Pārskats: BMW i4 eDrive40 pierāda, ka BMW nav pazaudējis savu ceļu

Tā kā es piedalos BMWBLOG un, iespējams, esat lasījuši dažus no maniem rakstiem iepriekš, jūs droši vien varējāt nojaust, ka esmu liels BMW entuziasts. Iespējams, jūs nezinājāt, ka es arī strādāju BMW veikalā. Šo divu īpašību dēļ es bieži nonāku iekšējās debatēs par uzņēmuma virzību.

Kad tika paziņots par i4 un iX, es ar nožēlu piekritu. Pēc tam, kad uzzināju par BMW produktu plānu nākamajiem desmit gadiem, man bija neliela identitātes krīze. Kā ražotājs, kas mums dāvāja simfonisko S85 V10 vai tādus pārlaicīgus kupejas modeļus kā E46 M3, varēja no tā atteikties, lai ķertos pie visa sava autoparka elektrifikācijas? Pēc pāris grilēšanas refrižeratoriem es biju pārliecināts, ka uzņēmums, kuru tik ļoti mīlēju, ir aizgājis uz visiem laikiem.

BMW i4 un iX

BMW i4 and iX 830x405

Pēc tam daži no maniem laimīgajiem kolēģiem sāka braukt ar i4 un iX. Reizi pa reizei izskanēja uzslavas no “diezgan labs” līdz “burtiski pats pārsteidzošākais auto, kādu esmu braucis”. Daži no šiem iespaidiem bija neobjektīvi, taču neviens par šo automobili neteica neko sliktu. Es sāku būt nedaudz optimistisks.

Bet tikai tad, kad beidzot saņēmu paziņojumu, ka mūsu “displeja modelis” i4 ir ceļā uz mūsu veikalu, es sāku patiešām sajūsmināties. Es sapratu, ka šie pirmie soļi elektromobiļu pasaulē BMW ir ārkārtīgi svarīgi un, visticamāk, noteiks nākamo 10-15 gadu produktu plānošanu. Atgādināju sev par savām neskaidrībām par jaunākajiem M3 un M4 – un to, kā pēc to vadīšanas sapratu, ka, neraugoties uz to izskatu, tie ir ļoti spējīgi automobiļi, kas joprojām atspoguļo BMW DNS.

2022 bmw i4 san remo green 00 830x553

Fotogrāfijas @MattMatte89 par Instagram

Mūsu San Remo Green over Cognac SensaTec BMW i4 eDrive40 ieradās, un agri no rīta es ar to devos patīkamā braucienā. Mans pirmais iespaids par automobili bija labs – auto izskatās lieliski, gluži kā 4. sērijas Gran Coupe, uz kura bāzes tas ir radīts. Interjers bija pārsteidzoši “normāls”. Ja esat braucis BMW, kas ražots pēdējo trīs vai četru gadu laikā, i4 salonā jutīsieties kā mājās. Visredzamākā atšķirība ir iDrive 8 ekrāns, kas ir ievērojami uzlabots salīdzinājumā ar iDrive 7. Taču izkārtojums un slēdžu ierīces lielākoties ir identiskas visiem citiem tirgū pieejamajiem BMW automobiļiem.

Daudz jaunu tehnoloģiju

Es sāku braukt ar automašīnu ar noklusējuma iestatījumiem. Bremžu reģenerācija bija iestatīta uz “Adaptīvā”, un tā bija ļoti intuitīva – ne agresīva, bet intensīvas satiksmes apstākļos varēja just, kā tā darbojas. Režīma “Adaptive” ideja ir izmantot datus no automašīnas apkārtējās vides un nodrošināt atbilstošu reģenerācijas līmeni.

Uz atklāta ceļa automašīna brauc kā parasts ar iekšdedzes dzinēju darbināms transportlīdzeklis, savukārt intensīvas satiksmes apstākļos reģenerācija būs pamanāmāka, jo tā ņems vērā priekšā braucošos automobiļus. Nospiežot pārslēdzēju pa kreisi – kā tas būtu jādara, pārslēdzot transmisiju uz sporta pārslēgšanas režīmu ar iekšdedzes dzinēju darbināmā automašīnā – automašīna pārslēgsies “B” režīmā.

Es pieņemu, ka tas nozīmē “bremzēšana”, jo tas palielina bremžu reģenerāciju līdz visagresīvākajam iestatījumam un ļauj patiesi “braukt ar vienu pedāli”. Tā kā esmu braucis ar i3 un dažiem citiem elektromobiļiem, mani netraucēja agresīvais bremžu reģenerācijas režīms, bet atlikušajā brauciena laikā es atkal ieslēdzu Adaptive režīmu.

iDrive 8 ir drīzāk iDrive 7 evolūcija, nevis revolūcija; izvēlnes lielākoties ir līdzīgas, un balss komandas joprojām darbojas tāpat. iDrive kontrolieris saglabā visas iepriekšējās funkcijas, taču jūs to, iespējams, daudz neizmantosiet, jo iDrive 8 ir ievērojami atsaucīgāks. Tas ir zibenīgs un, manuprāt, joprojām ir labākais šajā nozarē.

