BMW skaidro, kāpēc i7 izmantos to pašu platformu, ko 7. sērijas G70 modelis

Pēc 2021. gadā izlaistā i4 i7 būs otrais BMW elektriskais sedans, kad tas tiks oficiāli atklāts šī gada beigās. Bez virsbūves stila abiem būs vēl kaut kas kopīgs, jo arī 7. sērija bez iekšdedzes dzinēja nebrauks uz īpašas EV platformas. Tā vietā tam būs kopīgs pamats ar benzīna un dīzeļdegvielas modeļiem.

Daži zīmola fani ir pauduši kritiku par BMW lēmumu izmantot vienu un to pašu arhitektūru abiem dzinēju veidiem, taču uzņēmuma attīstības vadītājs skaidro, kāpēc. Plašā intervijā izdevumam Auto Motor und Sport Frenks Vēbers sacīja, ka tas ir “vienīgais veids, kā mēs varam piedāvāt standarta ietilpības līmeni, nepieļaujot pārāk daudz kompromisu aerodinamikas dēļ”.

Viņš precizēja, ka, lai gan i7 nebūs aerodinamiskākais automobilis savā segmentā, BMW elektriskās piedziņas tehnoloģija nodrošinās, ka pilna izmēra luksusa sedans “nodrošinās labākos iespējamos degvielas patēriņa rādītājus un darbības rādītājus”. Kā attēlots oficiālajos tīzeru attēlos, i7 lielā mērā saglabās ar iekšdedzes dzinējiem aprīkotās 7. sērijas dizainu un formu, līdzīgi kā i4 izskatās gandrīz tāpat kā 4. sērijas Gran Coupe.

bmw i7 7 series spy photos 14 830x553

Frenks Vēbers teica, ka nākamās paaudzes 7er būs vienīgais modelis savā klasē, kas piedāvās visu veidu spēka agregātus: benzīna, dīzeļdegvielas, plug-in hibrīddzinēju un elektrisko piedziņu. Tehniski tas ir taisnība, jo, lai gan Mercedes EQS plaši tiek uzskatīts par S klases elektromobili, tas ir pilnīgi atšķirīgs modelis, jo brauc uz īpašas elektromobiļu platformas. Pasaulē aerodinamiskākais sērijveida automobilis, kura pretestības koeficients ir tikai 0,20, ir arī praktiskāks liftbeks, nevis trīs kastu sedans. Varētu arī pieminēt, ka tam ir daudz zemāka jumta līnija, salīdzinot ar tradicionālās formas S-klasi.

Uz AMS jautājumu, kā BMW ir izdevies panākt, lai tā jaunais flagmanis atšķirtos no sava konkurenta ar trīsstaru zvaigzni, Frenks Vēbers atbildēja: “Esmu pārliecināts, ka mums izdosies to izdarīt pārliecinoši. Pilnībā elektriskais BMW i7 brauc fantastiski – gan pašbraucējam, gan īpaši tad, kad tas tiek vadīts. Es pat atļaušos teikt, ka ar i7 mēs laidīsim klajā pirmo pilnvērtīgo elektrisko luksusa sedanu.”

Pēdējā paziņojuma daļa raisīs uzacis, jo bez Mercedes EQS ir arī Porsche Taycan un Audi E-Tron GT dvīņi, jaunpienācējs Lucid Air un mazākā mērā arī Tesla Model S. Atcerēsimies, ka Mercedes tagad ir arī mazāks EQE un ir apsolījis tuvākajos gados izlaist elektrisko C klases ekvivalentu uz īpašas platformas. Pēc i7 izlaišanas 2022. gadā ir plānots, ka 2023. gadā parādīsies mazāks i5, kas būs nākamās 5. sērijas sedana elektriskais papildinājums. Ja var ticēt baumām, varētu būt plānots arī i5 Touring.

Jānis Liepiņš

Kopš 2012. gada esmu pētījis, tulkojis, apstrādājis un rakstījis rakstus par BMW koncernu, kurā ietilpst BMW, Mini un Rolls-Royce automobiļi. Man patīk BMW un viss, kas ar tiem ir saistīts.

Rate author
BMWBLOG
Pievieno komentāru