BMW i4 var būt vēl efektīvāks par Tesla Model 3

Tesla jau sen ir neapstrīdams elektrisko automobiļu klāsta karalis nozarē. Viens no iemesliem, kādēļ Tesla elektromobiļi sasniedz tik iespaidīgu darbības rādiusu, ir to spēka piedziņas sistēmas efektivitāte, kas parasti ir augstāka nekā konkurentiem. Ja Tesla spēj uz vienu kilovatstundu nobraukt par vienu jūdzi vairāk nekā konkurenti, tas nozīmē papildu 80-100 jūdžu nobraukumu atkarībā no akumulatora lieluma. Tāpēc efektivitāte ir vēl svarīgāka par akumulatora ietilpību. Lai gan Tesla vienmēr ir bijusi efektīvāka par visiem pārējiem, šķiet, ka BMW i4 to ir apsteidzis.

Nesen Vācijas izdevuma EFAHRER veiktajā testā BMW i4 līdzīgos apstākļos sacentās ar Tesla Model 3, lai noskaidrotu, kurš ir efektīvāks. Šajā testā EFAHRER pārbaudīja visus automobiļu aspektus – to praktiskumu, interjera komfortu, tehnoloģijas, braukšanas dinamiku, nobraukumu un efektivitāti. Taču tas ir pēdējais aspekts, ko vēlamies apspriest, jo mēs jau zinām, kā tie ir salīdzināmi citādi.

Tika aplūkotas divas precīzas automašīnas – BMW i4 eDrive40 un standarta klāsta Tesla Model 3, kas abām automašīnām nodrošināja līdzīgus parametrus. BMW i4 40 izmanto vienu aizmugurē uzstādītu motoru ar 250 kW (335 zirgspēkiem) jaudu, ko ar elektroenerģiju nodrošina 84 kWh akumulators. Savukārt Tesla arī izmanto vienu aizmugurē uzstādītu motoru, taču tā jauda ir 239 kW (320 zirgspēku), un tam ir mazāks 60 kWh akumulators. Tomēr Tesla ir par 300 kg (661 lbs) vieglāks.

BMW i4 vs Tesla Model 3 2 of 3 830x830

EFAHRER testēja automašīnas, lai noskaidrotu, cik kWh nepieciešams, lai nobrauktu 100 km. Vienā un tajā pašā šosejas aplī pie tādas pašas apkārtējās vides temperatūras BMW i4 40 uz 100 km nobrauca 22 kWh. Tesla Model 3 ar standarta darbības rādiusu tikai nedaudz apsteidza i4 – 21,1 kWh uz 100 km, bet Bimmer pārspēja Tesla Model 3 ar garo darbības rādiusu, kuram vajadzēja 23,1 kWh uz 100 km.

Salīdzinājumā ar Tesla Model 3, BMW i4 necieš arī no uzlādes laika. Model 3 tehniski var uzlādēties ātrāk – 250 kW salīdzinājumā ar i4 200 kW, taču BMW i4 var uzlādēties ar maksimālo ātrumu ilgāk, ļaujot abiem automobiļiem 30 minūtēs uzlādēt aptuveni 80 % akumulatora.

Neviens no šiem rādītājiem nav milzīga BMW i4 uzvara, jo patiesībā tas tikai parāda, ka lielākajā daļā efektivitātes testu tas var sacensties ar Model 3. Tomēr, ņemot vērā, ka BMW i4 ir pārāks daudzos citos aspektos – braukšanas dinamikā, bremzēšanā, interjera kvalitātē, uzbūves kvalitātē, dīleru tīklā, klientu apkalpošanā un praktiskumā -, šobrīd tas ir labāks vispārējais auto. Tesla dominance ir beigusies.

BMWblog
Jānis Liepiņš

Kopš 2012. gada esmu pētījis, tulkojis, apstrādājis un rakstījis rakstus par BMW koncernu, kurā ietilpst BMW, Mini un Rolls-Royce automobiļi. Man patīk BMW un viss, kas ar tiem ir saistīts.

Rate author
BMWBLOG
Pievieno komentāru