1994. gadā BMW iegādājās Land Rover no British Aerospace (BAe) par 800 miljoniem mārciņu. Lai gan astoņus mēnešus pēc pārņemšanas Rover Group ziņoja par 35 % pārdošanas apjoma pieaugumu, uzņēmums piedzīvoja lejupslīdi. Problēmas ar neprecīziem pārdošanas datiem, zemu produktivitāti un viduvēju kvalitāti drīz vien padarīja BMW, kas drudžaini pabeidza pārņemšanu tikai desmit dienu laikā, neaizsargātu. Kvandtu ģimene, kurai piederēja 46 % uzņēmuma akciju, sāka apšaubīt darījumu, kad Land Rover sāka uzkrāt vairāk nekā 1 miljona sterliņu mārciņu dienā lielus zaudējumus.
Tomēr ilgtermiņā pārņemšana BMW uzņēmumam izrādījās izdevīga, jo tā palīdzēja ražot savu pirmo sportisko apvidus automobili – E53 X5. E53 X5, kas tika prezentēts 1999. gada Detroitas automobiļu izstādē, bija četru riteņu piedziņas automobilis, kura 62% griezes momenta tika pārnesti uz aizmugurējiem riteņiem, lai radītu BMW pazīstamo RWD automobiļa sajūtu. Braukšana bija vienmērīga, un BMW X5 tika reklamēts kā sporta aktivitātes automobilis (SAV), jo tā prioritāte bija ceļu satiksmes manieres.
BMW jau ilgi pirms Rover Group pārņemšanas apsvēra iespēju ražot luksusa klases SUV, taču projekts tika īstenots tikai pēc pārņemšanas. Daudzas X5 detaļas un dizains tika pārņemti tieši no Land Rover L322, piemēram, sistēma nobraukšanai no kalna, bezceļu motora vadības sistēma un divdaļīgais aizmugurējais lukturis. BMW palīdzēja Rover Group un tās darbinieku tehnoloģijas un zināšanas.
2000. gadā ASV BMW izdevās pārdot vairāk nekā 25 000 X5 modeļu. Tomēr auto tika kritizēts. Tas izskatījās izturīgs un novecojis, un tā apvidus apvidus braukšanas spējas bija ierobežotas. Tāpēc daudzi jautāja, kur tieši X5 ir piemērots?
Tomēr, neskatoties uz kritiku, BMW turpināja strādāt pie sava vērtīgā modeļa. 2002. gadā tika laists klajā X5 sportiskais modelis – X5 4.6is. Tam bija 4,6 litru V8 benzīna dzinējs, padarot to par “ātrāko SUV uz planētas”. 2003. gadā tika laists klajā X5 facelifts, un 4,6 litru motors tika aizstāts ar 4,8 litru N62 motoru. Līdz tam laikam X5 bija sācis iegūt popularitāti patērētāju vidū. BMW katru gadu saražoja vairāk nekā 100 000 šī automobiļa vienību, un 2001. un 2002. gadā tas tika atzīts par “Labāko luksusa SUV” Austrālijā.
Pēc tam BMW sāka plānot X sērijas modeļu portfeļa paplašināšanu.
Uz 3. sērijas bāzes izstrādātais X3 tika laists klajā 2003. gadā un pārdošanā nonāca nākamajā gadā. X3 ir kompakts krosovers, kas sākotnēji tika kritizēts par “bargo braukšanu, skarbo interjeru, apvidus apvidus iespēju trūkumu un augsto cenu”. Tomēr, līdzīgi kā X5 gadījumā, ar katru gadu BMW pilnveidoja automobili, un pirmās paaudzes X3 galu galā izdevās pārdot vairāk nekā 600 000 modeļu visā pasaulē. Tas bija arī pirmais SAV modelis, kas aprīkots ar inteliģento BMW xDrive sistēmu.
BMW X5 15. gadadienā uzņēmums paziņojumā presei rakstīja par xDrive: “Pateicoties ārkārtīgi ātrai reakcijai, elektroniski vadāmam daudzdisku sajūgumam pārnesumkārbas iekšpusē un sasaistei ar transportlīdzekļa stabilitātes kontroles sistēmu DSC, jaunā sistēma, kas vienlaikus tika ieviesta BMW X5, nodrošināja nepārspējami labvēlīgus priekšnoteikumus mainīgai jaudas pārnesei pēc pieprasījuma”.
