BMW Group un Audi ir apturējuši automašīnu sūtījumus ar vilcienu uz Ķīnu

Lielākā daļa automašīnu, ko BMW pārdod Ķīnā, tiek ražotas uz vietas, izmantojot kopuzņēmumu ar Brilliance. Tomēr Šenjanas rūpnīcās netiek ražoti visi automobiļu ražotāja piedāvātie automobiļi, tāpēc daži modeļi ir jāimportē. Pagaidām uz Tautas Republiku nosūtītie transportlīdzekļi netiks pārvadāti ar vilcienu.

Šis jautājums ir saistīts ar sarežģīto situāciju Ukrainā, kas jau ir pamudinājusi BMW pārtraukt automašīnu pārdošanu un ražošanu Krievijā. Nikkei Asia atsaucas uz BMW preses pārstāvi, kas pamato lēmumu, kāpēc uz laiku tiek pārtraukta automašīnu piegāde pa dzelzceļu:

“Pašreizējās ģeopolitiskās situācijas dēļ mūsu vilcienu transports pa Zīda ceļu un Transsibīrijas maģistrāli uz laiku ir pārorientēts uz alternatīviem maršrutiem vai transporta veidiem, lai nodrošinātu plānošanu un piegādes drošību. Transportlīdzekļi uz Ķīnu un Mongoliju tagad tiek transportēti ar kuģiem no Brēmerhāfenes.”

Pagājušajā gadā BMW un MINI modeļu pārdošanas apjoms Ķīnā pieauga par 8,9%, sasniedzot 846 237 vienības. Tas bija lielākais tirgus valstī, kurā ražošanas apjomu bremzē koronavīrusa pandēmija. Pasaulē visblīvāk apdzīvotā valsts būs vienīgais reģions, kurā nonāks elektriskais i3 Sedans. To pašu var teikt arī par nesen tirgū laisto X5 Li, luksusa apvidus automobiļa pagarināto versiju, kura riteņu bāze tagad ir tāda pati kā pilna izmēra X7.

Audi ir pieņēmis tādu pašu lēmumu

Šī gada sākumā uzņēmums palielināja savu līdzdalību kopuzņēmumā ar Brilliance līdz 75%. Turklāt līgums tika pagarināts līdz 2040. gadam. Vietējā ražošana palielināsies salīdzinājumā ar pagājušā gada līmeni, kad tika samontēti vairāk nekā 700 000 transportlīdzekļu.

Attiecībā uz importu Nikkei Asia ziņo, ka kopš 2021. gada septembra BMW ar vilcienu transportē transportlīdzekļus uz rietumu provincēm. Mērķis ir nosūtīt 16 000 vienību gadā.

Līdzīgu lēmumu ir pieņēmis arī Volkswagen grupas luksusa klases Audi. Četri gredzeni lielāko daļu savu automobiļu ražo Ķīnā, taču 2021. gadā pieprasījums pēc importa palielinājās par 53 %.

Avots: Nikkei Asia

BMWblog
Jānis Liepiņš

Kopš 2012. gada esmu pētījis, tulkojis, apstrādājis un rakstījis rakstus par BMW koncernu, kurā ietilpst BMW, Mini un Rolls-Royce automobiļi. Man patīk BMW un viss, kas ar tiem ir saistīts.

Rate author
BMWBLOG
Pievieno komentāru