Es esmu tik laimīgs, ka MINI beidzot pārveido klasiskos Mini par elektriskiem modeļiem

2018. gadā Ņujorkas automobiļu izstādē man bija iespēja braukt ar klasisko Mini Cooper S, kas bija pārveidots par elektromobili. Tā mazais benzīna četru cilindru dzinējs tika aizstāts ar elektromotoru, un aizmugurējā sēdeklī bija ievietots neliels akumulatoru bloks. Taču viss pārējais palika nemainīgs. Tā balstiekārta bija oriģināla, interjers lielākoties oriģināls (izņemot akumulatoru, kas likvidēja aizmugurējo sēdekli), un no ārpuses tas izskatījās kā klasisks Mini. Tas bija brīnišķīgs.

Es biju viens no nedaudzajiem žurnālistiem, kam toreiz paveicās ar šo automašīnu izbraukt cauri Manhetenai, un vēl šodien domāju par šo braucienu. Tā bija viena no interesantākajām, unikālākajām un pārdomas rosinošākajām testa braucienu reizēm. Šīs braukšanas laikā es nevarēju beigt domāt par to, cik liela jēga ir elektriskajam klasiskajam Mini. Pēc braukšanas šķita, ka klasiskie Mini un elektrifikācija ir ideāli piemēroti. Acīmredzot MINI uzskatīja tāpat, jo tagad šis zīmols ar Mini Recharged programmas palīdzību pārveidos klasiskos Mini par elektriskajiem automobiļiem.

MINI Recharge 16 830x553

Mēs nesen rakstījām par programmu Mini Recharged, ja vēlaties par to izlasīt šeit, un, kad es ieraudzīju virsrakstu, biju sajūsmā. Jāatzīst, ka automašīnas, ko MINI gatavojas ražot, būs diezgan atšķirīgas no manis vadītās automašīnas, jo tās būs daudz vairāk noslīpētas, bet tas ir labi.

Visiem Mini Recharged automobiļiem būs 90 kW (121 ZS) elektromotors ar akumulatoru, kas nodrošina 160 km nobraukumu. MINI apgalvo, ka tas spēj no 0 līdz 100 km/h (62 mph) paātrināties aptuveni deviņās sekundēs, kas ir aptuveni tikpat, cik parasts četru cilindru klasiskais Mini. Neatceros, cik liela jauda bija manis vadītajam elektriskajam Mini, bet, iespējams, tā bija mazāka nekā Mini Recharged, un joprojām bija sajūta, ka tā ir vairāk nekā pietiekama.

MINI Recharge 17 830x553

Galvenā atšķirība starp automobili, ar kuru es braucu, un Mini Recharged ir tā, ka tam nav pārnesumkārbas. Man vadītajam Mini, kas bija aprīkots ar elektrisko piedziņu, bija četru pakāpju manuālā pārnesumkārba, lai cik dīvaini tas arī neizklausītos. Tā bija viena no neparastākajām, taču patīkamākajām braukšanas pieredzēm manā dzīvē. Sajūga pedālis neko nedarīja, viss, kas bija jādara, bija jānolaiž gāzes pedālis, lai pārslēgtu pārnesumus, un tas bija patiesi aizraujoši. Vadīt elektromobili ar manuālo pārnesumkārbu ir daudz jautrāk, nekā jūs varētu iedomāties. Es saprotu, kāpēc Recharged nav šādas transmisijas, bet man tā kā gribētos, lai tā būtu.

Pagaidām mēs neesam pārliecināti, vai klientiem pašiem ir jāatjauno savi klasiskie Mini, vai arī MINI tos pārveidos un pārdos pats. Mēs arī nezinām, cik tas jebkurā gadījumā izmaksās. Tomēr tam nav nozīmes. Svarīgi ir tikai tas, ka MINI to darīs, un es esmu sajūsmā. Ikvienam, kas tos iegādāsies, tie absolūti patiks, un tas, ka tos ražo MINI Apvienotajā Karalistē, padara tos daudz labākus nekā jebkuru citu elektromobiļu restomodus.

BMWblog
Jānis Liepiņš

Kopš 2012. gada esmu pētījis, tulkojis, apstrādājis un rakstījis rakstus par BMW koncernu, kurā ietilpst BMW, Mini un Rolls-Royce automobiļi. Man patīk BMW un viss, kas ar tiem ir saistīts.

Rate author
BMWBLOG
Pievieno komentāru