Es vainošu Elonu pašreizējā tendencē, kad autobūves uzņēmumi uz automašīnu paneļiem liek mājas kinozāles ekrānus. Kopš Tesla uzlika šo milzīgo ekrānu uz Model S paneļa, visi pārējie zīmoli cenšas konkurēt ar lielākiem, spilgtākiem un augstākas izšķirtspējas ekrāniem. Tā ir tendence, kas kļūst arvien nepatīkamāka, taču, par laimi, BMW i interjera dizainers Matiass Junghannss saka, ka šī tendence drīzumā beigsies.
“Vai svarīgs ir lielais ekrāns? Es personīgi esmu pārliecināts, ka šīs melnās stikla virsmas automobiļu interjerā ir… mēs to agrāk vai vēlāk atstāsim,” viņš teica nesen notikušajā apaļā galda seminārā kopā ar citiem interjera dizaineriem no Polestar un Pininfarina.
Junghanss turpināja, ka automobiļu sistēmu intelekts sasniegs tādu līmeni, kad tās spēs nodrošināt visas nepieciešamās tehnoloģijas, informāciju un funkcionalitāti, bet ar displejiem, kas parādīsies tikai tad, kad tas būs nepieciešams.
Citi dizaineri, piemēram, Polestar pārstāvis Konijs Blomē (Conny Blommé), šķiet, viņam piekrita, apgalvojot, ka lielie ekrāni ir sasnieguši savu augstāko punktu. “Lielākoties jūs ceļojat automašīnā, un jūs vairāk baudāt skatu nekā ekrānus.”
Lieli ekrāni bieži vien novērš uzmanību, rada lielu mācību procesu un bieži vien ir mazāk intuitīvi nekā vienkāršas fiziskas pogas. Tie ir arī mazāk augstas kvalitātes. Jūs taču neredzat Rolls-Royce automobiļos skārienjūtīgo klimata kontroles ierīci?
Cerams, ka mēs nonāksim līdz brīdim, kad ekrāni kļūs aizvien mazāk nepieciešami. Mākslīgā intelekta palīgierīcēm un balss komandām drīzumā vajadzētu spēt viegli veikt visas nepieciešamās funkcijas, ļaujot automobiļu ražotājiem ievietot mazāk nepieciešamo apakšizvēlņu un displeju. Labākās un greznākās tehnoloģijas ir tās, kas slēpjas fonā, palīdzot jums, bet neparādot sevi. Šķiet, ka tieši uz šādu tehnoloģiju norādīja Junghanns, un mēs ceram, ka šāda veida tehnoloģijas mēs redzēsim drīzāk agrāk nekā vēlāk.
[Avots: The Drive]