Kā es iemīlējos BMW

Iespējams, ka tā tur bija vienmēr, bet tā vienkārši bija neaktīva. Cik vien sevi atceros, tik ilgi biju bijis Honda pārnesumkārbu vadītājs, tāpēc mīlestība pret BMW manā dzīvē radās nedaudz vēlāk. Tās bija Rolex 24 sacīkstes Deitonas Starptautiskajā ātrumposmā 2016. gadā, kad es pirmo reizi ieraudzīju jauno BMW M2. BMW 1M dabiskais pēctecis, ko biju iekārojis pirms dažiem gadiem, bet tā arī neaizsniedzu. Pirmo reizi ieskatoties automašīnā, es sapratu, ka esmu nonācis nepatikšanās. Jauns automobilis nebija iekļauts manā plānotajā gada budžetā.

Neparasts ceļojums: No Honda uz BMW

bmw m2 blue 00 830x447

Foto – Denijs Rodass (@dro_images vietnē Instagram)

Bet nu nāk 2016. gada septembris, un es lidoju uz BMW Performance Center Delivery Spartanburgā, lai savā īpašumā pārņemtu pilnīgi jaunu BMW M2. Šī diena bija pārsteidzoša pieredze, kas aizsāka emocijas pret BMW zīmolu. Pēc Performance Center Delivery automašīna devās uz Extreme Colors Auto Spa, lai saņemtu daļēju XPEL, kas aizsargā krāsu trases dienu laikā.

Tas arī aizsāka pārsteidzošu draudzību ar īpašnieku Doug Payne, kas vēlāk kļuva par viņa līdzdalībnieku turpmāko BMW pirkumu laikā. Šo M2 es turēju pusotru gadu, un mana drauga veikals Auto Tuning House to lēnām pārvērta par DINAN automašīnu. No šī brīža tas bija sniega bumbas efekts. Es pamazām sāku pārdot visas Hondas (tolaik 3 CRX) un sāku meklēt ikdienas braucamo, lai pievienotos M2, kas kļuva par nedēļas nogales trases rotaļlietu.

Sleeper: BMW 135i Coupe

bmw 135i coupe black 00 830x554

Foto – Džastins Rīds (@jreidmedia vietnē Instagram)

1M vienmēr bija mana saraksta augšgalā, taču to cenas jau bija stabili pieaugušas, tāpēc es izvēlējos nākamo labāko – BMW 135i Coupe. Līdz tam laikam es atradu uzticamu veikalu, kas nodarbojas ar BMW apkopi un pārveidošanu (ATH). Viņi ieteica 135i ar uzticamo N55 dzinēju. Mans meklēšanas ceļš nonāca pie 2011. gada melnā safīra metāliskā krāsā ar koraļļu sarkanu salonu un fantastisku divsajūgu transmisiju. Tāpat kā M2, arī 135i tika veikts liels darbs, lai padarītu to vēl jautrāku braukšanai.

Šīs divas automašīnas nodrošināja labu līdzsvaru starp ikdienas braukšanu un nedēļas nogales sacīkstēm trasē, kas ļāva nodibināt vairākas draudzības BMW kopienā un BMW CCA. Drīz pēc tam es sāku organizēt pusdienu tikšanās Space Coast, lai pulcētu līdzīgi domājošos entuziastus. Šķita, ka viss ir nostabilizējies, līdz internetā parādījās baumas par jaunu M2 versiju ar S55 dzinēju. Tāpēc man atkal bija uzdevums.

Kļūda: BMW piegāde Eiropā

Estebana (ban_m2c Instagram) fotoattēls

Pamatojoties uz daudzām noplūdēm un mājieniem, es sazinājos ar vietējo dīleri un galu galā atstāju depozītu, lai saņemtu piešķīrumu, tiklīdz tas būs pieejams. Automašīna tika laista klajā 2018. gada jūnijā, un es panācu pārsteidzošu darījumu, apmainoties ar savu M2 pie tā paša dīlera. Un tad sākās gaidīšana… Šoreiz ar papildu pavērsienu attiecībā uz pirkumu: Tas bija saistīts ar BMW Eiropas piegādes braucienu.

