BMW konkurents Audi pārtrauc ražot subkompaktos automobiļus un koncentrējas uz lielākiem modeļiem

Baumas par nelielu BMW krosoveru, kas atradīsies zem X1, virmoja jau gadiem ilgi, taču tā arī netika radītas. Pagājis zināms laiks, kopš mēs dzirdējām par Urban X, un pa to laiku Audi pamet šo segmentu. Sarunā ar Vācijas biznesa laikrakstu Handelsblatt izpilddirektors Markuss Dīsmans (Markus Duesmann) sacīja, ka Q2 nesagaidīs otro paaudzi.

Daudz mazāks par BMW X1, taču pēc vienas paaudzes subkompaktā krosovera ar četriem gredzeniem pastāvēšana tiks pārtraukta. Arī karstākā SQ2 darbība tiks izbeigta modeļa dzīves cikla beigās, visticamāk, pēc 2-3 gadiem. Audi, kas nekad netika pārdots Amerikas Savienotajās Valstīs, Q2 sāka pārdot pirms pieciem gadiem un 2020. gadā tam piemēroja vieglu faceliftingu.

Turklāt Audi pārtrauks arī A1 – supermini modeļa, kas lielā mērā balstīts uz Volkswagen Polo / SEAT Ibiza / Skoda Fabia, ražošanu. Līdz ar to tas nozīmē, ka luksusa zīmols no Ingolštates atteiksies no subkompaktā automobiļu segmenta. Kāpēc tas sper tik krasu soli? Lai koncentrētos uz lielākiem un dārgākiem automobiļiem, jo tie rada lielāku peļņu.

2016 Audi Q212 750x530

Lielāki transportlīdzekļi = lielāka peļņa

Dīsmans sacīja Handelsblatt, ka viņš vienkāršos Audi sākumklases modeļu piedāvājumu un dažādos portfeli otrā spektra galā. Iespējams, ka Audi ir nepieciešams pilna izmēra SUV, lai konkurētu ar BMW X7 un Mercedes GLS ar plašāku trešo rindu, nekā piedāvā Q7. Ir izskanējuši viedokļi par potenciālo Q9, taču pagaidām nekas nav oficiāli zināms.

Šim lēmumam atteikties no A1 un Q2 vajadzētu būt labām ziņām MINI, jo tam būs mazāk konkurentu. Nākamais Countryman varētu vairs nebūt tik ļoti mini, jo tas būs mehāniski radniecīgs nākamajam BMW X1. Runā, ka pēdējais modelis ar kodētu nosaukumu “U11” stiepsies 4,6 metrus (181,1 collu). Tā debija plānota līdz 2022. gada beigām, un līdzvērtīgs MINI, visticamāk, neatpaliks no tā. Abi tiks salikti kopā Leipcigā, Vācijā, un tajos tiks radītas pilnībā elektriskās versijas.

Jānis Liepiņš

Kopš 2012. gada esmu pētījis, tulkojis, apstrādājis un rakstījis rakstus par BMW koncernu, kurā ietilpst BMW, Mini un Rolls-Royce automobiļi. Man patīk BMW un viss, kas ar tiem ir saistīts.

Rate author
BMWBLOG
Pievieno komentāru