BMW nav paziņojis par saviem nodomiem atgriezt veco ikonu gaidāmajai elektriskajai ērai. Labi, Neue Klasse atgriežas elektromobiļu vajadzībām, bet tas nebūs automobilis pats par sevi. Tā vietā tas ir nosaukums, ko izmanto jaunizstrādātajai platformai, kas 2025. gadā ieradīsies bezemisiju automobiļu saimes vajadzībām. Tikmēr Vācijā bāzētais Bavārijas uzņēmums Econs Tech Gmbh atdzīvina klasisko 2002. Iepazīstieties ar 2002te.
Tas ir restomod, bet ne ar modernu iekšdedzes dzinēju. Tā vietā eļļotais dzinējs ir pilnībā noņemts, lai uzstādītu pilnībā elektrisku spēka agregātu. Pēc pagājušajā mēnesī publicētā video, kurā 2002te brauc Nirburgringas trasē, mums ir izdevies iegūt brošūru.
Līdz ar to tagad mums ir pieejama visa informācija par BMW 2002, kas pārveidots par elektromobili. Tas saglabā aizmugurējo riteņu piedziņas konfigurāciju, taču aizmugurē ir uzstādīts elektromotors. Tā jauda ir 161 zirgspēks (120 kW), kas neizklausās pārāk iespaidīgi. To pašu var teikt arī par griezes momentu, jo e-motors rada tikai 170 ņūtonmetrus (231 mārciņpēdas). Tomēr 2002te sver tikai 1150 kilogramus.
Spiediet to spēcīgi, un tas no 0 līdz 60 mph (96 km/h) paātrināsies 6,2 sekundēs, bet maksimālo ātrumu sasniegs 150 mph (241 km/h). Bavarian Econs apgalvo, ka ar pilnībā uzlādētu akumulatoru var nobraukt 180 jūdzes (290 km). Kā vienmēr ar elektromobiļiem, nobraukums lielā mērā būs atkarīgs no jūsu braukšanas stila.
2002te ir divu veidu ar diviem aromātiem
Ir pieejamas divas konfigurācijas: Elektro un Econ. Pirmā ir vienkārši ICE pārveidošana uz elektrisko dzinēju, jo viss pārējais paliek neskarts, bet ražošana nav ierobežota. Otrā versija tiks ierobežota līdz pieciem automobiļiem nākamajos divos gados, un tās jauda palielināsies līdz 250 ZS. Papildus papildu jaudai tas iegūs ar rokām veidotus spārnus un pielāgotu interjeru, kurā izmantoti ilgtspējīgi materiāli. Turklāt Bavarian Econs apgalvo, ka 2002te Econ personalizācijai ir robežas.
“Mēs radāmies no aizraušanās ar BMW klasiku, no mūsu centieniem pēc ilgtspējīgākas nākotnes un no vajadzības paplašināt un atjaunot šo dārgakmeņu mantojumu un braukšanas prieku nākamajām paaudzēm,” saka Nikolass Navarro (Nicolas Navarro), Bavarian Econs izpilddirektors. “Mūsu mīlestība pret šiem klasiskajiem automobiļiem motivēja mūs tos pārveidot atbilstoši mūsdienu standartiem un piešķirt tiem tādu dzīvi, kādu tie ir pelnījuši,” piebilda Navarro.
Visticamāk, pienāks diena, kad benzīns vairs nebūs viegli pieejams, tāpēc šīm konversijām vajadzētu kļūt arvien populārākām. Tomēr daži autoražotāji domā par alternatīvām, kā saglabāt vecos automobiļus uz ceļiem, galvenokārt izmantojot sintētisko degvielu vai ar ūdeņradi darbināmus iekšdedzes dzinējus. Pagaidām labākais risinājums ir izmantot elektrisko sistēmu.
Avots: Bavārijas Econs