BMW saka, ka ūdeņraža spēka piedziņai ir vislielākā jēga lielos SUV automobiļos

Iespējams, jūs būsiet pārsteigts, uzzinot, ka BMW ar ūdeņraža dzinējiem strādā jau kopš 1978. gada. Atgriezīsimies ar mūsu iedomāto laika mašīnu 22 gadus atpakaļ, kad 2000. gada Ņujorkas auto izstādē parādījās 750hL. Šim luksusa sedanam bija V12 dzinējs, kas bija pārveidots darbināšanai ar benzīnu vai ūdeņradi, un tas attīstīja 204 zirgspēkus. Ar pilnu H degvielas tvertni konceptauto varēja nobraukt 250 jūdzes (402 kilometrus).

Lai demonstrētu ūdeņraža potenciālu, BMW uzbūvēja nelielu automobiļu parku Expo2000, taču sērijveida modelis netika ražots. Tā kā E38 paaudzes E38 bija tuvu sava dzīves cikla beigām, bija jau par vēlu. Nākamās paaudzes flagmanis parādījās tikai gadu vēlāk.

Tam sekoja E65, un vācu luksusa zīmols gāja tik tālu, ka ūdeņraža modelim piešķīra savu iekšējo kodu: E68. Tomēr ūdeņraža 7 ar V12 dzinēju no 760i, kura jauda ir 256 ZS, tika ierobežots līdz 100 automobiļiem. Tie faktiski netika pārdoti, bet gan iznomāti VIP personām, lai palielinātu atpazīstamību.

Tā kā 7. sērijas modelim ir ūdeņraža pagātne, Autoweek žurnālisti no Nīderlandes nolēma pajautāt autoražotājam, vai arī G70 saņems H tipa modeli. BMW valdes loceklis Pīters Nota (Pieter Nota) atbildēja, ka viss ir iespējams, taču tas nav dienaskārtībā. Viņš paskaidroja, ka ūdeņraža spēka piedziņai ir lielāka jēga SUV. Tieši šī iemesla dēļ inženieri ir aizņemti ar darbu pie iX5 ūdeņraža.

bmw ix5 hydrogen review 47 830x553

BMW iX5 ūdeņradis Arjeplogā 22. februārī

“Ūdeņraža izmantošanu mēs īpaši redzam kā risinājumu lielākiem SUV, piemēram, X5, kā arī, piemēram, X7.””

Tā kā SUV ir ievērojami augstāks par sedanu, tam ir sliktāks pretestības koeficients. Vēja pretestība ir izteiktāka, un tas būtiski ietekmē efektivitāti. Tas jo īpaši attiecas uz akumulatora elektriskajiem transportlīdzekļiem, savukārt ūdeņraža SUV tas būtu mazāk jūtīgs. iX5 nonāks tirgū 2023. gadā, un, lai gan tas netiks ražots masveidā, tas apliecina BMW apņemšanos izmantot šāda veida spēka piedziņu.

Papildus X5 un 7. sērijas modeļiem BMW jau 2015. gadā veica eksperimentus ar 5. sērijas Gran Turismo, kura prototipu mums bija iespēja vadīt Miramā, Francijā, tajā pašā gadā.

Avots: Autoweek

BMWblog
Jānis Liepiņš

Kopš 2012. gada esmu pētījis, tulkojis, apstrādājis un rakstījis rakstus par BMW koncernu, kurā ietilpst BMW, Mini un Rolls-Royce automobiļi. Man patīk BMW un viss, kas ar tiem ir saistīts.

Rate author
BMWBLOG
Pievieno komentāru