Pagāja četri gari mokoši mēneši, bet 2018. gada oktobrī es nokļuvu Eiropā, lai pavadītu savas labākās brīvdienas. Pavadīju desmit dienas, ceļojot pa Eiropu, nobraucot gandrīz 1000 jūdzes un braucot, domājot par Furkas pāreju un Stelvio pāreju 2019. gada M2 sacensībās. Labākais veids, kā iebraukt ar jaunu BMW, ja jūs man jautājat.

Vairāku iemeslu dēļ esmu ieplānojis, ka M2 Competition tiks atkārtoti piegādāts uz veiktspējas centru Dienvidkarolīnā. Pirmkārt, es gribēju izklaidēties trasē. Otrkārt, es arī vēlējos, lai automašīna nonāktu pie mana drauga detaileru veikala, kur tiktu veikts liels darbs. Extreme Colors Auto Spa apvilka visu priekšpusi un uzlika keramikas pārklājumu. Tas nozīmēja pavadīt pāris dienas Dienvidkarolīnā.

Mans pirmais vecās skolas BMW: 2002tii

Foto – Džastins Rīds (@jreidmedia vietnē Instagram)

Apskates laikā braucu garām vietai, kur bija E46 M3 individuālā Dakāras dzeltenā krāsā. Bet diemžēl es to palaidu garām! Raugoties no malas, ir 20/20. Taču es sāku sarunu ar dīlera puišiem, un tas mani aizveda pie Džordža no Roadtrip Carolinas. Maz es zināju, kas mani gaidīja iekšā: 1974. gada BMW 2002tii.

Tas notika dažas dienas pēc mana M2 Competition saņemšanas, tāpēc es vienkārši nevarēju attaisnot trešā BMW iegādi tieši tajā brīdī. BMW 2002tii bija apbrīnojamā stāvoklī, un, tā kā man ir simpātijas pret vecākiem automobiļiem, es nevarēju pārtraukt pārdomas par tā iegādi. Es konsultējos ar dažiem saviem BMW draugiem, īpaši 2002. gada īpašniekiem, un, par laimi, mans draugs Kails van Hoftens mani pārliecināja, ka tagad ir īstais laiks iegādāties 2002. gada auto, pirms to cenas strauji pieaugušas.

Foto – Jon van Woerden (@jonvanwoerden vietnē Instagram)

Pagāja trīs mēneši, līdz es beidzot izlēmu piezvanīt Džordžam un pajautāt, vai 2002. gads vēl ir. Par laimi, tā bija! tas, iespējams, bija liktenis. Mans draugs Doug devās pie dīlera, lai veiktu man obligāto testa braucienu un uztaisītu fotogrāfijas. Dienu vēlāk es pārskaitīju Džordžam savu grūti nopelnīto naudu.

Bet es šeit neapstājos. Es vēlējos uzzināt vairāk par šo BMW 2002tii, un es noskaidroju vairākus iepriekšējos īpašniekus. Šo meklējumu rezultātā izveidojās 2002. gada entuziastu un draugu tīkls, kas atklāja pavisam citu BMW pārnesumkārbu vadītāju paaudzi. 2002tii ir vislielāko uzmanību piesaistošākais man piederošais BMW. Katrā auto izstādē cilvēki apstājas, lai to aplūkotu un dalītos ar saviem stāstiem par 2002. gada BMW.

Kad apstājos uzpildīt degvielu, pie manis pieiet vismaz trīs cilvēki, lai uzdotu jautājumus par šo automašīnu. Tik vienkārši, bet tik saistoši un jautri. Varu jau tagad pateikt, ka es pārdotu visas savas automašīnas, izņemot šo, tā ir saglabājama.

