Jaunā 7. sērija būs pirmais BMW ar 3. līmeņa pašvadību

Kad jaunais BMW 7. sērijas automobilis debitēs, tas ieviesīs zīmola pirmo tehnoloģiju, ko tikai viens vai divi citi zīmoli ir izmēģinājuši – 3. līmeņa autonomiju. Ja neesat pazīstami ar dažādiem pašbraukšanas līmeņiem, 3. līmeņa autonomija nozīmē, ka, kamēr sistēma ir ieslēgta un atbilstīgos parametros, vadītājam vispār nav jāvada automašīna. Nākamās paaudzes 7. sērijas automašīnas būs 3. līmeņa autonovadītāji, lai gan lielākajā daļā tirgu tas nebūs atļauts.

Ar ko 3. līmeņa sistēma atšķiras no pašreizējās 2. līmeņa sistēmas, kas ir uzstādīta pašreizējos BMW automobiļos? Tehnoloģiski 3. līmenis ir aprīkots ar jaudīgāku aparatūru, par ko mēs runāsim pēc brīža. Bet praktiski runājot, 3. līmeņa automašīnām nav nepieciešama vadītāja iejaukšanās, kamēr tās atbilst nepieciešamajiem parametriem. Kā BMW sasniedz 3. līmeni jaunajā 7. sērijā? Īsa atbilde – LiDAR, augstas izšķirtspējas kameras un sensori.

Mazākais LiDAR BMW

bmw i7 test drive 25 830x553

LiDAR ir interesanta tehnoloģija, kuru Tesla īpašnieks Elons Masks ir kritizējis. Tomēr pat Tesla tagad testē LiDAR. Tomēr BMW sadarbojās ar Innoviz, lai izstrādātu LiDAR sistēmu, kas ir paslēpta automobiļa nieru režģa sānos. Nākamās paaudzes 7. sērijas automobilī tiks izmantota jaunā Innoviz LiDAR ierīce, kas tiks uzstādīta priekšējā radiatora režģī un nodrošinās līdz pat 250 metru uz priekšu redzamu diapazonu. Turklāt pirmo reizi LiDAR ir vertikāla izšķirtspēja vairākos līmeņos, tāpēc tas spēj atšķirt šķēršļus, zem kuriem vai pāri kuriem autovadītājs var atrasties.

Jaunajam 7. sērijas BMW ir arī priekšējā vējstiklā uzstādīta kamera, kas meklē gājējus un citus automobiļus, kas atrodas vēl tālāk. Tiek apgalvots, ka tā ir arī pasaulē pirmā 8 MPix kamera, ko izmanto automobiļu vajadzībām. Papildu priekšējā kamera ir uzstādīta arī radiatora režģī. BMW apgalvo, ka, pateicoties 8 megapikseļu kamerai, izdevies samazināt priekšējo kameru skaitu, vienlaikus dubultojot mērījumu punktu skaitu.

Papildus priekšējam LiDAR un kamerām priekšā ir seši ultraskaņas sensori, seši aizmugurē, aizmugurē uzstādīta kamera, divi tuvdarbības radara sensori aizmugurē un pat divas sānu kameras – pa vienai katrā sānu spogulī. Kopumā ultraskaņas, kameru un radaru jomā ir vairāk nekā 30 sensoru.

3. līmenis Tikai dažos tirgos

bmw i7 test drive 29 830x553

BMW 3. līmeņa pašbraucošā sistēma tiks ierobežota līdz automaģistrālēm ar ātrumu līdz 60 km/h (37 mph). Ideja ir tāda, ka tā var pilnībā atbrīvot no braukšanas satiksmē, ļaujot automašīnai veikt garlaicīgos darbus jūsu vietā. BMW apgalvo, ka klientiem būs laiks lasīšanai, e-pasta vēstuļu sūtīšanai, izklaidei vai pat vienkārši atpūtai. Tas to atšķir no 2. līmeņa sistēmām, kas pašlaik tiek izmantotas tādos automobiļos kā citi BMW, Mercedes, Audi un Tesla.

Tomēr, lai 3. līmenis darbotos, ir nepieciešami ne tikai sensori un LiDAR. Nepieciešama arī milzīga skaitļošanas jauda, jo, kamēr BMW testē šo sistēmu, burtiski tiek simulēti miljoniem scenāriju, kas visi tiek veikti attālināti, izvēlētos datu centros.

Kad BMW uzsāks 3. līmeņa tehnoloģiju izmantošanu 7. sērijas BMW un BMW i7, tas būs viens no diviem zīmoliem, kam līdzās Audi būs 3. līmeņa tehnoloģijas. Tomēr Audi it kā atteicās no savām 3. līmeņa ambīcijām, tā vietā izlemjot gaidīt 4. un augstāku līmeni. Līdz ar to BMW paliek vienā klasē. Gan Tesla Autopilots, gan Cadillac Super Cruise – divas sistēmas, kas parasti tiek uzskatītas par labākajām šajā nozarē – ir 2. līmeņa sistēmas, kas nozīmē, ka tās spēj nedaudz vairāk nekā tradicionālās 2. līmeņa sistēmas. Tomēr neviena no tām nav 3. līmeņa sistēma.

Diemžēl BMW diemžēl daudzās valstīs nav tiesību aktu, kas ļautu izmantot šādas sistēmas. Vācija pašlaik izstrādā tiesību aktus, kas ļaus ieviest 3. līmeņa autonomiju, bet tādas valstis kā Apvienotā Karaliste un ASV vēl ir tālu no šādu sistēmu darbības atļaušanas. Tas nozīmē, ka, ja esat amerikāņu 7. sērijas vai i7 klients, jūsu auto tehniski būs spējīgs pats braukt pa šoseju, ievērojot atbilstošus ātruma parametrus, bet jums to nebūs atļauts darīt. Tāpēc Ķīna varētu būt pirmais tirgus, kas saņems 3. līmeņa specifikācijas BMW.

Tomēr tas ir solis uz priekšu. Tā kā mēs lēnām virzāmies uz pilnīgu autonomiju, dažiem zīmoliem nāksies virzīt tehnoloģijas, kurām pasaule varbūt nav gatava, ja vien tas tiek darīts drošā veidā. Kad mēs beidzot varēsim tikt pie 7. sērijas vai i7 automobiļa, mēs varēsim pārbaudīt, vai BMW 3. līmeņa sistēma ir droša un cik efektīva tā ir. Līdz tam laikam tā izskatās daudzsološa. Nākamnedēļ mums pievienosies arī Innoviz izpilddirektors, lai aprunātos par viņu LiDAR, tāpēc sekojiet līdzi sīkākam tehniskajam rakstam!

Jānis Liepiņš

Kopš 2012. gada esmu pētījis, tulkojis, apstrādājis un rakstījis rakstus par BMW koncernu, kurā ietilpst BMW, Mini un Rolls-Royce automobiļi. Man patīk BMW un viss, kas ar tiem ir saistīts.

Rate author
BMWBLOG
Pievieno komentāru