BMW apstiprina, ka ražo dažus automobiļus bez skārienekrāna funkcionalitātes

Teikt, ka pusvadītāju trūkums ir bijis milzīga sāpju problēma, būtu pārāk mazsaprotami, jo tas ir traucējis autobūves nozarei tikpat lielā mērā kā koronavīrusa pandēmija, ja ne vairāk. Arī BMW, tāpat kā gandrīz visus autoražotājus, ir skāris mikroshēmu trūkums, un eksperti prognozē, ka šī problēma izzudīs ne ātrāk kā nākamgad.

Tikmēr BMW ir jāpieņem lēmums – vai nu pārtraukt dažu automobiļu ražošanu mikroshēmu trūkuma dēļ, vai arī turpināt montāžu, atceļot dažas funkcijas. Tas izvēlas B plānu attiecībā uz 3. sērijas, 4. sērijas kupeju/kabrioletu/gran kupeju (bet ne i4), Z4, kā arī X5, X6 un X7 SUV. Visi šie modeļi tiek ražoti bez skārienjūtīgā ekrāna funkcionalitātes. Lai būtu skaidrs, automašīnām joprojām ir displejs, taču autovadītājs un priekšējais pasažieris vairs nevar vadīt informācijas un izklaides sistēmu, izmantojot ekrānu. Tā vietā viņiem būs jāpaļaujas uz iDrive kontrolieri, kas uzstādīts starp sēdekļiem. Labi, ka BMW joprojām piedāvā dublētās vadības ierīces, jo pretējā gadījumā īpašnieki paliktu bez iespējas mainīt iestatījumus.

Šis neparastais lēmums sākotnēji parādījās Bimmerfest forumos, kur to publicēja vietnes dibinātājs. Edmunds pēc tam sazinājās ar BMW, lai saņemtu apstiprinājumu, ko viņi arī apstiprināja: “Šis pasākums ir nozares mēroga piegādes ķēdes problēmu rezultāts, kas ietekmē automobiļu ražošanu visā pasaulē un rada ierobežojumus dažu funkciju vai opciju pieejamībai.”

2021 bmw 4 series gran coupe 8 830x553

Automobiļiem, kas zaudēs skārienekrāna funkcionalitāti, uz loga uzlīmes būs norādīts opcijas kods 6UY “Skārienekrāna izslēgšana”, un skartie īpašnieki saņems 500 ASV dolāru atlaidi. Turklāt skartajiem transportlīdzekļiem būs nepieciešams programmatūras atjauninājums (tiks veikts 11. novembrī), pirms tie tiks nodoti to likumīgajiem īpašniekiem. Apple CarPlay un Android Auto turpinās darboties, tātad tas ir labi, taču automobiļi, kas aprīkoti ar parkošanās palīgsistēmas pakotni (5DN/ZPK), zaudēs dublēšanas palīgsistēmu, kas arī tiks atspoguļots uz loga uzlīmes.

Saskaņā ar Bimmerfest publikāciju, ko, starp citu, publicēja Jon Shafer, kurš strādā BMW of Santa Maria, īpašnieki nevarēs pievienot skārienjutīgā ekrāna funkcionalitāti pēc iegādes, taču ir pāragri to zināt ar pārliecību: “Viss liecina, ka dīlera modernizācija nebūs dzīvotspējīga iespēja, pamatojoties uz to, ko es redzu.”

Vai ar 500 ASV dolāru stimulu pietiks, lai kompensētu šādas svarīgas funkcijas trūkumu, vēl nav zināms, jo īpaši, ja X7 sākumcena ir 74 900 ASV dolāru. Redzot glāzi līdz pusei pilnu, varēja būt arī sliktāk. BMW varēja vienkārši pilnībā pārtraukt šo modeļu ražošanu, tādējādi nedodot klientiem iespēju izvēlēties – pirkt vai nepirkt automobili bez funkcionējoša skārienekrāna.

Jānis Liepiņš

Kopš 2012. gada esmu pētījis, tulkojis, apstrādājis un rakstījis rakstus par BMW koncernu, kurā ietilpst BMW, Mini un Rolls-Royce automobiļi. Man patīk BMW un viss, kas ar tiem ir saistīts.

Rate author
BMWBLOG
Pievieno komentāru