BMW uzskata, ka ūdeņraža elektroautomobiļi papildina elektromobiļus

BMW ir viens no nedaudzajiem autoražotājiem, kas turpina investēt ūdeņraža degvielas elementu ražošanā. Lielākā daļa autoražotāju, jo īpaši Tesla, uzskata, ka ūdeņradis ir ne tikai mirusi tehnoloģija automobiļiem, bet ieguldījumi tajā tikai palēninās elektromobiļu attīstību. Tomēr BMW uzskata pretēji. BMW uzskata, ka ūdeņraža un elektriskie transportlīdzekļi ir ne tikai dzīvotspējīgs risinājums daudziem lietojumiem, bet arī tas, ka tie papildina elektriskos automobiļus.

“Ūdeņradis mums joprojām ir svarīgs līdzās elektromobilitātei. Mēs uzskatām, ka ūdeņraža elektropiedziņas sistēmas papildina akumulatoru elektropiedziņas sistēmas. Tas ir vienīgais veids, kā mūsu autoparks var maksimāli ietekmēt klimata aizsardzību. Tāpēc mēs atbalstām Eiropas Komisijas plānus paplašināt uzlādes un ūdeņraža uzpildes staciju infrastruktūru pie Eiropas maģistrālēm,” nesen notikušajā BMW ikgadējā konferencē sacīja valdes loceklis Dr. Nikolass Peters.

bmw ix5 hydrogen review 65 830x553

BMW iX5 ūdeņradis Arjeplogā 22. februārī

Ūdeņraža-elektriskā enerģija nav kaut kas tāds, ko nevajadzētu noraidīt no rokas, un tai varētu būt sava vieta tirgū līdzās elektriskajiem transportlīdzekļiem. Ar ūdeņradi darbināmiem transportlīdzekļiem ir nulles emisijas, jo tos darbina elektromotori. Šos motorus vienkārši darbina ūdeņraža degvielas elementi. Taču ūdeņraža enerģijas priekšrocība ir degvielas uzpildes laiks, jo šāds automobilis var uzpildīt savu tvertni tikai dažu minūšu laikā, tāpat kā iekšdedzes automašīna. Tas padara tos piemērotākus tālsatiksmes transportlīdzekļiem, piemēram, kravas automašīnām.

Tas ir lietderīgi arī klientiem, kas dzīvo lauku apvidos, kur degvielas uzpildes/uzlādes staciju ir maz un tās ir tālu. Būtu lietderīgi, ja lauku klienti varētu uzpildīt degvielu daudz ātrāk, vienlaikus nodrošinot bezemisiju braukšanu. Ūdeņraža-elektriskie transportlīdzekļi var atrast daudz pielietojumu, tāpēc ir lieliski, ka BMW joprojām iegulda līdzekļus šajā tehnoloģijā. BMW iX5 Hydrogen ir lielisks piemērs tam, jo tas izskatās un šķiet kā pilnvērtīgs sērijveida automobilis, nevis tikai kāds trikusīgs tehnoloģiju displejs.

Lasīt: Ekskluzīvs BMW iX5 Hydrogen apskats

bmw ix5 hydrogen review 01 830x553

BMW iX5 ūdeņradis Arjeplogā 22. februārī

“Mūsu BMW iX5 ūdeņradis jau ir izstrādes beigu posmā. Mēs tikko pabeidzām ziemas testus ekstremālos apstākļos. Rezultāts: pilns diapazons un veiktspēja pat pie mīnus 20 grādiem pēc Celsija. Rudenī mēs sāksim ražot nelielu sēriju. Un mēs jau gatavojamies nākamās paaudzes degvielas elementu piedziņas sistēmas izstrādei. IPCEI finansējums strauji paātrinās šīs papildu paaudzes piedziņas izstrādi un industrializāciju Vācijā. BMW faktiski ir vienīgais autoražotājs, kas ir apņēmies ražot transportlīdzekli šīs programmas ietvaros,” teica Pēters.

Gan ūdeņraža un elektriskie transportlīdzekļi, gan akumulatora un elektriskie transportlīdzekļi var pastāvēt līdzās un pat papildināt viens otru. Šajā laikā, kad automobiļu nozarē notiek lielas pārmaiņas, šķiet, ka nav vienas universālas alternatīvas degvielas, kas būtu piemērota visiem lietojumiem. Līdz tam laikam daudzu augstas kvalitātes iespēju pieejamība dažādiem pielietojumiem tikai palīdzēs ātrāk samazināt globālās emisijas. Tāpēc BMW joprojām uzskata, ka ūdeņraža enerģija ir vērtīgs ieguldījums.

BMWblog
Jānis Liepiņš

Kopš 2012. gada esmu pētījis, tulkojis, apstrādājis un rakstījis rakstus par BMW koncernu, kurā ietilpst BMW, Mini un Rolls-Royce automobiļi. Man patīk BMW un viss, kas ar tiem ir saistīts.

Rate author
BMWBLOG
Pievieno komentāru