BMW izslēdz nomaināmas baterijas jaunās klases elektromobiļiem

Liela problēma, ko Tesla vēlējās risināt 2010. gadu sākumā, bija bažas par elektromobiļu darbības rādiusu to nedaudzo elektromobiļu vidū, kas bija pārdošanā. Daži atceras, ka izpilddirektors Elons Masks rīkoja akumulatoru apmaiņas pasākumu, lai demonstrētu maināmus akumulatorus Model S sedanam. Tomēr tas tā arī netika īstenots. Tomēr Ķīnas autoražotājs Nio turpmākajos gados turpināja izstrādāt akumulatoru nomaiņas tehnoloģiju. Tagad Ķīnā ir vairāk nekā 500 tā dēvēto Power Swap staciju. Viss process aizņem aptuveni piecas minūtes, tātad tikai nedaudz ilgāk nekā benzīna vai dīzeļdegvielas automobiļa uzpildīšana.

Lai gan Nio uzskata, ka šīm stacijām ir vieta automobiļu jomā, BMW lūdz iebilst. Intervijā Automotive News vācu māsas vietnei Automobilwoche uzņēmuma pārstāvis sacīja, ka tas nav iespējams: “No mūsu viedokļa uzlādes un loģistikas infrastruktūras izveide akumulatoru maiņas stacijām nav lietderīga.”

2025. gadā gaidāmā “Neue Klasse EV” līnija galu galā būs pamatā visiem modeļiem, sākot no 1. sērijas līdz X7, lai sadalītu izmaksas un paātrinātu izstrādi. Daži apgalvo, ka akumulatoru nomaiņa nodrošinās papildu elastību enerģijas papildināšanas ziņā, taču BMW uzskata citādi. Tā prioritāte ir pašu akumulatoru – gan litija jonu bateriju, gan arī ļoti daudzsološo cietvielu akumulatoru – pētniecība.

Cietvielu baterijas ir nākotne

Runājot par to, “Neue Klasse” atbalstīs cietvielu akumulatorus, kas, kā gaidāms, novērsīs satraukumu par nobraukumu un saīsinās uzlādes laiku. Vienlaikus tiek uzskatīts, ka speciālā elektromobiļu platforma atbalstīs uzlādi ar 350 kW jaudu, kas jau ir pieejama konkurentu modeļos. Salīdzinājumam: iX var uzlādēt tikai ar 195 kW, bet i4 maksimālā jauda ir 200 kW.

Ņemot vērā akumulatoru tehnoloģiju attīstības tempu, maiņas stacijām ilgtermiņā nav jēgas. Neue Klasse modeļa darbības diapazonam vajadzētu būt aptuveni tādam pašam kā modeļiem ar iekšdedzes dzinēju. BMW ir apsolījis, ka līdz 2025. gadam, kad Toyota sāks laist klajā sērijveida hibrīddzinējus ar šādiem akumulatoriem, uz ceļiem parādīsies elektromobiļa prototips ar cietvielu akumulatoru.

Nobeigumā vēlos piebilst, ka pirmais “Neue Klasse” modelis tiks izlaists 2025. gadā, un BMW to montēs Debrecenā, Ungārijā.

Jānis Liepiņš

Kopš 2012. gada esmu pētījis, tulkojis, apstrādājis un rakstījis rakstus par BMW koncernu, kurā ietilpst BMW, Mini un Rolls-Royce automobiļi. Man patīk BMW un viss, kas ar tiem ir saistīts.

Rate author
BMWBLOG
Pievieno komentāru