Nākamās paaudzes MINI Countryman, kas būs mehāniski radniecīgs jaunajam BMW X1, gaida būtiskas izmaiņas. Abi kompaktie krosoveri ievērojami palielināsies un tiks montēti Leipcigā. Tā būs pirmā Vācijas rūpnīca, kurā zem viena jumta tiks ražoti divu dažādu zīmolu automobiļi.
Runājot par spēka piedziņu, ir zināms, ka MINI Countryman un BMW X1 ir plānots elektriskais variants. Autocar ziņojumā teikts, ka, lai gan elektriskais automobilis tiks ražots, no plug-in hibrīda tiks atteikts. Iespējams, diezgan pārsteidzoši, ka britu autoražotājs dažos tirgos plāno saglabāt dīzeļdzinēju. Tomēr ziņojumā teikts, ka Apvienotās Karalistes modelis nebūs pieejams ar dīzeļdzinēju.
Tiek uzskatīts, ka MINI neplāno citus PHEV spēka agregātus, kas kalpotu kā pāreja starp ICE un EV. Iepriekšējā ziņojumā bija teikts, ka 2023. gadā tiks ražots Countryman ar iekšdedzes dzinēju un elektromotoru, kas attīsta 300 zirgspēkus. Tomēr šķiet, ka tas vairs nav aktuāli. Tikmēr BMW šo konfigurāciju izmanto 2. sērijas Active Tourer 230xe. Līdz ar to mēs nebūsim pārāk pārsteigti, ja jaunais X1 piedāvās līdzīgu piedziņu.
Maxi MINI Countryman
Runā, ka atjauninātais Countryman būs gandrīz 4,5 metrus (177 collas) garš, tātad aptuveni tikpat liels kā Mercedes GLA vai Audi Q3. Atgādinām, ka aizejošā krosovera kopējais garums ir tikai 4,31 metrs (169,7 collas). Ja spiegošanas attēli kaut ko liecina, ne tik mini MINI vēl vajadzētu piedāvāt uz veiktspēju orientētu John Cooper Works (JCW) atvasinājumu.
Loģika liek domāt, ka nākamās paaudzes modelis būs pēdējais Countryman ar iekšdedzes dzinēju, jo no 2030. gada sākuma MINI pāries tikai uz elektromobiļiem. Tikmēr dīzeļdzinēja pakāpeniska izņemšana no aprites, visticamāk, vispirms beigsies ar dīzeļdzinēja norietu, tātad naftas degļu dzinēja pulkstenis ir tuksnesī. Līdz gada beigām BMW prezentēs X1 un iX1, un ir iespējams, ka MINI ekvivalenti neatpaliks ilgi.
Avots: Autocar