BMW M4 Competition sacenšas ar Toyota GR Yaris neparastās dragreisa sacensībās

Toyota GR Yaris ir īsta interneta sensācija un aizliegts auglis Amerikas Savienotajās Valstīs, un daudzi to uzskata par leģendārās Lancia Delta Integrale garīgo pēcteci. Šis rallija rallijam radītais hot hečbeks ir viens no nedaudzajiem automobiļiem, kas joprojām apvieno visu riteņu piedziņu ar manuālo pārnesumkārbu. Lai gan tam ir niecīgs 1,6 litru darba tilpuma trīs cilindru dzinējs, tas joprojām ir gana jaudīgs.

Gazoo Racing Yaris ir neliels briesmonis ar 261 zirgspēku un 360 ņūtonmetriem (266 ZS). Lai cik iespaidīgs tas varētu būt uz papīra, vai tas patiešām var uzvarēt dragreisa sacensībās pret jaunāko BMW M4 Coupe? Ne tikai ar jebkuru G82, bet ar jaudīgāko Competition versiju. Dienvidāfrikas kolēģiem no CAR radās tas pats jautājums, un viņi nolēma tos sarindot ceturtdaļjūdzes sacensībās.

Atgādināsim, ka M4 Competition dzinējs S58 ar divām turbīnām un 3,0 litru darba tilpumu, kas darbina M4 Competition, attīsta daudz vairāk – 503 ZS un 650 Nm (479 ZS). Lai gan tas ir aizmugurējo riteņu piedziņas modelis, nevis tā saķerīgais xDrive ekvivalents, bavārijas kupeja joprojām ir daudz smagāka par savu mazo sāncensi, jo tās masa ir par gandrīz 500 kilogramiem (1100 mārciņām) lielāka nekā japāņu izveicīgajam hečam.

bmw g82 m4 sao paulo yellow 16 830x623

Dragreisa sacīkstes noteikti ir Dāvida un Goliāta cīņa, jo vienam automobilim ir nepieciešamas 5,2 sekundes, lai no vietas sasniegtu 62 mph (100 km/h), bet otrs šo pašu uzdevumu paveiks tikai 3,9 sekundēs. Tomēr M4 lēni nobrauca no starta līnijas vadītāja lēnās reakcijas dēļ, kamēr GR Yaris bija perfekts starts, pateicoties tā AWD iestatījumam.

Nevienam par pārsteigumu BMW ātri samazināja starpību un bez piepūles izvirzījās vadībā, izcīnot komfortablu uzvaru. Ar labāku startu un pilnpiedziņu starpība starp abiem braucējiem būtu vēl lielāka. Tas nenozīmē, ka GR Yaris ir lēns, it īpaši, ja ņem vērā, ka tas ir daudz lētāks par M4 Competition un ir aprīkots ar pārslēdzamo pārnesumkārbu.

Protams, salīdzinājums ir mazliet bezjēdzīgs, jo runa ir par divām automašīnām, kas spēlē dažādās līgās. Tomēr mums vienmēr ir patīkami redzēt, kā dragreisa sacensībās sacenšas ievērojami atšķirīgas veiktspējas automobiļi.

 

BMWblog
Jānis Liepiņš

Kopš 2012. gada esmu pētījis, tulkojis, apstrādājis un rakstījis rakstus par BMW koncernu, kurā ietilpst BMW, Mini un Rolls-Royce automobiļi. Man patīk BMW un viss, kas ar tiem ir saistīts.

Rate author
BMWBLOG
Pievieno komentāru