BMW atkārtoti apstiprina savu apņemšanos ražot ar ūdeņradi darbināmus transportlīdzekļus ar degvielas elementiem

Šodien Ņujorkā notikušajā BMW rīkotajā apaļā galda diskusijā par pārdošanu un mārketingu atbildīgais valdes loceklis Pīters Nota (Pieter Nota) plaši stāstīja par uzņēmuma turpmāko iesaisti ūdeņraža degvielas elementu piedziņas jomā. Nota pieminēja BMW iX5 ūdeņraža prototipus, kas tiek gatavoti laišanai tirgū 2023. gadā.

BMW iX5 ūdeņradis

Lai gan iX5 Hydrogen vismaz sākotnēji netiks ražots masveidā, atsevišķa automobiļu partija būs pieejama izvēlētiem klientiem, plašsaziņas līdzekļiem un VIP personām. Pagaidām nav zināms, cik daudz BMW iX FCEV vienību tiks izlaistas uz ceļiem nākamajā gadā. Degvielas elementu ūdeņraža izstrādes ideja paliek nemainīga: piedāvāt klientiem iespēju izvēlēties bezizmešu transportlīdzekļus.

bmw ix5 hydrogen review 67 830x552

BMW iX5 ūdeņradis Arjeplogā 22. februārī

Lai gan lielākā daļa attīstīto tirgu ir spējīgi izturēt ar akumulatoriem darbināmu elektrisko transportlīdzekļu pieplūdumu, ne visi klienti un tirgi būs gatavi tos pilnībā pieņemt. Tieši šajā vietā ir FCEV BMW. Pirmo reizi šī tehnoloģija tika demonstrēta BMW X5, bet pēc būtības to varētu izmantot arī citos lielformāta BMW modeļos.

BMW iX5 ūdeņraža degvielas uzpildes laiks ir no 3 līdz 5 minūtēm, tāpēc BMW iX5 ūdeņradis varētu kalpot kā lieliska alternatīva klientiem, kas vēlas braukt bez emisijām, neuztraucoties par uzlādes infrastruktūru. Protams, ūdeņraža piedziņai ir savas problēmas, un viena no tām ir infrastruktūra.

Otrs BMW FCEV

bmw ix5 hydrogen review 62 830x553

BMW iX5 ūdeņradis Arjeplogā 22. februārī

Šis ir jau otrais BMW mēģinājums izstrādāt ar degvielas elementiem darbināmu elektrisku transportlīdzekli. Pirmais tika prezentēts 2015. gadā 5. sērijas Gran Turismo prototipā, kas bija daļa no citas sadarbības ar Toyota. Mums bija iespēja braukt ar šo FCEV prototipu Miramasā, BMW testēšanas rūpnīcā Francijas dienvidos. Un pavisam nesen – BMW iX5 Hydrogen Zviedrijas ziemeļos.

Sadarbībā ar Toyota radītais iX5 FCEV ir arī BMW degvielas elementu programmas turpinājums, jo bavāri uzskata, ka ūdeņradis nākotnē var būt ļoti efektīva tehnoloģija tālsatiksmes automobiļiem. Nota arī minēja, ka komerciālie degvielas elementu transportlīdzekļi varētu būt nozīmīgs faktors FCEV vispārējā izplatībā.

Degvielas elementu elektrisko transportlīdzekļu jomā nav daudz tradicionālo automobiļu ražotāju. Lielākā daļa no tiem drīzumā pilnībā pāries uz elektriskajiem transportlīdzekļiem, kas darbināmi ar akumulatoru, taču BMW un Toyota joprojām uzskata, ka ūdeņradis būs daļa no mūsu mobilitātes nākotnes. Viņi liek likmes uz to, ka nākotnē paši degvielas elementu skursteņi kļūs mazāki un efektīvāki, kā arī uz smago kravas automobiļu nozares atbalstu. Pēdējais varētu būt galvenais virzītājspēks FCEV ieviešanai, kam nepieciešama stabila, bet dārga infrastruktūra. Garāki pārvadājumi nav ideāli piemēroti akumulatoru elektriskajām kravas automašīnām, neraugoties uz to, ka tādi uzņēmumi kā Amazon vai PepsiCo pievēršas vieglākām akumulatoru elektriskajām kravas automašīnām. Tieši šajā gadījumā FCEV varētu izcelties un izlīdzināt spēles laukumu.

Jānis Liepiņš

Kopš 2012. gada esmu pētījis, tulkojis, apstrādājis un rakstījis rakstus par BMW koncernu, kurā ietilpst BMW, Mini un Rolls-Royce automobiļi. Man patīk BMW un viss, kas ar tiem ir saistīts.

Rate author
BMWBLOG
Pievieno komentāru