BMW galamērķa maksa joprojām ir zemāka par 1000 ASV dolāriem, bet citi pieprasa divkāršu summu

Šis ir briesmīgs laiks, lai iegādātos automašīnu neatkarīgi no tā, vai tā ir jauna vai lietota. Mikročipu trūkums ir izjaucis automobiļu nozari, radot haosu automobiļu ražotāju vidū, jo trūkst pusvadītāju, un vienlaikus radījis daudz neapmierinātības pircēju vidū, kuri meklē jaunu riteņu komplektu. Inventāra krājumi ir nepietiekami, un tie nedaudzie automobiļi, ko var atrast dīlera stāvvietā, maksā daudz dārgāk nekā pirms dažiem gadiem.

Tā kā jaunus transportlīdzekļus ir aizvien grūtāk atrast, daži cilvēki ir nolēmuši atteikties un vienkārši iegādāties lietotus, kas attiecīgi ir palielinājis pieprasījumu. Lieki piebilst, ka pārdevēji tagad izmanto šo situāciju un paaugstina pieprasītās cenas, lai maksimāli palielinātu savu peļņu. Ja jūs labprātāk izvēlaties palikt pie pavisam jauna automobiļa, jums nāksies saskarties ar vēl vienu problēmu – pieaugošajām galamērķa maksām.

Nesen veiktais Edmunds pētījums liecina, ka vidējā cena nozarē ir palielinājusies par 12%no 2017. modeļa gada līdz 1220 ASV dolāriem pašreizējam MY. Turklāt, iegādājoties Jeep Wagoneer vai lielāku, ar BMW X7 konkurējošu Grand Wagoneer, tikai par šīm maksām vien būs jāmaksā 2000 ASV dolāru piemaksa. Labā puse? Neatkarīgi no tā, vai pērkat kaut ko mazu, piemēram, X1, vai tādu milzīgu auto kā X7, BMW prasa tikai 995 dolārus.

The new BMW M235i xDrive Gran Coupe AU Model 27 830x553

Lielākā daļa autoražotāju pēdējos gados pakāpeniski palielināja galamērķa maksu, un vienīgais izņēmums (izņemot BMW) ir Volkswagen, kas šobrīd pieprasa par 0,3 % mazāk nekā 2017. gada sezonā. Tomēr 1220 ASV dolāru apmērā tas joprojām ir ievērojami vairāk nekā tas, ko par vienu no saviem automobiļiem pieprasa bavāri.

Vissliktākie pārkāpēji ir Ford un Porsche, jo tie 2021. gada automašīnas tagad maksā par 29% vairāk, savukārt Nissan ir nākamais ar 24% pieaugumu, kam seko Honda un Hyundai/Kia ar 23%. Šīs galamērķa maksas ir zināmā mērā noslēpums, jo ražotāji nepaskaidro, kā tiek aprēķinātas papildu izmaksas, lai gan daudzos gadījumos tās ir saistītas ar automobiļa izmēru un ražošanas vietu. Dažos retos gadījumos autobūves uzņēmumi atzīst, ka tie var gūt peļņu no galamērķa maksas.

Pastāv arī problēma, ka papildu maksas nav skaidri redzamas, jo tās parasti ir norādītas ar zvaigznīti blakus MSRP vai zemsvītras piezīmē pašā tīmekļa vietnes apakšā. Daži autoražotāji, piemēram, Stellantis, General Motors un Ford, ir iesūdzēti tiesā. Consumer Reports apgalvo, ka uzņēmumiem vajadzētu būt pilnīgi pārredzamiem un iekļaut galamērķa maksu automobiļa reklamētajā cenā.

Jānis Liepiņš

Kopš 2012. gada esmu pētījis, tulkojis, apstrādājis un rakstījis rakstus par BMW koncernu, kurā ietilpst BMW, Mini un Rolls-Royce automobiļi. Man patīk BMW un viss, kas ar tiem ir saistīts.

Rate author
BMWBLOG
Pievieno komentāru