Kuru iegādāties: ALPINA B4 Gran Coupe, ALPINA B3 vai BMW M3 Competition?

Ja vēlaties kompaktu (relatīvi) četru durvju veiktspējas automobili no BMW, šobrīd jums ir diezgan liela izvēle. Vismaz, ja dzīvojat Eiropā. Eiropas klientiem, kas meklē šādu automobili, tagad ir trīs iespējas: BMW M3 Competition, ALPINA B3 un pilnīgi jaunais ALPINA B4 Gran Coupe. Kuru no tiem jūs izvēlaties?

Šī nav diskusija par to, kurš automobilis ir labāks, jo tie visi ir pārāk unikāli, lai tos varētu uzskatīt par labākiem viens par otru. Tā vietā mēs aplūkosim, ko tie piedāvā, lai noskaidrotu, kurš no automobiļiem jums ir piemērotāks. Iesim iekšā.

BMW M3 konkurss

BMW M3 Competition Test Drive 8 of 40 830x467

Šis ir pirmais un slavenākais automobilis, tāpēc sāksim ar to. BMW M3 Competition izmanto 3,0 litru motora rindu sešcilindru dzinēju ar divām turbīnām, kura jauda ir 503 zirgspēki un griezes moments – 479 ZS. Tas ir BMW S58 dzinējs, un, ironiskā kārtā, tas ir tas pats bāzes dzinējs, kas ir abos ALPINA automobiļos. Atšķirība ir tāda, ka M3 S58 ir M nodaļas noregulēts, un tā jauda ir lielāka nekā abiem ALPINA dzinējiem. Tas ir noregulēts augstākiem apgriezieniem un maniakālākai, motoru sportam līdzīgai sajūtai.

M3 Competition ir arī stingrāks, skaļāks, drosmīgāks un dinamiskāks nekā ALPINA B3 vai B4. Tādi jau ir M automobiļi – tiem jābūt asiem kā naglām, pat ja tas nozīmē, ka ir jāziedo daļa komforta. Tas ir arī vienīgais automobilis šajā trijniekā, kas piedāvā aizmugurējo riteņu piedziņu (tas ir pieejams gan ar aizmugurējo, gan ar visu riteņu piedziņu). Tātad, ja jūs meklējat tikai autovadītāja auto, M3, visticamāk, ir piemērots tieši jums.

ALPINE B3

2020 alpina b3 103 830x553

Ja jums patīk ideja par BMW M3, bet vēlaties nomainīt daļu no tā precizitātes pret komfortu, ALPINA B3 ir jūsu auto. Tajā izmantots tas pats S58 dzinējs, taču ALPINA to ir noregulējusi tā, lai iegūtu mazāk zirgspēku un lielāku griezes momentu. Tā jauda ir 456 zirgspēki un 516 ZS griezes moments, kas nodrošina atšķirīgu sajūtu. ALPINA arī noregulēja tā izplūdes skaņu, lai tā būtu mazliet mazāk skaļa un izsmalcinātāka, tomēr joprojām izklausās sportiski.

Tas pats attiecas arī uz B3 balstiekārtu. ALPINA B3 joprojām ir iespaidīgs sportists ar lielisku stūrēšanu un vienmērīgu kustību, taču tas ir izsmalcinātāks, komfortablāks un mazāk uzstājīgs. Ja vēlaties, tas ir džentlmeņa sporta sedans.

Interesanti, ka viena no vēlamākajām B3 īpašībām ir tā dizains. B3 modelim ALPINA ir saglabājusi standarta 3. sērijas režģi, nevis M3 cūkai līdzīgo snuķi. Daudzi fani uzskata, ka B3 ir vērts iegādāties tikai šī iemesla dēļ. Manuprāt, tas ir visskaistākais no šiem trim automobiļiem. Tas ir pieejams arī kā B3 Touring (universālis), kas būtu ne tikai visskaistākais, bet arī vispraktiskākais.

ALPINA B4

Lai gan ALPINA izvēlējās izmantot standarta 3. sērijas režģi B3 modelim, B4 modelim nebija citas izvēles, kā vien izmantot jauno režģi. Tas ir tāpēc, ka arī standarta 4. sērijas automašīnas radiatora režģis ir smagnējs, tāpēc ALPINA nebija kur paslēpties. Jāatzīst, ka B4 Gran Coupe ir visskaistākā 4. sērijas versija.

Arī B4 motora pārsegā ir izmantots S58 dzinējs, taču tas ir noregulēts nedaudz savādāk nekā B3 dzinējs, tādējādi nodrošinot lielāku jaudu. B4 sasniedz 495 ZS un 538 ZS griezes momentu. Tomēr tas ir arī smagāks nekā B3, jo standarta 4. sērijas Gran Coupe ir smagāks nekā standarta 3. sērijas. Tāpēc papildu jauda varētu būt, lai neitralizētu svara pieaugumu.

B4 Gran Coupe īpašais ir tā virsbūves stils. B4 Gran Coupe salīdzinājumā ar abiem pārējiem modeļiem ar parasto četru durvju sedana virsbūvi ir ar aizmugurējām durvīm, kas nodrošina lielāku bagāžnieka telpu un praktiskāku bagāžnieka atveri. Tādējādi, lai gan tam ir pretrunīgi vērtētais jaunais režģis, tas kompensē to ar uzlabotu praktiskumu aizmugurē salīdzinājumā ar sedana variantiem.

Kuru iegādāties?

Ja jums ir pietiekami daudz naudas un vēlaties jaudīgu BMW sedanu, iespējams, ka M3 Competition ir tas auto, kuru meklējat. Tomēr, ja tas tā ir, ir vēl divas citas iespējas, kuras ir vērts apsvērt. Kuru no tiem iegādāties? To ir grūti pateikt, jo katram no tiem ir savi iemesli.

M3 ir asākais un dinamiskākais, taču arī vismazāk ērts. B3 ir komfortablāks un joprojām ātrs, turklāt arī izskatās vislabāk, taču tas ir vismazāk jaudīgs. Savukārt B4 Gran Coupe ir jautrāka izskata, taču tas ir jaudīgāks par B3 un praktiskāks par abiem (izņemot B3 Touring).

Ņemot vērā, ka katram no tiem ir savi plusi un mīnusi, kuru automašīnu jūs izvēlaties visvairāk?

BMWblog
Jānis Liepiņš

Kopš 2012. gada esmu pētījis, tulkojis, apstrādājis un rakstījis rakstus par BMW koncernu, kurā ietilpst BMW, Mini un Rolls-Royce automobiļi. Man patīk BMW un viss, kas ar tiem ir saistīts.

Rate author
BMWBLOG
Pievieno komentāru