BMW ievietoja 4,0 litru V8 E46 M3 CSL modelī

Lielākajai daļai BMW fanu E46 M3 CSL ir zīmola veiktspējas automobiļu vēstures kronis. Tas bija ne tikai viens no skaistākajiem BMW jebkad ražotajiem automobiļiem, bet arī potenciāli aizraujošākais braukšanas stils. Tomēr lielākā daļa fanu nezina – un gandrīz neviens uz zemeslodes līdz pat šodienai nezināja – ka BMW patiesībā ir izgatavojis vēl labāku versiju, lai gan tikai vienu no tām. Tas bija E46 M3 CSL V8 prototips. Eksperimenta nolūkos, iespējams, redzot, cik labs bija E46 M3 GTR sacīkšu automobilis, BMW M inženieri nolēma zem CSL motora pārsega ievietot 4,0 litru V8 ar dzinēja kodu S65VB40.

E46 šasija nekad nav bijusi paredzēta V8 dzinēja uzstādīšanai, tāpēc iespaidīgais brīvās elpas astoņcilindru dzinējs tik tikko iederējās. Tas arī palielināja automobiļa svaru, tādējādi iznīcinot lielāko daļu no 110 kg (246 mārciņas), kas tika noņemti no standarta M3, lai izveidotu CSL. Tomēr šo svara pieaugumu – tiesa, visnelabvēlīgākajā vietā, kur to varēja palielināt, virs priekšgala – iznullēja lielais jaudas pieaugums.

BMW E46 M3 CSL 6 750x499

2003. gadā E46 M3 CSL ar 3,0 litru iekšdedzes iekšdedzes 6 cilindru dzinēju jauda bija 360 ZS. Savukārt lielais V8 nodrošināja 430 ZS (424 zirgspēkus), ko matemātiķi dēvē par “veselu elles daudz papildu jaudas”.

Tomēr pats dzinējs ir interesants. Tas ir pirmsizmēģinājuma transportieris, kura pamatā ir S62 8 cilindru dzinējs, kas tika izmantots citos BMW modeļos. Specifikāciju lapā, ko BMW sniedz video, ir apgalvots, ka tas ir “S65VB50”, kas ir dzinēja kods, kādu mēs nekad iepriekš neesam redzējuši. Saskaņā ar BMW sniegto informāciju M3 CSL pēc izlaiduma preses nodaļa dāvināja BMW M kompānijai. Tas kļuva par prototipu ar S65VB40 dzinēju un apzīmējumu BMW M3 CSL V8 un palika vienreizējs. Iegūtās atziņas tika pārņemtas M motoru saimē, kas sastāvēja no pilnīgi no jauna izstrādātajiem S85 (V10) un S65 (V8).

Mēs zinām, ka tas skan lieliski, ar motoru sporta V8 rūkšanu. Man patīk arī tas, ka V8 bija nepieciešams papildu gaiss, tāpēc CSL V8 prototipam bija divas simetriskas apaļas gaisa ieplūdes atveres bamperī, nevis asimetriska standarta automobiļa gaisa ieplūdes atvere. Vai varat iedomāties, ka braucat ar E46 M3 CSL, bet zem tā motora pārsega ir jaudīgs V8?

BMWblog
Jānis Liepiņš

Kopš 2012. gada esmu pētījis, tulkojis, apstrādājis un rakstījis rakstus par BMW koncernu, kurā ietilpst BMW, Mini un Rolls-Royce automobiļi. Man patīk BMW un viss, kas ar tiem ir saistīts.

Rate author
BMWBLOG
Pievieno komentāru