2023. gada Range Rover Sport debitē ar BMW V8, kas nodrošina 523 ZS jaudu

Pēc tam, kad pagājušajā gadā Land Rover prezentēja pilna izmēra Range Rover ar BMW dzinēju, tas atkal aizņemas N63 dzinēju dinamiskākajam Range Rover Sport. Tādējādi šodien prezentētais trešās paaudzes modelis atsakās no iekšējās 5,0 litru V8 un dod priekšroku 4,4 litru V8. Kāpēc šādas izmaiņas? Tāpēc, ka motors ar divām turbīnām ir par 17% efektīvāks nekā vecais motors ar kompresoru.

Kā redzams M550i, M850i, kā arī X5, X6 un X7 apvidus automobiļu M50i versijās, N63 nodrošina 523 zirgspēkus un 750 ņūtonmetrus (551 sterliņu pēdu) griezes momenta. Jaunais Range Rover Sport ar BMW sirdi no 0 līdz 62 mph (100 km/h) sasniegs tikai četrarpus sekundēs, tādējādi pielīdzinoties vecajai SVR versijai. Tas kalpos kā pagaidu visurgājēja diapazona maksimālā versija, un to varēs atpazīt pēc “P530” apzīmējuma.

2023 Range Rover Sport 20 830x301

Papildus efektivitātei BMW motors sniedz vēl vienu būtisku priekšrocību, jo tas par 20% palielina griezes momentu. Land Rover apgalvo, ka V8 izmanto keramikas gultņus twin-scroll turbokompresoriem, kas nodrošina gandrīz tūlītēju reakciju, praktiski novēršot baiso turbo kavēšanos. Visa šī jauda tiek novadīta uz abām asīm, izmantojot ZF astoņu pakāpju automātisko pārnesumkārbu, kas ir pārprojektēta jaunajam lietojumam. Britu marka apgalvo, ka jaunākajam Range Rover Sport ir optimizēti “simtiem potenciālo pārslēgšanās secību”.

Zem P530 būs P400 un P360, kas aprīkoti ar Land Rover 3,0 litru lineāro sešdzinēju Ingenium benzīna dzinējiem. To jauda būs attiecīgi 400 un 360 zirgspēki, bet maksimālais griezes moments – 550 Nm (404 ZS) un 500 Nm (367 ZS).

No dīzeļdzinējiem D250, D300 un D350 modeļiem tiks piedāvāts 3,0 litru motors ar tiešo sešdzinēju. To jauda būs attiecīgi 250, 300 un 350 zirgspēku un 600, 650 un 700 Nm (441, 478 un 515 ZS) griezes moments.

Range Rover Sport ir izstrādāts arī ar P440e un P510e plug-in hibrīda specifikācijām. Tajos ir sešu cilindru benzīna dzinēji un elektromotors, kuru kopējā jauda ir 620 Nm (456 ZS) un 700 Nm (515 ZS). Tiek norādīts līdz 70 jūdzēm (113 kilometriem) tīri elektriskās piedziņas diapazons, kas ir pieklājīgi tik lielam un smagam automobilim.

Papildus spēka agregātiem ir vērts pieminēt, ka SUV ir pārorientēts uz jaunu MLA-Flex platformu ar līdz pat 35% lielāku vērpes stingrību nekā tās priekšgājējam. Lai gan evolucionārā stila dēļ tas var izskatīties vairāk līdzīgs, RR Sport ir izstrādāts no pašiem pamatiem un tam ir zemāks pretestības koeficients – 0,29. Tam ir augstākās klases labierīcības, tostarp pneimatiskā balstiekārta, visu riteņu stūrēšana un adaptīvā bezceļu kruīza kontrole.

Land Rover ASV jau pieņem pasūtījumus un par bāzes P360 SE prasa 83 000 ASV dolāru, savukārt par flagmani P530 First Edition ar BMW V8 būs jāmaksā 121 500 ASV dolāru.

Avots: Land Rover

2023 Range Rover Sport 16

BMWblog
Jānis Liepiņš

Kopš 2012. gada esmu pētījis, tulkojis, apstrādājis un rakstījis rakstus par BMW koncernu, kurā ietilpst BMW, Mini un Rolls-Royce automobiļi. Man patīk BMW un viss, kas ar tiem ir saistīts.

Rate author
BMWBLOG
Pievieno komentāru