Atcerēsimies Land Rover Defender ar BMW dzinēju

Apropos of nothing, pēdējā laikā esmu daudz domājis par Dienvidāfrikas tirgū pieejamo Land Rover Defender ar BMW dzinēju. Tas bija neparasts automobilis, par kuru daudzi entuziasti zina ļoti maz. Patiesībā lielākā daļa auto entuziastu nezina, ka 90. gados BMW kādu laiku piederēja Land Rover. Šajā laikā pāris ģeniālu traku, kas strādāja BMW Dienvidāfrikas uzņēmumā, nolēma uzbūvēt ar BMW darbināmu Defender, un rezultātā tika izgatavots ļoti ierobežots skaits ārkārtīgi foršu automobiļu, kas diemžēl lielākoties tika aizmirsts.

BMW/Land Rover laikā BMW šasijas inženieris Frenks Isenbergs strādāja Bavārijas zīmola labā Dienvidāfrikā. Staigājot pa darbnīcu, viņš pamanīja Land Rover Defender 110 ar 3,5 litru V8 dzinēju un blakus tam uz pacēlāja novietotu M52 BMW dzinēju (2,8 litru rindu sešcilindru), kas bija gatavs iebūvēšanai 3. sērijas automašīnā. Tā viņam radās ideja.

Isenbergs izmērīja dzinēju un Defender motora nodalījumu, saprata, ka tas derēs, un tad sāka darbu, lai noskaidrotu, kā 2,8 litru BMW sešcilindru dzinēju ievietot Land Rover. Kad prototips bija uzbūvēts, tas visus pārsteidza. Lielākā klientu sūdzība par Defender 110 bija tā nepietiekami jaudīgais V8 motors ar karburatoru. Tā nomaiņa ar apgriezienveida BMW I6 pilnībā mainīja Defender raksturu, padarot to daudz patīkamāku braukšanai.

Land Rover Defender 110 1 830x623

Lai gan motors bija BMW dzinējs, pārējais spēka agregāts un transmisija bija no Range Rover P38 DSE, kurā ironiskā kārtā tika izmantots BMW dīzeļdzinējs. Prototipu nosauca par “Zaļo mambu”, jo tas bija ātrāks un jautrāks… un zaļš.

Land Rover Defender 2.8i ar BMW dzinēju bija ne tikai ātrāks par oriģinālo Landy, bet arī vienmērīgāks un patīkamāks lietošanā. Es gandrīz desmit gadus pavadīju ar tādu pašu dzinēju savā E36 328i, un es varu viegli saprast, kā tas varēja izraisīt šādu pārvērtību. Tas bija brīnišķīgs dzinējs; gluds kā zīds, spēcīgs pie zemiem apgriezieniem, skanīgs pie augstiem apgriezieniem un neticami lineārs. Vienkārši brīnišķīgs dzinējs, un daudz labāks nekā vecais Rover V8 no oriģinālā Defender.

Diemžēl ne BMW, ne Land Rover šo automašīnu nepārdeva nevienā citā tirgū. Ja kāds no tiem to būtu pārdevis Amerikas Savienotajās Valstīs, es būtu ar to apmierināts (lai gan, ņemot vērā šodienas klasisko automobiļu cenas, tas, iespējams, maksātu vairāk nekā mana māja). Tomēr es priecājos, ka šāds automobilis vispār eksistēja. Šķiet, ka ar to būtu aizraujoši braukt pat mūsdienās.

[Attēls: Land Rover preses vietne]

BMWblog
Jānis Liepiņš

Kopš 2012. gada esmu pētījis, tulkojis, apstrādājis un rakstījis rakstus par BMW koncernu, kurā ietilpst BMW, Mini un Rolls-Royce automobiļi. Man patīk BMW un viss, kas ar tiem ir saistīts.

Rate author
BMWBLOG
Pievieno komentāru