Mercedes-Benz Vision EQXX ir viegls, 1000 km nobraukšanai paredzēts elektrisks sedans

Tesla Model 3 ir pārdošanā jau šķietami mūžīgi, un tikai tagad tas iegūst īstu konkurenci BMW i4 un Polestar 2 formā. Tomēr Mercedes-Benz vēlas iesaistīties šajā cīņā un ražot savu mazu EV sedanu. Tikai Mercedes-Benz raksturīgajā manierē tas ir nedaudz pārspīlēts. Laipni lūdzam Mercedes-Benz Vision EQXX.

Jāatzīst, ka Vision EQXX ir konceptauto, par ko liecina tā nosaukums “Vision”. Lai gan EQXX ir konceptauto, tas ir sava veida dizaina pētījums par to, kā zīmols vēlas pieiet nākotnes elektromobiļiem. Patiesībā Mercedes to dēvē par “izpētes automobili”, kas paredzēts, lai palīdzētu komandai izstrādāt nākotnes tehnoloģijas, kuras tuvākajā nākotnē tiks izmantotas reālos sērijveida automobiļos. Tāpēc, lai gan Vision EQXX, iespējams, netiks pārvērsts sērijveida automobilī, tā tehnoloģijas un, iespējams, arī dizains, visticamāk, parādīsies agrāk nekā vēlāk.

Mercedes Benz Vision EQXX 4 of 7 830x467

Mercedes-Benz EQXX bija viens skaidrs mērķis – efektivitāte. Mercedes-Benz EQXX izmanto akumulatoru komplektu, ko izstrādājusi Mercedes-AMG Performance Powertrains nodaļa, kas atrodas Apvienotajā Karalistē. Minētais departaments ir atbildīgs par akumulatoru tehnoloģiju izstrādi Formula 1 automobiļiem. Tas nozīmē, ka EQXX izmanto pilnīgi jaunu akumulatora sastāvu, kas ļauj 100 kWh akumulatoram nodrošināt 1000 km (620) jūdžu nobraukumu. Tiem, kas rēķina mājās, tas ir vairāk nekā sešas jūdzes uz vienu kWh, kas ir ievērojami labāk nekā jebkuram citam tirgū pieejamam elektromobilim.

Tomēr akumulatora sastāvs nav vienīgais iemesls, kāpēc EQXX ir īpaši efektīvs. Tā īpaši aerodinamiskā forma arī veic lielu daļu no smagā darba. Saskaņā ar Mercedes-Benz sniegto informāciju EQXX konceptauto pretestības koeficients ir 0,17, kas to padara par aerodinamiski vissklīdīgāko automobili, kāds jebkad izgatavots. Tas ir neparasts auto, kas ir aptuveni Tesla Model 3 izmēra, bet izskatās daudz garāks, taču viss tā dizains ir veidots aerodinamikas vārdā.

Mercedes Benz Vision EQXX 5 of 7 830x553

Vēl viens iemesls, kāpēc tas ir tik efektīvs, ir tas, ka tas nav ļoti jaudīgs. Mercedes-Benz EQXX ir aprīkots tikai ar vienu aizmugurē uzstādītu elektromotoru, kura jauda ir 201 zirgspēks (150 kW). Līdz ar 3800 kg lielo pašmasu EQXX nav gaidāms, ka tas būs ātrs. Tomēr mērķis bija efektivitāte un nobraukums, kas nozīmē, ka jaudai ir jāatkāpjas otrajā plānā. Turklāt tiek apgalvots, ka tam ir 900 voltu arhitektūra, kas ļaus to uzlādēt ārkārtīgi ātri.

Protams, Mercedes-Benz EQXX nekļūs par sērijveida automobili, taču tā tehnoloģijas tuvākajā nākotnē tiks izmantotas sērijveida automobiļos. Tā kā esam BMW fani, būtu prātīgi pievērst uzmanību Mercedes-Benz produktiem, jo tehnoloģijas, kas tiek izstrādātas nākotnes elektriskajiem automobiļiem, izskatās iespaidīgas. Ja Mercedes-Benz spēs īstenot pusi no EQXX apgalvojumiem par reālu sērijveida automobili, tas būs grūti pārspējams auto.

Jānis Liepiņš

Kopš 2012. gada esmu pētījis, tulkojis, apstrādājis un rakstījis rakstus par BMW koncernu, kurā ietilpst BMW, Mini un Rolls-Royce automobiļi. Man patīk BMW un viss, kas ar tiem ir saistīts.

Rate author
BMWBLOG
Pievieno komentāru