MINI pārtrauc automobiļu ar manuālo pārnesumkārbu ražošanu

Tā kā līdz 2030. gada sākumam MINI pāriet uz pilnībā elektrisku piedziņu, var droši apgalvot, ka manuālā pārnesumkārba ir izmirstoša šķirne. Tagad ir kļuvis daudz grūtāk iegādāties automašīnu ar sajūga pedāli, jo ir ierobežots inventārs. Kāpēc tā ir noticis? Tāpēc, ka šiks pilsētas automobiļi vairs netiek ražoti ar pārnesumkārbu. Autocar ir uzzinājis tieši no “zirga mutes”, ka ir problēmas ar piegādes ķēdi, kas Oksfordā bāzēto marku pamudināja piebremzēt automobiļus ar trīs pedāļiem.

Globālais pusvadītāju trūkums un karš Ukrainā ir radījuši perfektu vētru, izraisot ievērojamus sastrēgumus visā automobiļu rūpniecībā. Iespējams, vēl satraucošāk ir tas, ka MINI nevar pateikt, vai tā ir pagaidu vai pastāvīga apstāšanās. Pirms apturēšanas visi modeļi tika piedāvāti ar manuālo pārnesumkārbu, acīmredzams izņēmums bija elektriskais SE.

MINI manuālās pārnesumkārbas tuvākā nākotne izskatās drūma

Autocar citē MINI pārstāvja teikto: “Pašreizējie apstākļi, tostarp karš Ukrainā un pusvadītāju trūkums, rada piegādes ķēdes ierobežojumus visā pasaules autobūves nozarē. Lai nodrošinātu maksimālu ražošanas apjomu un apmierinātu pieaugošo klientu pieprasījumu, mūsu produktu piedāvājums ir jāvienkāršo. Šis risinājums ir visefektīvākais veids, kā nodrošināt ražošanas stabilitāti, lai mēs varētu turpināt piegādāt visiem klientiem jaunos MINI.”

Šis paziņojums ar globālu ietekmi nāk pēc 2020. gada, kad rokasgrāmata nebija pieejama ASV. Pēc tam, kad no entuziastiem tika saņemta kritika par to, ka nav pieejama pašgatavojamā pārnesumkārba, MINI to atgrieza 2021. gada modelim. Šī gada sākumā piegādes ķēdes ierobežojumu dēļ uz laiku tika apturēta visa ražošana. To pašu var teikt par mātesuzņēmumu BMW, jo arī tā darbību traucēja konflikts Ukrainā.

MINI pašlaik veic pēdējos darbus pie jaunā elektriskā hečbeka un nākamās paaudzes Countryman. Pēdējais zaudēs savu PHEV spēka agregātu, taču tas iegūs EV versiju, kas būs apvienota ar pirmo BMW iX1.

Avots: Autocar

BMWblog
Jānis Liepiņš

Kopš 2012. gada esmu pētījis, tulkojis, apstrādājis un rakstījis rakstus par BMW koncernu, kurā ietilpst BMW, Mini un Rolls-Royce automobiļi. Man patīk BMW un viss, kas ar tiem ir saistīts.

Rate author
BMWBLOG
Pievieno komentāru