BMW mīlas romāns turpinās

Foto – Jon van Woerden (@jonvanwoerden vietnē Instagram)

Līdz tam es domāju, ka kolekcija ir pabeigta. Pa to laiku es vairāk iesaistījos Amerikas BMW automobiļu klubā un aktīvi darbojos sociālajos medijos. Tā es turpināju paplašināt savu BMW draugu tīklu un vēlreiz apmeklēju Dienvidkarolīnu, lai piedalītos 2019. gada BMW CCA Octoberfest. BMW M2 Competition kļuva par Turner Motorsport detaļu testēšanas vietu, un tas jau bija kļuvis par spēcīgi modificētu automašīnu.

Apmeklējot O’Fest, es devos apciemot savu draugu Džordžu. Kā vienmēr, viņš man bija sarūpējis pārsteigumu – skaistu 1987. gada E30 325iS, melns uz melna, ar manuālo pārnesumkārbu un 124 000 dokumentētu jūdzju. Un pilnībā nokomplektēts. Es jau kādu laiku biju vēlējies E30, un šī bija lieliska iespēja iegūt nevainojamu auto no pazīstama un uzticama avota. Es pajautāju Džordžam, vai viņš man varētu piešķirt atlaidi atgriezušos klientiem. Nākamais, ko es zinu, – es atkal pārskaitīju dažus grūti nopelnītus dolārus. Tās bija, maigi izsakoties, dārgas brīvdienas.

E30 devās uz Extreme Colors, lai to nedaudz apstrādātu, un vēlāk tas tika nosūtīts man uz Floridu.

Līdz šim man bija izveidojusies jauki noapaļota kolekcija, visas ļoti atšķirīgas, katra savā īpašā veidā ļoti jautras. Es nedaudz uzlaboju E30, bet nekas pārmērīgs, jo, iespējams, nākotnē to pārdoš pēc tam, kad būšu to izbaudījis. Es braucu ar visiem, neviens nesēž ilgāk par mēnesi.

Vēl viena lieta…

Foto – Kails van Hoftens (@kvanhoften vietnē Instagram)

Šobrīd esmu vairāk iesaistījies BMW CCA darbībā, jo pievienojos jaunizveidotās M nodaļas valdei, īsu brīdi pildīju sekretāra pienākumus, bet pēc tam ātri pārgāju viceprezidenta amatā. Tas pavēra vēl vairāk iespēju veidot kontaktus ar citiem BMW entuziastiem. Pašlaik esmu M nodaļas, kurā ir 1200 biedru, prezidents.

Pa to laiku man izveidojās lieliska draudzība ar Kērtisu Engelu no WTF Motorsports, tāpēc pagājušajā gadā viņš man piezvanīja ar piedāvājumu, kuru nevarēju noraidīt – E46 M3 bija pārdošanā. Automašīna bija lieliskā stāvoklī, bet tai bija nepieciešams veikt dažus darbus. Tā es kļuvu par īpašnieku ļoti tīras 2004. gada E46 M3 (124 000 jūdzes), kas vienmēr ir bijis Floridas auto. Kopš tā laika šī automašīna ir pārveidota, lai arī es varētu to izgatavot pēc saviem ieskatiem.

Es vienkārši nevaru atstāt tos pilnībā komplektētus – vistuvāk komplektācijai ir E30.

Mīlestība pret BMW zīmolu, visticamāk, ir bijusi vienmēr. Katalizators bija pirmais BMW, kas noveda pie daudzu draugu iegūšanas, kuriem bija tāda pati aizraušanās ar šo zīmolu. Liela nozīme šajā procesā bija arī BMWBLOG, un ar tā dibinātāju izveidojās draudzība. Viss sākas ar automašīnām, bet īpašus to padara cilvēki, kurus pa ceļam satiec.

[Featured attēls – Jon van Woerden @jonvanwoerden par Instagram]

Jānis Liepiņš

Kopš 2012. gada esmu pētījis, tulkojis, apstrādājis un rakstījis rakstus par BMW koncernu, kurā ietilpst BMW, Mini un Rolls-Royce automobiļi. Man patīk BMW un viss, kas ar tiem ir saistīts.

Rate author
BMWBLOG
Pievieno komentāru