Morgan Plus Four ir lielisks atgādinājums par to, kāpēc mums patīk braukt ar automašīnu

Mūsdienu sintētiskajā, digitalizētajā automobiļu pasaulē entuziasti vēlas vecās skolas sporta automašīnas. Mēs lūdzam autoražotājus izstrādāt automobiļus, kas atgādina par vecajiem labajiem laikiem, kad sporta automobiļi bija tīri un aizraujoši, nevis tikai ritošas specifikācijas. Tomēr nereti šie klasiskie sporta automobiļi realitātē sagādā vilšanos, jo tie parasti ir neuzticami, tiem trūkst izsmalcinātības, pie kuras esam pieraduši tagad, un bieži vien tie vienkārši nav tik labi braucami, kā mēs atceramies. Ir viens sporta automobiļu ražotājs, kas, šķiet, piedāvā nostalģisko pieredzi, pēc kuras mēs ilgojamies, bet bez jebkādiem trūkumiem – Morgan.

Mazais britu sporta automobiļu ražotājs joprojām izstrādā apburošus vecās skolas sporta automobiļus. Pat jaunais Morgan Plus Four, kam zem ādas ir moderna alumīnija šasija un moderns BMW dzinējs, braucot ar to, šķiet, ka tas ir īsti klasisks sporta automobilis. Tā ir braukšanas pieredze, kas mums atgādina, kāpēc mēs mīlam braukt. Vismaz tā šķiet, izlasot šo neseno Motor Trend recenziju.

Plus Four Press 07 1 830x553

Motor Trend žurnālistam Angusam Makenzijam nesen bija iespēja braukt ar Morgan Plus Four, un viņš palika ļoti pārsteigts. No ārpuses tas izskatās kā 40. gadu sporta automobilis, bet iekšpusē tas ir pildīts ar bagātīgu ādu un īstu metālu, kas tam piešķir senatnīgu noskaņu. Tomēr patiesībā tas ir pārsteidzoši augsto tehnoloģiju automašīna. Plus Four izmanto BMW 2,0 litru turbo četru cilindru “B48” dzinēju ar turbokompresoru, kura jauda ir 255 zirgspēki. Griezes moments atšķiras atkarībā no pārnesumkārbas; sešu pakāpju manuālā pārnesumkārba sasniedz tikai 258 ZS, bet astoņu pakāpju automātiskā pārnesumkārba – 295 ZS.

MacKenzie brauca ar abām transmisijām un pārsteidzoši uzskatīja, ka astoņu pakāpju automātiskā pārnesumkārba ir labākā izvēle. Jebkurā gadījumā tas ir braukšanas prieks, un šķiet, ka tas sniedz visu klasiska automobiļa braukšanas prieku bez jebkādiem trūkumiem. Tas atgādina vecās skolas sporta automobili, taču nav neuzticams kā tāds, nav neērts kā tāds, nav neērts kā tāds un nav grūti vadāms. Tam piemīt visa mūsdienu automobiļa uzticamība un lietošanas ērtības, taču tas ir aprīkots ar klasiskā automobiļa rožaino nostalģiju. Tas nav perfekts; tā stūres iekārta ir nedaudz nejūtīga, un braukšana pa šoseju ar nolaistu jumtu nav domāta vājām sirdīm, taču tas šķiet iespaidīgs mazs sporta automobilis, ko vadīt.

Jānis Liepiņš

Kopš 2012. gada esmu pētījis, tulkojis, apstrādājis un rakstījis rakstus par BMW koncernu, kurā ietilpst BMW, Mini un Rolls-Royce automobiļi. Man patīk BMW un viss, kas ar tiem ir saistīts.

Rate author
BMWBLOG
Pievieno komentāru