Katru reizi, kad debitē jauns automobilis, neatkarīgi no tā, vai tas ir elektromobilis vai ar fosilo degvielu darbināms automobilis, tas parasti ir lielāks un smagāks. Esam patīkami pārsteigti, dzirdot, ka tā nebūs jaunā elektriskā MINI gadījumā. Nākamās paaudzes modelis elektriskajā veidolā pāries uz īpašu platformu, kas nodrošinās visas priekšrocības, kas saistītas ar īpaši pielāgotiem elektromobiļiem. Citiem vārdiem sakot, tas nebūs kompromitēts jau no pirmās dienas, kā tas ir Cooper SE gadījumā, kas dalās platformā ar modeļiem, kurus darbina ar ICE.
Britu žurnālisti no Autocar ir uzzinājuši tieši no MINI, ka nākamais elektromobilis būs nedaudz īsāks. Tas ir, neskatoties uz to, ka tā riteņu bāze tiks pagarināta par 40 milimetriem (gandrīz 1,6 collas), lai palielinātu vietu kājām. Turklāt šis elegantais elektromobilis iegūs platākas riteņu riteņu riteņu pēdas, lai vēl vairāk palielinātu salona telpu. Tas būs iespējams, izmantojot tikai elektrisko platformu ar daudz īsāku priekšējo pārkares augstumu.
Lai gan ICE un EV modeļi izskatīsies līdzīgi, zem pazīstamās ādas tie būs pilnīgi atšķirīgi. Bezemisiju MINI tiks montēts Ķīnā, izmantojot mātesuzņēmuma BMW Group un Great Wall Motor kopuzņēmumu. Abi uzņēmumi ir apvienojušies, lai ražotu elektromobiļus pasaules visblīvāk apdzīvotajā valstī. MINI nodarbojas ar visu izstrādi, bet automašīnas izgatavošanā tiks izmantotas Great Wall Motor piegādātās detaļas.
Šāds risinājums ļauj inženieriem uzstādīt lielāku akumulatoru, salīdzinot ar Cooper SE 32,6 kWh akumulatoru, no kura izmantojami tikai 28,9 kWh. Tas atmaksāsies, ja nobraukums būs lielāks nekā pašreizējā automobiļa 144 jūdzes (235 kilometri) saskaņā ar WLTP. Amerikas Savienotajās Valstīs stilīgajam elektromobilim EPA ir piešķīrusi 114 jūdžu (183 kilometru) nobraukumu. Pat tad tas joprojām ir labāk nekā 100 jūdžu Mazda MX-30.
Parasti darbināmie modeļi nesaņems dīzeļdzinējus vai PHEV konfigurāciju
Runājot par Oksfordā ražotajiem modeļiem, MINI pārdos trīsdurvju un piecu durvju hečbekus, kā arī kabrioletu. Tie visi būs aprīkoti ar atjauninātu FAAR arhitektūru, kas jau tiek izmantota 2. sērijas Active Tourer modelim. Turklāt uz tās pašas platformas balstīsies arī nākamās paaudzes Countryman un BMW X1.
MINI tradicionālos MINI pārdos tikai ar benzīna dzinējiem, bet daži no tiem varētu būt aprīkoti ar vieglo hibrīda sistēmu. Uzņēmums jau ir izslēdzis dīzeļdzinējus, līdzīgi kā plug-in hibrīddzinējus.
Avots: Autocar