ALPINA skaidro, kāpēc zīmols tiek pārdots BMW grupai

Martā automobiļu nozari nedaudz pārsteidza BMW Group paziņojums par plāniem iegādāties ALPINA zīmolu. Esošais līgums tika pagarināts uz pieciem gadiem 2020. gada beigās, tāpēc īpašnieku maiņa stāsies spēkā tikai 2026. gada 1. janvārī. Protams, lielais jautājums ir: kāpēc Buhloja pāriet no vienas rokās uz otru?

Mūsu Bimmer Today kolēģi sarunājās ar ALPINA pārstāvi, lai uzzinātu atbildi uz šo aktuālo jautājumu. Galu galā, nišas luksusa zīmols, cieši sadarbojoties ar BMW un vienlaikus paliekot atsevišķa vienība, darbojās ļoti labi. Patiesībā 2021. gads uzņēmumam bija visu laiku labākais, jo klientiem tika piegādāti vairāk nekā 2000 automobiļu.

Šāds lēmums galvenokārt tika pamatots ar arvien stingrākiem emisiju noteikumiem, kurus ALPINA būtu grūti izpildīt pašai:

2023 ALPINA D3 12 830x467

Lai gan gandrīz pirms gada ALPINA vadītājs Andreas Bovensiepens intervijā teica, ka uzņēmums nav saņēmis klientu pieprasījumus pēc elektromobiļiem, lai izdzīvotu, tam ir jāpieņem neizbēgamā elektromobiļu ēra. BMW ir nepieciešamā pieredze bezizmešu automobiļu segmentā, tāpēc šāds, lai arī radikāls, biznesa lēmums nebija nekas sarežģīts.

Lieki piebilst, ka šis nebija spontāns lēmums, jo tas tika pieņemts tikai “pēc plašām konsultācijām ar ārējiem automobiļu nozares ekspertiem un pēc nopietnām pārdomām Bovensiepen ģimenē”. ALPINA pārstāvja sniegtais oficiālais paskaidrojums atbilst paziņojumam, kas tika sniegts šā gada sākumā, kad tika publicēts sākotnējais paziņojums:

Tikmēr līdz 2026. gadam ALPINA darbosies kā parasti, pilnveidojot esošos BMW modeļus. Jaunākie piemēri ir jaunais D3 S sedans un universālis, kā arī D4 S Gran Coupe.

Avots: Bimmer Today

BMWblog
Jānis Liepiņš

Kopš 2012. gada esmu pētījis, tulkojis, apstrādājis un rakstījis rakstus par BMW koncernu, kurā ietilpst BMW, Mini un Rolls-Royce automobiļi. Man patīk BMW un viss, kas ar tiem ir saistīts.

Rate author
BMWBLOG
Pievieno komentāru