Alfa Romeo Tonale ir šeit, lai pārspētu BMW X1

Alfa Romeo pašlaik Amerikā pārdod tikai divus modeļus – Giulia un Stelvio. Abi ir krāšņi, lieliski braucami automobiļi, kas pārspēj visus pārējos automobiļus savā segmentā. Tomēr, lai arī cik ļoti itāļu zīmols censtos, tas nespēj pārdot ne tuvu tik daudz automobiļu kā vācu konkurenti. Ja Alfa vēlas palikt Amerikā, tai ir jākonkurē ienesīgākā segmentā, pat ja tas nozīmē atteikties no dažiem principiem, ko esam iecienījuši citos tās automobiļos. Ņemot vērā iepriekš teikto, apsveicam Alfa Romeo Tonale.

Alfa Romeo Tonale (izrunā toe-nah-le, lai gan to paredzami dēvē par “pirkstu nagu”) ir pirmais itāļu zīmola solis mazo, augstākās klases krosoveru pasaulē. Tā galvenie konkurenti būs BMW X1, Audi Q3, Mercedes-Benz GLA un Volvo XC40. Ne gluži aizraujoša konkurence, taču, Alfa aizstāvībai, šķiet, ka Tonale piedāvā nedaudz vairāk šarma nekā vācu kolēģi.

Tā noteikti izskatās kā īsta Alfa Romeo. Nav pārsteidzoši, ka tas izskatās kā mazāks Stelvio, lai gan tam ir jauni priekšējie lukturi un aizmugurējā aizmugurējā luktura josla, kas izskatās labi. Trīs gaismu dizaina motīvs gan priekšējos, gan aizmugurējos lukturīšos izskatās forši, un arī veids, kā tie ir integrēti raksturīgajā Alfa režģī, ir patīkams. Tāpat jāuzteic Alfa par to, ka tā nav palielinājusi režģi. Tomēr pārējais automobilis izskatās ļoti tipiski Alfa. Tas nav slikti.

2023 Alfa Romeo Tonale 22 830x525

2023 Alfa Romeo Tonale Veloce Eiropas specifikācijas

Jaunums, kas būtiski atšķiras no pārējās Alfa modeļu līnijas, ir tas, kas slēpjas zem ādas. Vispirms, Tonal ir priekšpiedziņas modelis, kas nav veidots uz aizmugures piedziņas platformas no Giulia, kas ir saprotami, tomēr joprojām rada vilšanos. Alfa aizmugures piedziņas šasija ir viena no labākajām visā nozarē, tāpēc būtu bijis lieliski redzēt to izmantotu šeit. Tomēr priekšpiedziņas šasija piedāvā vairāk vietas pasažieriem, vairāk kravas nodalījuma un pieejamāku cenu. Tāpēc ir saprotams, kāpēc Alfa izvēlējās šo variantu.

Vēl viens interesants pavērsiens – Alfa Romeo Tonale tiks piedāvāts kā plug-in hibrīddzinējs, kas ir vēl viens pirmais zīmola modelis. PHEV Tonale patiesībā izskatās ļoti līdzīgs BMW i8 vai MINI Countryman PHEV. Tam ir 1,3 litru turbo četru cilindru dzinējs, kas darbina priekšējos riteņus ar 180 zirgspēkiem. Pēc tam papildu elektromotors darbina aizmugurējās asis ar 121 zirgspēku, un tam palīdz 15,5 kWh akumulators. Kopējā sistēmas jauda ir 272 zirgspēki, kas tiek darbināti ar sešu pakāpju automātisko pārnesumkārbu. Saskaņā ar Alfas sniegto informāciju tas nodrošina arī 30 jūdžu elektrisku nobraukumu. Vienīgā cita spēka agregāta opcija ir 2,0 litru turbo četru cilindru motors ar deviņu pakāpju automātiku, kas dod 256 zirgspēkus un 295 ZS griezes momentu un darbina visus četrus riteņus.

Pēc izvēles pieejamie adaptīvie amortizatori un ātrā 13,6:1 stūres pārnesumkārba nozīmē, ka Tonal, visticamāk, būs viens no vislabāk vadāmajiem – ja ne pats vislabāk vadāmākais – mazajiem premium klases krosoveriem Amerikā. Tam gan nevajadzētu būt pārsteigumam, jo visi Alfa automobiļi ir lieliski vadāmi. Interesanti būs tas, cik labi tiks uztverts Alfa jaunais interjers, jo šajā segmentā salona kvalitāte un tehnoloģijas ir svarīgākas par braukšanas dinamiku.

2023 Alfa Romeo Tonale 14 830x623

2023 Alfa Romeo Tonale Veloce Eiropas specifikācijas driver’s seat

Alfa jaunais interjers ir pazīstams, taču aprīkots ar jaunām tehnoloģijām un jaunu instrumentu paneļa dizainu. Tonale ir uzstādīta jaunākā Stallantis Uconnect 5 sistēmas versija, un tagad tā ir pilnībā aprīkota ar skārienekrānu. Giulia un Stelvio modeļos ir iDrive stila rotācijas pogas, bet ne Tonale. Pašreizējo Alfa sviru aizstāj jauna pārslēgšanas svira. Tomēr visievērojamākais ir jaunais mērinstrumentu panelis, kas tagad ir pilnībā digitāls. Lielākoties tas izskatās labi; tīrs un salasāms, taču nedaudz garlaicīgs salīdzinājumā ar pašreizējā Alfa automobiļa seksīgajiem analogajiem mērinstrumentiem.

Par laimi, Alfa ir saglabājusi savu krāšņo stūres ratu un iekļāvusi tajā lielos metāla lāpstiņu pārslēdzējus. Šīs divas lietas vien ir pietiekams iemesls, lai iegādātos Tonal salīdzinājumā ar konkurentiem.

Alfa Romeo dodas nezināmos ūdeņos, cīnoties ar konkurentiem, kas ļoti labi pārzina gaidāmās jūras. Būs interesanti vērot, kā Tonale veiksies pārdošanas ziņā, kad tam būs jākonkurē ar vairāk pazīstamiem automobiļiem. Tonale cena sāksies no 38 000 ASV dolāru, un tā izskats un solījums par pieejamu PHEV spēka agregātu varētu piesaistīt klientus dīleru salonos. Ja viņiem ir svarīga braukšanas dinamika, viņi, visticamāk, aizbrauks ar vienu no tiem, bet, ja viņi dod priekšroku praktiskumam, tehnoloģijām un salona kvalitātei, viņi varētu dot priekšroku pazīstamākam vācu zīmolam.

Jānis Liepiņš

Kopš 2012. gada esmu pētījis, tulkojis, apstrādājis un rakstījis rakstus par BMW koncernu, kurā ietilpst BMW, Mini un Rolls-Royce automobiļi. Man patīk BMW un viss, kas ar tiem ir saistīts.

Rate author
BMWBLOG
Pievieno komentāru