1998. gada BMW 3. sērijas kompaktais interjers izskatās svaigs kā no rūpnīcas, pateicoties profesionālam apkopējam

Pirmais BMW hečbeks kopš 1974. gada, kad tika pārtraukta 2002. gada Touring modeļa ražošana, oriģinālais 3. sērijas kompaktais modelis (E36/5) iznāca 1993. gadā. Šīs 1. sērijas priekšgājēja vieta entuziastu veidotajos sarakstos, protams, nav augsta, taču tas tomēr ir BMW un tāpēc ir pelnījis mūsu uzmanību. Jaunajā video uzmanības centrā ir 1999. gadā samontētais pirmās paaudzes modelis, tādējādi tas ir viens no pēdējiem izgatavotajiem, jo E46/5 iznāca gadu vēlāk.

24 gadus vecajam 316 Compact ar automātisko pārnesumkārbu bija nepieciešama rūpīga interjera kopšana, un, par laimi, tas saņēma tieši to, ko ārsts bija pasūtījis. Teikt, ka mazais hečbeks bija atstāts novārtā, būtu pārāk mazs novērtējums, ja spriestu pēc milzīgā atkritumu daudzuma, kas gulēja uz grīdas.

Gandrīz ceturtdaļgadsimtu ilgā lietošana ir atstājusi iespaidu uz salonu, taču, ņemot vērā visu, 3. sērijas kompaktā salona kvalitāte varēja būt daudz sliktāka. Tomēr bija daudz netīrumu, kas bija jānovāc pat pirms rūpīgas apledojušā polsterējuma tīrīšanas. Lai gan šis BMW ir neliels, salona atjaunošana bija laikietilpīgs process, ja par to liecina šis laika intervāla video.

E36 BMW 3 Series Compact 3 830x528

Gala rezultāts ir kā laika mašīna, kas mūs aizved atpakaļ uz deviņdesmito gadu beigām, kad šis automobilis izbrauca no montāžas līnijas. Salīdzinoši vienkāršais mērinstrumentu panelis, kas nāk no laikiem pirms skārienjūtīgo ekrānu ēras, ir kā svaiga gaisa malks un atgādinājums par vienkāršākiem laikiem.

Tā kā šī mazā zaļā mašīna ir vēlāks modelis, tas nozīmē, ka 316i ir lielāka 1,9 litru M43 motora versija, nevis oriģinālais 1,6 litru motors. Savulaik tas attīstīja 103 zirgspēkus un 122 jūdziņus (165 ņūtonmetrus) griezes momenta. Ar to pietika, lai no 0 līdz 62 mph (100 km/h) paātrinātos 11,9 sekundēs un sasniegtu maksimālo ātrumu 118 mph (190 km/h).

Interesants fakts – šodienas ekvivalentā, 116i hečbekā, jūs saņemat nedaudz vairāk zirgspēku un par 18 ZS (24 Nm) lielāku griezes momentu. Tā mūsdienu analogs ir aptuveni par sekundi ātrāks sprintā un nedaudz lielāks maksimālais ātrums, turklāt tas ir ievērojami lielāks, smagāks, sarežģītāks un ar priekšējo riteņu piedziņas platformu.

Avots: Vermijl Car Detail / YouTube

BMWblog
Jānis Liepiņš

Kopš 2012. gada esmu pētījis, tulkojis, apstrādājis un rakstījis rakstus par BMW koncernu, kurā ietilpst BMW, Mini un Rolls-Royce automobiļi. Man patīk BMW un viss, kas ar tiem ir saistīts.

Rate author
BMWBLOG
Pievieno komentāru