto automašīnu tirgū, taču tas attiecas uz visiem Bimmers un to pieejamākajiem, uzticamākajiem analogiem.
Lasiet arī:Vai man vajadzētu iegādāties BMW pagarināto garantiju?
Es regulāri nonāku šādā situācijā, jo man ir bijuši tikai vecāki vācu (un viens zviedru) automobiļi. Mans automašīnu saraksts ir šāds: E36 1996 BMW 328i, 2012 Volkswagen Passat, 2006 Volvo S40 2.4i (mantoju sievas automašīnu), 2005 Audi A4 1.8T Quattro un E46 2004 325i. Visi šie automobiļi, izņemot Passat, man ir sagādājuši daudz galvassāpju, daudz vairāk nekā jebkurš cits salīdzināms auto par pieņemamu cenu. Un, ja es esmu godīgs, ir bijušas daudzas dienas, kad, guļot zem vācu automašīnas, kas vienkārši negribēja sadarboties, es vēlējos, lai tās vietā es būtu nopircis Honda.
Tomēr, iepērkoties automašīnās, es nevaru sevi piespiest nospiest sprūda taustiņu, lai izvēlētos kaut ko, ko braukšana sagādā mazāk prieka. Varbūt es esmu automobiļu masohists, bet man patīk attiecības, kādas man ir ar maniem stulbajiem, kaitinošajiem, bet fantastiskajiem vācu automobiļiem. Kāpēc BMW un to vācu analogi ir to potenciāli lielo remonta izmaksu vērti? Tāpēc, ka tie ir tik labi braucami.