Vai BMW 1. sērijas kupeja ir nākamais lētais entuziasta bimmers?

Ņemot vērā lietoto automobiļu tirgus situāciju, šķiet, ka vairs nav daudz lētu entuziastu BMW. Pat tādu automobiļu kā E46 3. sērijas un E30 3. sērijas cenas ir strauji pieaugušas, ja vēlaties skaistu, nemodificētu modeli. Tomēr ir viens automobilis, kas, šķiet, mazliet lido zem radara, viens, kas ir ideālā vecumā, lai to varētu aizmirst pietiekami daudz entuziastu, lai tas joprojām būtu par pieņemamu cenu, bet ne tik vecs, lai ar to būtu apgrūtināta braukšana – BMW 1. sērijas kupeja.

Amerikā mums bija tikai viena 1. sērijas paaudze, un tā bija E82 paaudzes kupeja, kuras lielākā daļa pamatnes bija kopīga ar E90 3. sērijas modeli. Šī iemesla dēļ tas ir viens no pēdējiem Amerikā pārdotajiem patiesi analogajiem BMW kupejveida automobiļiem ar hidraulisko stūres pastiprinātāju, dabiskā izplūdes motora opciju un manuālās transmisijas izvēles iespēju. Tas ir arī pietiekami vecs, lai to varētu atrast bez iDrive. Iedomājieties to – plakans instrumentu panelis bez ekrāna BMW?

Vislabākais 1. sērijas kupejas aspekts ir tas, ka var atrast skaistus modeļus par pieņemamām cenām, kas vairumā gadījumu nepārsniedz 10 000 ASV dolāru. Ja esat gatavs atrast kādu ar lielāku nobraukumu un veikt dažus darbus, varat atrast pat tādu, kas nepārsniedz 5000 ASV dolāru, kas brauc un brauc pietiekami labi, lai to regulāri izmantotu.

Alpine White BMW E82 135i With VMR Wheels 4 750x499

Ko jūs saņemat par šo salīdzinoši nelielo naudas summu? Jūs saņemat aizmugures riteņu piedziņas BMW sporta kupeju, kas joprojām šķiet kā īstam BMW. Tas bija pieejams vai nu ar 3,0 litru 3,0 litru rindu sešdzinēju N52 (128i), vai arī ar uzlaboto 3,0 litru 3,0 litru rindu sešdzinēju N54 ar turbokompresoru (135i). Abus dzinējus var kombinēt ar sešpakāpju manuālo vai sešpakāpju automātisko pārnesumkārbu,

Protams, BMW 135i ir jaudīgāks un ātrāks, taču tas ir arī dārgāks un mazāk uzticams. Mazāk jaudīgais BMW 128i ir lēnāks, bet uzticamāks un lētāks. Jebkurā gadījumā 1. sērijas kupeja ir pienācīgi jautra braukšanai jau no rūpnīcas, taču tai ir arī milzīgs tūninga potenciāls. Daži balstiekārtas pārveidojumi, uzlabotas bremzes un modernas riepas, un 1. sērijas kupeja varētu parādīt mūsdienu BMW kupejām, kā sportiski braukt. Patiesībā, ja līkumainā ceļā man iedotu 1. sērijas kupeja vai jebkura mūsdienīga ne-M markas automobiļa atslēgas, es pat nemirkšķinātu – es izvēlētos 1. sēriju.

Fakts, ka tas joprojām ir viens no pēdējiem pieejamajiem BMW kupejiem, padara to vēl labāku. Cerams, ka cenas vēl kādu laiku saglabāsies zemas, jo tādā gadījumā 1. sērijas kupeja varētu kļūt par nākamo E46 – lētu BMW sporta automobili, ko jaunie entuziasti iegādāsies kā savu pirmo Bimmeru.

BMWblog
Jānis Liepiņš

Kopš 2012. gada esmu pētījis, tulkojis, apstrādājis un rakstījis rakstus par BMW koncernu, kurā ietilpst BMW, Mini un Rolls-Royce automobiļi. Man patīk BMW un viss, kas ar tiem ir saistīts.

Rate author
BMWBLOG
Pievieno komentāru