Gada sākumā BMW paziņoja par sava divpadsmit cilindru dzinēja izmantošanas pārtraukšanu, izziņojot M760i Final V12. Dīvaini, ka ASV paredzētā īpašā sērija nekad netika atklāta sabiedrībai, taču mēs zinām, ka tika izgatavoti tikai 12 eksemplāri, un katra cena bija 200 000 ASV dolāru. Kad aprīlī klajā nāca jaunā 7. sērijas G70, specifikāciju lapā bija redzams sešu un astoņu cilindru dzinēju apvienojums, bet V12 nebija redzams.
Kopš pagājušā mēneša N74 oficiāli vairs netiek izmantots BMW markas automašīnās, jo M vadītājs Franks van Meels (Frank van Meel) De Nationale Autoshow laikā Nīderlandes radiostacijai BNR paziņoja, ka 6,6 litru motora ražošana BMW automašīnām ir beigusies. Divu turbīnu dzinējs ar 601 zirgspēku un 627 sekundes griezes momentam, kas ļāva M760i automobilim līdz 60 mph paātrināties tikai 3,6 sekundēs.
Tā darbības beigas iezīmē vienas ēras beigas, jo BMW 7. sērijas modeļus ar V12 dzinēju pārdod kopš 1987. gada, kad tika laists klajā 5,0 litru M70 ar mazliet mazāk nekā 300 ZS motoru ar dabisko kompresoru. Tā izzušana bija uzrakstīta uz sienas jau ilgu laiku, jo vācu luksusa zīmols apgalvoja, ka ir pārāk dārgi pielāgot dzinēju, lai tas atbilstu stingrākiem izmešu noteikumiem. Tam nepalīdzēja arī fakts, ka tas bija mazas jaudas dzinējs.
Tomēr BMW Group joprojām ražo V12 dzinēju Rolls-Royce. N74 6,75 litru motors tiek piedāvāts Ghost, Phantom un Cullinan modeļos. Lai gan 6,6 litru Wraith un Dawn pasūtījumu grāmatas ir slēgtas, Gudvudā bāzētā marka joprojām ražo šos divdurvju modeļus, lai atbrīvotos no atlikušajiem pasūtījumiem. Kupejā V12 dzinējs sasniedz 624 ZS – jaudīgākais RR modelis vēsturē.
Tas ir tikai laika jautājums, kad N74 modeļa vispār tiks atcelts, jo britu ultra-luksusa zīmols jau ir paziņojis par plāniem līdz 2030. gadam pāriet tikai uz elektrisku piedziņu. Tikmēr Mercedes joprojām piedāvā V12, lai gan tikai savai Maybach nodaļai.
Avots: BNR.nl