BMW i4 M50 Autocar testā pārspēj bāzes klases Porsche Taycan

Šis tests ir interesants, jo abi automobiļi nav tieši konkurenti. Pat bāzes klases Porsche Taycan ir gandrīz par 20 000 dolāru dārgāks par BMW i4 M50. Tomēr Taycan ir no pašiem pamatiem uzbūvēts elektriskais automobilis, bet i4 M50 ir veidots uz 4. sērijas Gran Coupe šasijas. Tomēr, sacenšoties ar i4 M50, bāzes Taycan, izbraucot no līnijas, paliks dūmu mākonī. Kurš ir labāks: dārgāks, bet lēnāks Taycan vai lētāks, bet daudz ātrāks i4 M50? Autocar to nesen noskaidroja.

Uz papīra abus automobiļus īsti nevajadzētu salīdzināt. BMW i4 M50 izmanto divus elektromotorus, kas tam nodrošina pilnpiedziņu, lai radītu 536 zirgspēkus un 586 ZS griezes momentu, kas ļauj automobilim no 0 līdz 100 mph paātrināties 3,7 sekundēs. Savukārt sākumlīmeņa Porsche Taycan izmanto vienu aizmugurē uzstādītu elektromotoru, kas rada 321 zirgspēku (402 zirgspēkus īsā overboost režīmā) un līdz 60 mph paātrinās 5,1 sekundē. Lai gan Taycan ir lēnāks, tas maksā 82 700 ASV dolāru, salīdzinot ar i4 M50, kas maksā 65 900 dolāru.

2022 Porsche Taycan GTS Sedans 14 830x467

Ja meklējat brutālu spēku, BMW i4 M50 ir nepārprotami pārāks. Tomēr Porsche Taycan ir labāks sporta automobilis. Autocar uzskata, ka tas ir veiklāks, delikātāks, labāk sabalansēts un vienkārši jautrāks. Lai gan i4 M50 ir jautrs elektriskajam sedanam, Taycan ir nopietni labs prieks. Patiesībā šķiet, ka Taycan būtu vēlamāks par lielāko daļu sporta automobiļu neatkarīgi no to spēka agregāta. Autocar galvenais Taycan šasijas salīdzinājums – 718 Boxster. Ja tas nav augsta atzinība, tad es nezinu, kas ir.

Jāatzīst, ka arī par BMW i4 M50 un tā braukšanas pieredzi ir ko teikt. Tas ir ērts, vienmērīgs un neticami izsmalcināts, turklāt brutāli ātrs. Tātad tas ir vairāk četru durvju GT automobilis, kas ir loģiski, ņemot vērā, ka to pašu var teikt arī par pārējo 4. sērijas modeļu klāstu. Tomēr, ja Autocar būtu jāizvēlas uzvarētājs, tas būtu Porsche Taycan, pat ņemot vērā tā cenu un jaudas trūkumu. Tas ir tik labi braucams.

Jānis Liepiņš

Kopš 2012. gada esmu pētījis, tulkojis, apstrādājis un rakstījis rakstus par BMW koncernu, kurā ietilpst BMW, Mini un Rolls-Royce automobiļi. Man patīk BMW un viss, kas ar tiem ir saistīts.

Rate author
BMWBLOG
Pievieno komentāru