X1 un X3 modeļos xDrive tagad ir pieejama pēc izvēles, bet X5 un X6 modeļos tā ir standarta aprīkojuma daļa.
Pēc X3 modeļa parādīšanās BMW sāka pievērst lielāku uzmanību saviem X modeļiem. 2007. gadā tas nāca klajā ar otrās paaudzes X5 (E70), bet 2008. gadā – ar pilnīgi jauno X6 (E71).
Jaunais X5 ieguva vairākus apbalvojumus par “uzlabotu telpisko komfortu, greznu atmosfēru un vēl labākām piedziņas tehnoloģijām”. AutoBild 2007. un 2008. gadā atzina to par “Gada vērtību čempionu”, savukārt Amerikas Ceļu satiksmes drošības apdrošināšanas institūts (IIHS) divus gadus pēc kārtas atzina to par “Top Safety Pick”. 2010. gada jūnijā no BMW montāžas līnijām izbrauca miljonais X5 automobilis.
Savukārt X6 kļuva par pasaulē pirmo Sports Activity Coupe (SAC). Tas apvienoja SUV veiktspēju un kupejas dizainu. Lai gan kritiķi bija nedaudz skeptiski noskaņoti pret šo automobili, tas guva apbrīnojamus panākumus Tuvo Austrumu, Indijas, Ķīnas un Krievijas tirgos. Kā raksta Vanja Klajaičs no BMWBLOG, “X6 sniedza klientiem automobili, ko var izmantot gan kā veiktspējas automobili ar zināmām apvidus autoceļu spējām, gan kā modes izpausmi, gan kā luksusa statusa simbolu, gan arī kā ērtu garo ceļojumu automobili”. Pirmās paaudzes X6 tika pārdots vairāk nekā 250 000 modeļu visā pasaulē, un 2014. gada Parīzes automobiļu izstādē BMW demonstrēja otrās paaudzes modeli.
Turklāt, ņemot vērā X6 un X5 panākumus un “iedvesmojoties no BMW X modeļu dinamiskā potenciāla”, Vācijas ražotājs nolēma 2009. gadā papildināt BMW M GmbH piedāvāto augstas veiktspējas sporta automobiļu klāstu ar šo duetu. Automobiļi tika aprīkoti ar M TwinPower Turbo V8 dzinēju, kura jauda ir 555 ZS. Paātrinājumu no 0 līdz 100 km/h varēja sasniegt tikai 4,7 sekundēs, un elektroniskais maksimālais ātrums bija 250 km/h. BMW vienmēr apgalvoja, ka nekad neražos M versijas saviem SUV, jo tie ir pārāk lieli, lai būtu sporta automobiļi. Tomēr X sērijas panākumi padarīja to par diezgan ienesīgu piedāvājumu.
Savukārt 2010. gadā tika uzsākta X1 pārdošana – kompakts SAV modelis, kura pamatā ir 1. sērijas modelis. Ir pārdoti vairāk nekā 500 000 X1 modeļu, un tas ir novērtēts par savu dizainu un braukšanas dinamiku. Daudzās valstīs tas tiek uzskatīts par sākumlīmeņa bimmeri, un tādējādi tas ir palīdzējis BMW sasniegt jaunus klientus.
Turklāt 2011. gadā klajā nāca otrās paaudzes X3. Tas ieguva Vācijas automobiļu žurnāla Off Road 2011. gada apvidus automobiļa titulu, un 2012. gada pirmajā ceturksnī automobiļa pārdošanas apjomi uzreiz pieauga par 59%.
Pēdējo gadu laikā BMW ir turpinājis intensīvi strādāt pie savas X sērijas. Pagājušajā gadā pārdošanā nonāca trešās paaudzes X5 (F15), un 2014. gada Parīzes automobiļu izstādē tika prezentēta atjauninātā X6 versija. Nedrīkst aizmirst, ka BMW ir papildinājuši savu modeļu klāstu ar vēl vienu SAC – X4.
Un pavisam drīz parādīsies X7 un mazāks krosovers.
Katrs ceturtais šodien pārdotais BMW ir no X sērijas, un šie milzīgie panākumi šajā segmentā ir gūti, pateicoties ievērojamam nepārtrauktu uzlabojumu ceļojumam.