Skatieties: iDrive 8 demonstrācija

Es teiktu, ka pie tā ir daudz vieglāk pierast, nekā pārejot no iDrive 6 uz iDrive 7. Mani kaitina tas, ka klimata kontrole ir pieejama tikai ekrānā, un, manuprāt, to varēja īstenot labāk. Tas ir mazliet mulsinoši, un es joprojām nesaskatu nekādas priekšrocības salīdzinājumā ar tradicionālajām pogām šādai lietošanai, bet ir, kā ir. Labā lieta ir tā, ka temperatūras regulēšana – kas, iespējams, ir vissvarīgākā daļa – ir ļoti vienkārša, jo to var veikt no galvenās izvēlnes.

Braukšanas pieredze

Fotogrāfijas @MattMatte89 par Instagram

Tagad pārejiet uz automašīnas vadīšanu. Tāpat kā interjers, arī i4 uzreiz visvairāk pārsteidz tas, cik “normāli” tas brauc. Ja līdz šim neesat braucis ar elektromobili, jums pārsteigs elektromobiļiem raksturīgās lietas – aizdedzes un dzinēja trokšņu trūkums un tūlītēja jauda ir visredzamākās no tām.

Starp citu, jauda ir tūlītēja, bagātīga un gandrīz noteikti nepietiekami novērtēta jau no rūpnīcas. BMW norāda 335 zirgspēkus un 317 jūdzes griezes momenta, kas ir par 30 vai 40 mazāk nekā patiesie rādītāji. Protams, fakts, ka tie ir pieejami pie visiem apgriezieniem, palīdz šiem skaitļiem justies daudz reālākiem, taču i4 eDrive40 bija tikpat ātrs kā mans 382 zirgspēku jaudīgais M340i xDrive ikdienas vadītājs. Tas būtu diezgan liels sasniegums, ja ir mazāka jauda (uz papīra) un aptuveni 600 papildu mārciņas svara.

Smagais elektriskais transportlīdzeklis

Ak, jā, svars. Četru burtu vārds, kad runa ir par “veiktspējas” elektromobiļiem. BMW i4 eDrive40 nav atbrīvots no šīs kritikas; tas ir smags. Transportlīdzekļa iekraušana pagriezienos neatstāj nekādas aizdomas, ka šis transportlīdzeklis nav sporta automobilis. Taču tas nav sāpīgi acīmredzams, ja jūs nepārslogojat automobiļa limitu, un zemais smaguma centrs kopā ar griezes momentu pēc pieprasījuma pietiekami labi maskē smagumu.

Jāatzīmē arī, ka mūsu automašīna nebija aprīkota ar M Sport labumiem un tai bija 18 collu riteņu diski ar Bridgestone Turanzas. Lai gan tās nav tieši manas sapņu veiktspējas riepas, es varu saprast, kāpēc šis automobilis ir aprīkots ar tām – tās ir klusas un lieliski brauc, uzsverot ikdienas braukšanas īpašības, kas i4 vislabāk piemīt. Šie 18 collu riteņu diski neizskatās briesmīgi, un, iespējams, pats svarīgākais ir tas, ka tie nodrošina arī vislabāko diapazonu.

290 jūdžu “reālais” nobraukums

Iespējams, ka diapazons ir lielākais sarunu sākšanas faktors ar elektromobiļu īpašniekiem vai potenciālajiem elektromobiļu īpašniekiem. Un es ar prieku varu ziņot, ka līdz šim nav sūdzību. Mēs uzlādējām mūsu BMW i4 eDrive40 vienu reizi līdz aptuveni 100%, kad tas piezemējās, un pēc dažiem testa braucieniem ar dažādiem braukšanas stiliem, pārsvarā pilsētā, mēs uzrādām aptuveni 290 jūdžu.

EPA aplēses ir 301, kas šķiet mazliet zemas, ņemot vērā, ka mūsu testa braucieni lielākoties bija ļoti “temperamentīgi” un galvenokārt notika vidēji intensīvā satiksmē. Man ir aizdomas, ka mēs spēsim sasniegt ievērojami vairāk nekā EPA aplēses, ja brauksim pa pilsētu ar atļauto ātrumu, taču mums ir arī ideāla temperatūra. Turpmāk es rūpīgi uzraudzīšu diapazonu.

BMW nav zaudējis savu ceļu

Lai gan BMW i4 eDrive40 ir tālu no pilnības, BMW i4 eDrive40 man ir pierādījis, ka BMW nav pazaudējis savu ceļu. Stūres iekārta nav pārāk komunikabla, auto ir smagnējs, un es vēlētos, lai mērinstrumenti būtu mazliet tradicionālāki. “Bagāžnieka” trūkums ir kaitinošs, bet saprotams, un es joprojām nesaprotu, kāpēc vajadzēja svītrot fiziskās klimata kontroles pogas. Taču jau pirmajās minūtēs, pirmo reizi braucot ar šo automobili, es nevarēju sev palīdzēt. Es pasmaidīju un skaļi nodomāju: “tā tiešām ir nākotne”.

Labāk un sliktāk.

BMWblog
Jānis Liepiņš

Kopš 2012. gada esmu pētījis, tulkojis, apstrādājis un rakstījis rakstus par BMW koncernu, kurā ietilpst BMW, Mini un Rolls-Royce automobiļi. Man patīk BMW un viss, kas ar tiem ir saistīts.

Rate author
BMWBLOG
Pievieno komentāru