2023. gada Mercedes EQS SUV debijas kā praktiskāks BMW iX konkurents

Mercedes ar lielu nokavēšanos uzsāka savu īpašo elektrisko automobiļu popularizēšanu, jo tikai pagājušajā gadā tika prezentēts EQS liftbeks un EQE sedans. Pirmais no tiem tagad tiek ražots praktiskāks SUV variants ar papildaprīkojumu trešā rindā. Tā garums ir 202 collas (5,1 metrs), un tas ir par septiņiem collas (18 centimetriem) garāks nekā BMW iX. Tas ir lielāks arī par Tesla Model X (198,3 collas / 5 metri).

Kā liecina modeļa nosaukums, tas būtībā ir EQS SUV versija, kas pārņem EQS aprīkojumu un tehnoloģijas. Tas nozīmē, ka tam ir tas pats milzīgais 56 collu Hyperscreen ar trim priekšējiem displejiem, kas izvietoti vienā izliektā stikla gabalā. Standarta aprīkojumā tam ir elektriski regulējami otrās rindas sēdekļi, bet par atsevišķiem trešās rindas sēdekļiem būs jāmaksā papildus.

2023 Mercedes EQS SUV 7 830x467

Salīdzinot ar parasto EQS, uz kura bāzes tas ir veidots, šis SUV ir par 7,8 collas (20 cm) augstāks, lai uzlabotu klīrensu. Tam ir pat īpašs bezceļu režīms ar kalnu nobraukšanas funkciju, bet aizmugurējo riteņu stūrēšana ir standarta aprīkojumā. Tā maksimālais leņķis ir 4,5 grādi, taču to var palielināt līdz 10 grādiem, izmantojot OTA atjauninājumu.

Kā jau tas ir gaidāms no luksusa SUV flagmaņa, BMW iX konkurentam ir standarta pneimatiskā balstiekārta, kas nodrošina zīdaini vienmērīgu braukšanu. Labumu sarakstā ir arī HEPA filtrs, ventilējami sēdekļi, piecu zonu klimata kontrole un head-up displejs ar AR. Runājot par komfortu, masīvā riteņu bāze 126,3 collas (3,21 metrs) padara salonu ārkārtīgi ietilpīgu. Attālums starp asīm ir krietni lielāks nekā konkurentiem, pat ja Model X ir arī trīs rindas.

Nedaudz pārsteidzoši, ka Mercedes EQS SUV standarta aprīkojumā nav AWD

Kamēr iX ir tikai ar xDrive piedziņu, Mercedes 2023. gadā pārdos EQS SUV ar standarta aizmugurējo riteņu piedziņu. 450 modelim aizmugurē ir uzstādīts elektromotors, kas attīsta 355 ZS (265 kW) un 419 ZS (568 Nm). Pārsēžoties uz 580 4Matic, jūs iegūsiet AWD ar kopējo jaudu 536 ZS (400 kW) un 633 ZS (858 Nm).

2023 Mercedes EQS SUV 1 830x467

Euro versijas WLTP diapazons būs 660 km (410 jūdzes), bet EPA rādītājs nav zināms. Litija jonu akumulatora uzlādes atjaunošana no 10% līdz 80%, uzlādējot ar līdzstrāvas strāvu 110 kW, aizņem 31 minūti. No 10% līdz 100%, izmantojot wallbox, tas aizņems gandrīz 11 ar pusi stundas.

Mercedes būvēs EQS SUV Tuskalusā, kur tiks montēts arī EQE SUV. Lielākais no abiem automobiļiem pie dīleriem ASV nonāks gada beigās. Mazākajam vajadzētu sekot drīzumā, un tuvākajos gados gaidāms arī elektrisks G klases modelis. Šie jaunie specializētie elektromobiļi pievienosies EQA, EQB un EQC krosoveriem, kas ir attiecīgo modeļu ar iekšdedzes dzinējiem elektriskās modifikācijas.

Avots: Mercedes-Benz

BMWblog
Jānis Liepiņš

Kopš 2012. gada esmu pētījis, tulkojis, apstrādājis un rakstījis rakstus par BMW koncernu, kurā ietilpst BMW, Mini un Rolls-Royce automobiļi. Man patīk BMW un viss, kas ar tiem ir saistīts.

Rate author
BMWBLOG
Pievieno komentāru