BMW 7. sērijas G70 brauc pats rūpnīcas iekšpusē, nevienam nesēžot pie stūres

Šonedēļ BMW uzsāka 7. sērijas G70 modeļa ražošanu ar iekšdedzes dzinējiem un elektropiedziņu, taču tas darīja vairāk nekā tikai to. Tā Dingolfingas rūpnīcā atklāja arī automatizētas braukšanas izmēģinājuma programmu, kurā pilna izmēra luksusa sedani brauc paši, nevienam nesēžot pie stūres vai automašīnā.

Izmēģinājuma programmā, kas iekšēji pazīstama kā “automātisiertes Fahren im Werk” (AFW) jeb “automātiskā braukšana rūpnīcā”, BMW flagmanis automātiski brauc pa iepriekš noteiktu maršrutu, kura garums ir 170 metri (558 pēdas). Brauciens sākas no brīža, kad dzinējs/elektromotors tiek iedarbināts pirmo reizi, līdz brīdim, kad transportlīdzeklis sasniedz testēšanas zonu.

2023 BMW 7 Series production start 14 830x467

BMW plāno izmantot šo metodi, lai autonomi transportētu automobiļus no montāžas līnijas beigām uz nosūtīšanas zonu. Lai uzsāktu AFW projekta īstenošanu, Vācijas premium klases zīmols sadarbojās ar Seoul Robotics un Embotech jaunuzņēmumiem, lai nodrošinātu nepieciešamo programmatūru un tehnoloģijas. 7. sērijas / i7 automobilis zina, pa kuru ceļu jābrauc, paļaujoties uz rūpnīcā uzstādītiem sensoriem. Nākamais solis ir paplašināt bezvadītāja testu programmu ārpus rūpnīcas.

Tā kā automašīnā neviens nesēž, 7er veic visu smago darbu, automātiski stūrējot, paātrinot, bremzējot un novietojot automašīnu stāvvietā. Septītās paaudzes modelis ir izstrādāts, lai atbalstītu 3. līmeņa autonomiju, ko paredzēts ieviest 2023. gada beigās kā personīgo pilotu sistēmu, bet tikai Eiropā un Ķīnā.

Tikmēr konkurents Mercedes jau piedāvā līdzīgu konfigurāciju kā izvēles opciju EQS un S-klasei. Tomēr šī sistēma nav pieejama Amerikas Savienotajās Valstīs, kur likumdošana nav atjaunināta, lai atbalstītu 3. līmeņa pašbraucošās sistēmas. Pirms kāda laika BMW R&D vadītājs Frenks Vēbers (Frank Weber) sacīja, ka sistēma, kas darbosies tikai uz lielceļiem, netiks ieviesta, kamēr tā nebūs “absolūti droša”.

Skatiet videoklipu šeit

Avots: BMW

BMWblog
Jānis Liepiņš

Kopš 2012. gada esmu pētījis, tulkojis, apstrādājis un rakstījis rakstus par BMW koncernu, kurā ietilpst BMW, Mini un Rolls-Royce automobiļi. Man patīk BMW un viss, kas ar tiem ir saistīts.

Rate author
BMWBLOG
Pievieno komentāru