BMW 7. sērijas E65 un Mercedes S-klase, Lexus LS lētā luksusa duelī

Amortizācija ir gan svētība, gan lāsts – atkarībā no tā, kurā pusē esat. Tie, kas labprātāk ietaupītu uz luksusa automobiļa rēķina, vienmēr dos priekšroku lietota automobiļa iegādei. No otras puses, nav nekā dārgāka par lēta premium klases automobiļa iegādi. Nav vispārēji piemērojama noteikuma, jo daži automobiļi ir uzticamāki par citiem. Turklāt tas ir atkarīgs arī no tā, kā iepriekšējie īpašnieki rūpējušies par luksusa automašīnu.

Attiecībā uz šiem trim bijušajiem flagmaņiem tie noteikti ir piedzīvojuši labākas dienas. Cilvēki no Carwow par 2002. gada BMW 735i E65 iztērēja 1400 sterliņu mārciņu, kas sākotnēji tika pārdots par 53 000 mārciņu jeb 38 reizes vairāk nekā tā pašreizējā vērtība. Trīskāršam salīdzinājumam Mat Watson un viņa komanda par 2001. gada Mercedes S320 iztērēja 1800 mārciņu. Tas ir diezgan liels kritums, salīdzinot ar automašīnas sākotnējo cenu, kas bija 51 000 sterliņu mārciņu.

Abi vācu premium klases sedani sacentās ar 2001. gada Lexus LS430, kas bija visdārgākais no visiem. Tas maksāja par 2000 mārciņu jeb 52 000 mārciņu mazāk nekā tad, kad tas bija jauns. Japāņu modeļi un 735i ir pārveidoti tā, lai tos varētu darbināt ar sašķidrinātu naftas gāzi, jo to benzīna V8 dzinēji ir izsalkuši. Mercedes S-klase ir ekonomiskāka, pateicoties tiešajam sešdzinēja turbodīzeļdzinējam.

E65 pret flagmaņiem pirms 20 gadiem

Jaudas ziņā Lexus LS ir pārāks ar 281 ZS un 417 Nm, ko nodrošina 4,3 litru motors. Nākamais ir E65 ar 272 ZS un 360 Nm no 3,6 litru dzirnaviņām, savukārt Mercedes dzinēja jauda ir 197 ZS. Tomēr trīsstaru zvaigznes 3,2 litru eļļas deglis ir ar ievērojamāku 470 Nm griezes momentu.

Nav nekāds pārsteigums, ka 7. sērija bija sportiskākais braucamais modelis, taču tai bija arī pietiekami daudz brīdinājuma signālu. Lai gan Toyota un līdz ar to arī tās premium klases nodaļa Lexus ir pazīstama kā uzticamības karaļi, LS bija diezgan daudz problēmu. Luksusa klases automobiļiem elektriskās ķibeles ir bieži sastopama problēma, un šie flagmaņi nav izņēmums.

Lai gan salīdzinājumā secināts, ka E65 ir modernākais salons, salona kvalitāte nav izcila. Tā kā visi trīs modeļi ir pilna izmēra sedani, tie piedāvā pietiekami daudz vietas kājām aizmugurē atpūšoties sēdošajiem pasažieriem, turklāt Lexus LS ir lielāks bagāžnieks. Pēdējais arī veiktspējas testos uzrādīja labākus rezultātus nekā abi minētie, kas dažiem šķitīs nedaudz pārsteidzoši.

Kopumā Carwow par uzvarētāju atzina Mercedes, jo tā dīzeļdzinējs ir vienmērīgs un ekonomisks. Mats Vatsons uzskatīja, ka LS ir diezgan neglīts, savukārt BMW bija pilns tehnisku problēmu.

Avots: Carwow / YouTube

BMWblog
Jānis Liepiņš

Kopš 2012. gada esmu pētījis, tulkojis, apstrādājis un rakstījis rakstus par BMW koncernu, kurā ietilpst BMW, Mini un Rolls-Royce automobiļi. Man patīk BMW un viss, kas ar tiem ir saistīts.

Rate author
BMWBLOG
Pievieno komentāru