BMW i4 M50 – vai man vajadzētu to iegādāties un kāpēc?

Tagad, kad BMW i4 M50 ir pārdošanā, par to piesardzīgi interesējas daudzi klienti. Bažas iegādāties šādu automobili ir saprotamas, jo lielākā daļa BMW klientu ir nepieredzējuši elektromobiļu pasaulē. Tāpēc pāreja no sava BMW 3. vai 5. sērijas uz pilnībā elektrisko i4 varētu būt šokējoša. Tāpēc mēs esam šeit, lai palīdzētu jums izprast BMW i4 M50 un to, vai jums to vajadzētu iegādāties.

Protams, ir arī versija bez M Performance – BMW i4 eDrive40 -, kas ir mazāk jaudīga un ar lielāku darbības diapazonu. Tomēr visi tie paši iemesli, kāpēc iegādāties i4 M50, attiecas arī uz mazāk jaudīgo i4 eDrive40, tikai par zemāku cenu. Iepazīstināsim sīkāk.

Kas ir BMW i4 M50?

bmw i4 m50 m performance parts 09 830x553

Foto: instagram.com/fabian_kirchbauer

BMW i4 M50 ir jaunā pilnībā elektriskā i4 M Performance versija. Tā kā tas ir M Performance modelis, M nodaļa to ir nedaudz pielāgojusi, tādējādi padarot to par pirmo elektrificēto automobili, kas nācis no M nodaļas. Tam ir divi elektromotori, pa vienam pie katras ass, kas nodrošina 536 zirgspēkus un 586 ZS griezes momentu. Saskaņā ar BMW sniegto informāciju tas spēj no 0 līdz 100 mph paātrināties 3,9 sekundēs, kas ir aptuveni tikpat ātri kā aizmugurējo riteņu piedziņas BMW M3 Competition.

Tā kā tas ir augstākās klases modelis, kas veiktspēju pielīdzināms M3, tam ir arī M3 pielīdzināmas izmaksas. BMW i4 M50 sākumcena ir 65 900 ASV dolāru, un tā tikai pieaug, un papildaprīkojuma cenas ātri pārsniedz 70 000 ASV dolāru. Tātad tas nav lēts. Tomēr, ja jūs meklējat kādu BMW sedanu šajā cenu kategorijā, piemēram, BMW M3, M440i Gran Coupe vai pat 5. sērijas automobili, ir vērts pievērst uzmanību i4 M50.

Bet kā ir ar diapazonu?

bmw i4 m50 m performance parts 13 830x553

Foto: instagram.com/fabian_kirchbauer

Elektromobiļa darbības rādiuss ir lielākā problēma, kas satrauc pirmo reizi iegādājoties elektromobīlu. Viņi vēlas zināt, cik tālu var nobraukt ar vienu uzlādes reizi, vai viņi neaizstrēgs ceļa malā ar izlādējušos akumulatoru un cik ilgi būs nepieciešams uzlādes laiks, ja izdosies atrast uzlādes staciju. Tās ir pamatotas bažas, bet tās kļūst arvien mazāk un mazāk… satraucošas. Norādītais i4 M50 nobraukums ir 270 jūdzes, kas ir daudz vairāk nekā pietiekami 95 procentiem amerikāņu ikdienā.

Tomēr, ja jums ir nepieciešams apstāties un uzlādēt, i4 M50 spēj uzlādēt 200 kW jaudā, kas ir viens no ātrākajiem rādītājiem nozarē. Ja izdodas atrast 200 kW lādētāju, kas, jāatzīst, ir grūti izdarāms, desmit minūtēs var nobraukt 87 jūdzes. Ar 2. līmeņa 11 kW mājas lādētāju to var uzlādēt no tukšas līdz pilnai uzlādei astoņās stundās. Tātad, ja pieslēgsiet to pie tīkla naktī, no rīta pamostoties, tas vienmēr būs pilnībā uzlādēts. Tādējādi jūs katru dienu nobrauksiet 270 jūdzes.

Kāda ir braukšanas pieredze?

Daudziem klientiem ir bažas arī par to, vai viņiem patiks automašīnas sajūta. Elektromobiļu sajūta ir pavisam cita nekā iekšdedzes dzinēja automobiļos, jo nav jāpaaugstina un jāsamazina apgriezieni, nav jāpārnes pārnesumu pārslēgšanas un nav dzirdams dzinēja troksnis. Tie arī pievieno dažas interesantas dīvainības, piemēram, reģeneratīvo bremzēšanu, iespējamu braukšanu ar vienu pedāli un tūlītēju griezes momentu. Tāpēc, kad runa ir par elektriskajiem transportlīdzekļiem, ir neliels mācību process. Tomēr tā ir daudz mazāka, nekā daudzi klienti domā.

Kad pierodat, braukšana ar elektromobili joprojām ir ļoti līdzīga braukšanai ar iekšdedzes automašīnu. Turklāt, tā kā BMW i4 M50 ir veidots uz 4. sērijas Gran Coupe bāzes, tā vadīšanas sajūta ir ļoti līdzīga, kas nozīmē, ka klienti, kas pieraduši pie mūsdienu BMW sedaniem, i4 jutīsies kā mājās. Īpaši, ja ņem vērā, ka salons lielākoties ir tāds pats, izņemot jauno iDrive 8 ekrānu. Lūk, mūsu BMW i4 M50 videopārskats.

Vai man vajadzētu iegādāties šādu automašīnu, nevis parastu sedanu?

Foto: instagram.com/fabian_kirchbauer

Atbilde ir “jā”, ja vien nav iemeslu, kāpēc to nevarat darīt. Tas attiecas arī uz lētāko BMW i4 eDrive40. Ja vien jūs absolūti nevarat izmantot elektromobili kā ikdienas transportlīdzekli, piemēram, tādu iemeslu dēļ kā uzlādes tīkla trūkums jūsu tuvumā vai biežie tālsatiksmes braucieni bez uzlādes stacijām pa ceļam; BMW i4 piedāvā visas tās pašas lieliskās īpašības, ko tā 3. sērijas/4. sērijas brāļi un māsas, taču ar uzlabotu spēka agregātu.

Turklāt, ja uzlādējat pareizi – vai nu uzstādot saules baterijas, lai kompensētu enerģijas patēriņu, vai uzlādējot tikai ārpus maksimuma stundām -, jūs videi darāt zināmu pakalpojumu. BMW i4 ir labākā 4. sērijas Gran Coupe versija, tāpēc, ja vēlaties iegādāties šādu vai pat 3. sērijas sedanu, pārbaudiet arī BMW i4. Tas ir lielisks auto, kas ir jūsu uzmanības vērts.

BMWblog
Jānis Liepiņš

Kopš 2012. gada esmu pētījis, tulkojis, apstrādājis un rakstījis rakstus par BMW koncernu, kurā ietilpst BMW, Mini un Rolls-Royce automobiļi. Man patīk BMW un viss, kas ar tiem ir saistīts.

Rate author
BMWBLOG
Pievieno komentāru