Toyota, iespējams, mēģina izstrādāt manuālo pārnesumkārbu elektromobiļiem

Kopš pirms vairākiem gadiem braucu ar elektrisko klasisko Mini, kam bija manuālā pārnesumkārba, esmu ilgojies pēc mūsdienīga elektromobiļa ar manuālo pārnesumkārbu. Par laimi, šķiet, ka Toyota, iespējams, tiešām mēģina šādu modeli izgatavot. It kā.

Elektrotransportlīdzekļiem vispār nav nepieciešama transmisija, jo elektromotori rada visu griezes momentu, kas nepieciešams, lai vadītu automašīnu ar jebkuru ātrumu. Taču autovadītāji joprojām vēlas sajust pārnesumu pārslēgšanas sajūtu. Toyota plāno viņiem šo sajūtu sniegt, pat ja tā ir mākslīga.

BMW M3 Manual Test Drive 23 of 37 830x467

Saskaņā ar nesen BZ Forums publicēto ierakstu daži jauni patentu pieteikumi liecina, ka Toyota vēlas izstrādāt elektrisko transportlīdzekļu manuālo pārnesumkārbu, kas imitē pārnesumu pārslēgšanu. Jāatzīst, ka tas nav tas pats, kas ar manuālo pārnesumkārbu aprīkots elektromobilis Mini, ar kuru es braucu pirms vairākiem gadiem, jo šī automobiļa elektromotors faktiski bija savienots ar manuālo pārnesumkārbu, izmantojot siksnas piedziņu. Tāpēc autovadītājam patiešām bija jāpārslēdz pārnesumi, lai vadītu automobili. Ar šo potenciālo Toyota pārnesumkārbu tas tā nav.

Šai mākslīgajai transmisijai ir sajūga pedālis, kas imitē sajūtu, kāda rodas, lietojot sajūgu. Arī pārnesumu pārslēgšanas svira nebūtu faktiski savienota ne ar ko mehānisku un imitētu pārnesumu pārslēgšanas sajūtu. Pēc tam, izmantojot programmatūru, elektromotors imitētu dažādu pārnesumu pārslēgšanas sajūtu, lai gan faktiski nav neviena pārnesuma. Būtu pat viltots tahometrs, kas varētu “griezties” līdz pilnīgi patvaļīgiem 7600 apgriezieniem.

Toyota uzskata, ka būs trīs režīmi: viens, kurā pilnībā manuāli jāvada gan sajūga pedālis, gan pārnesumkārbas svira, otrs, kurā jāizmanto tikai pārnesumkārbas svira bez sajūga, un trešais, kas ir parastais EV režīms, kurā netiek izmantots ne sajūga pedālis, ne pārnesumkārbas svira.

bmw manual transmission 750x500

Vai šī tehnoloģija patiešām kādreiz tiks atklāta? Godīgi sakot, tas ir apšaubāmi. Lielākā daļa elektromobiļu klientu novērtē to, kā brauc elektromobiļi, un nevēlas simulēt jebkādu mehānisku savienojumu. Arī lielākā daļa puristu nevēlēsies šādu tehnoloģiju, jo tā ir viltota un negodīga, ieskaitot mani. Man patiesi patika braukt ar šo manuālo EV pārveidoto Mini, bet tikai tāpēc, ka tas patiešām bija mehāniski savienots un darbojās. Tomēr būtu interesanti to izmantot kā opciju.

Turklāt, ņemot vērā Toyota un BMW neseno partnerību, ja Toyota patiešām izstrādātu šo tehnoloģiju, vai BMW to aizņemtos nākamajiem elektromobiļiem, ņemot vērā, cik ļoti pircēji ir iemīlējuši pagātni? Dariet mums zināmu, vai jūs vēlētos šo tehnoloģiju elektromobilī?

Jānis Liepiņš

Kopš 2012. gada esmu pētījis, tulkojis, apstrādājis un rakstījis rakstus par BMW koncernu, kurā ietilpst BMW, Mini un Rolls-Royce automobiļi. Man patīk BMW un viss, kas ar tiem ir saistīts.

Rate author
BMWBLOG
Pievieno komentāru